Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 4298 ggr
Zabbio
0

Medryttare sökes (Helsingborgstrakten)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi (eler egentigen min pappa) är intesserade av en snäll medryttare till nordsvensken Dacke.

Dacke står utanför Billesholm. Han är inte välutbildad i dressyr eller hoppning, men otroligt snäll. En perfekt nybörjar häst som tagit med många av mina kompisar helt utan hästvana på trevliga och trygga skogsturer. Därför gör det inget om medryttaren inte har någon stor hästvana eller är rutinerad, våra krav är bara att personen är trevlig och mjuk mot hästen, kan komma några gånger i veckan och vågar/vill rida ut i olika tempon och platser. Jag följer med på min häst i början åtminstonde för att se hur det går, men om allt fungerar som det ska kan man rida ut själv också.

Dacke är trygg även i körning och det finns både sulky och ''prärievagn'' om man vill köra honom.

Vi behöver hjälp med att få upp och hålla kondisen på honom, och begär inga pengar i utbyte mot ridning. Däremot kräver vi ansvarskänsla och gärna lite stallhjälp de dagar du är i stallet (mocka en box och sätta vatten).

Ser gärna en vuxen ryttare som vill ta upp ridningen, eller bara någon som är intresserad av långa fina turer i naturen.

Skicka PM eller skriv i tråden vid intresse.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

En bild till

Zabbio
0

och ännu en

Rita-S
0

Åh hadde ju varit perfekt för min ridsugna karl… :( Men vi bor inte alls i närheten…..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Zadeira
0

Hade passat mig perfekt, men är alldeles för långt för att komma ofta.

Hoppas ni hittar någon!

viktoria91
0

hade jag haft haft bil o körkort så=)

Zabbio
0

Vi har hittat en medryttare som verkar trevlig och bra nu :)

Alma-G
0

#6 Härligt, lycka till nu :)

michellina
0

Söker du fortfarande medryttare eller? :)

panini
0

Den här tråden är från 2010 ;)

Zabbio
0

Söker inte medryttare i nuläget :)

Zadeira
1

Dacke <3