Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2898 ggr
Gentle
0

bölder ?

Hej i går när jag var ute hos mina hästar så såg mitt varmblod ut som om han hade blivit överfallen av myggorna ,stora myggbett över hella kropen det såg groteskt ut.Ponnyerna som går i samma hage syntest det inget på.I morse när jag kollade honom så var det borta ? vad kan det ha varit nån som sett nått liknande av vad jag beskrev ?Kan det vara nån alergisk reaktion på nått ?

[Lill-Jonna]
0

Det kan vara hästflugor, dom kan orsaka blodsår. Hände mig jättemycket i sommar. Ken även vara att hästen lätt hamnar i bråk hos dom andra hästarna

CBA
0

Kusen kan kanske ha rullat sig i tistlar äller brännässlor som orsakat de tillfälliga bölderna.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Jag tror att hästen ätit något olämpligt. Det blev en reaktion av det som sedan försvann.

DojoKelder
0

Eller så är den helt enkelt lite mer känslig för mygg och knott.. det har jag en dam som är och även min förre travare var det..
Det ser hemskt ut.. stora bulor där myggen bitit..

Peppe
0

antagligen överkänslig mygg/knott. Blacky får likadant ibland

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Gentle
0

Det har ju varit mycket myggor,men jag har alldrig sett nått liknande men dem är ju borta nu och jag hoppas att han ska slippa se ut så igen.Ska skaffa ett insektstäcke till nästa sommar så att han ska slippa alla bitska insekter.Har ni nått tipps på nått täcke som ni tycker är bra och var har ni i så fall köpt det ?