Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 645 ggr
Ida_79
0

Dax att raka??

när brukar ni raka hästen första gången på Hösten???? Funderar på o göra det snart!!!

AliceL
0

När det behövs helt enkelt.. ;) Min kompis gjorde det i helgen, tkr det är lite tidigt kanske. men om hästen är långhårig så x)

Ida_79
0

okej.. min har börjat sätta päls redan nu,funerar på o göra det till helgen..

linnrisedal
0

när pälsen är lång. Fast jag skall iår bara jaktklippa min, så han inte fryser alltförmycket.

Ida_79
0

när brukar era hästar få lång päls då?

AliceL
0

typ oktober.. fast vi brukar va snabba på med täcken såattsäga; dels för att hon är ganska tunn och känslig, dels för att dt är smått jobbigt att klippa henne. man får droga, och bremsa och ibland åxå hålla upp ett  ben för att den ska stå still. känns inte så bra direkt, så det gör vi så sällan som möjligt x)

Mandysan
0

#5 Hehe, det där känns igen, vi var tvugna att klippa Corall förra vintern för att han såg ut som en isbjörn och syrran skulle vara med på dressyrträning x) Aldrig mer klipper vi honom….

Foxen är hyfsat snäll, lite stegringar mot slutet bara ;) Henne kommer jag klippa i början av oktober…

Loa-bg
0

September-oktober blir det nog med Peppe. Casa behöver inte klippas, slänger på täcke snabbt.

Lyrik
0

Ska klippa Lyrik första veckan i september. Har redan börjat få vinterpäls. Klipper nog rejält denna gång, han körs/rids mer nu än förrut.