Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 932 ggr
Regisseur
0

Någon som varit hos Lindblom?

Har för mig att han hette så. Han har en liten gård utanför Sala, mot enköping. Vet inte riktigt vad det är han håller på med, men dem drog ut några kotor i Schejkens rygg idag, i vilket fall. Någon som känner till honom?

Vi fick med x-antal salvor, men så vart vi fundersamma över hur det är med karenstid (heter det så?) i och med att vissa av medlen hade smärtstillande/bedövande effekt. Schejken ska nämligen starta på lördag och man vill ju inte åka dit för något, för även vissa naturpreparat kan ju ses som doping..

Vi funderade speciellt över den där Tallibansalvan som man fick?

Hjälp, förtusan:D

NovaRoll
0

Kolla på STC, dom har karenslista

Regisseur
0

Tvivlar på att hans skumma salvor finns med, men ska ta mig en titt ^^  Btw, om dem inte finns med, betyder det då att dem är "lagliga"? oO

gejsa
0

Ring och fråga honom i morgon då vad det var för salvor?

Regisseur
0

Jag vet ju vad det var för salvor, det är hemmagjorda örtsalvor, men det står ingenting på burkarna / papprena vi fick om några karenstider även om vissa av dem har stark smärtsillande effekt.. :s konstigt tycker jag.

gejsa
0

Jo, men det du inte vet ringer du och frågar honom i morgon. Han vet nog det du undrar över.

Regisseur
0

Ska nog göra det.. vore ju inte roligt att åka dit på dopingtest liksom..

gejsa
0

Nej, det är ju inte bra. :)

NovaRoll
0

All smärtlindring innebär karens, STC har även en lista ang homopat/naturläkemedel, hästar är förbjudna att tävla med alla preparat som på något vis förendrar/förbättrar hästens status och det är du som tränare/ägare som är ansvarig så kontakta STC, telenr. och dyl. hittar du på sidan…Flört har för mej (har inte papprena framför mej) att kiropraktisk behandlig har en karens på 14 dagar….lycka till!!