Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 654 ggr
susannakarva
2013-12-15 19:42
0

foderhäst sökes!

Söker en häst att till en början ha på foder i ca 1 år och om allt fungerar bra så vill jag ha möjligheten att köpa den. 

Jag har ridit på ridskola i ca 10år. Skött om hästar både på ridskola samt privat. Haft uppehåll i 5-6år men har nu åter tagit upp ridningen. Jag är 22 år gammal.

Har hittat ett stall i Köping med boxplats, där det för närvarande bor 3 valacker och 1 hingst. 

Jag söker en valack, storhäst som kan alla gångarter, är snäll i hantering och som nöjer sig med att äta gott, ridas i skogen och någon gång i månaden i ridhus för instruktör. 

Jag har några krav: hästen ska vara regelbundet vaccinerad(stelkramp, hästinfluensa samt botulism) och avmaskad. Hästen ska vara försäkrad(Du står för försäkringen, jag för självrisken om något skulle hända). Jag vill även att vi skriver ett kontrakt där det noga framkommer vem som ansvarar för vad, uppsägningstid för båda parter m.m. Jag vill även att veterinärbesiktning sker innan jag tar mig an hästen. 

för bådas skull vore det bra med en ägare som vill ha regelbunden kontakt.

Det spelar mig ingen roll vilken typ av häst, viktigt bara att kemin stämmer!

Tror du att du har rätt häst för mig, eller har frågor om mig - TVEKA INTE ATT HÖRA AV DIG!

Tel. nr: 073 78 19 319
Mail: Sossolainen@gmail.com