Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2547 ggr
Scandi
0

Tips på bra ridstövlar?

Scandi
0

Jag var på hööks igår o skulle få fatt i stövkar.. hittade inte en enda modell som passade mina ben!:( alla gick ovanför känet på mig o så kan man ju inte ha d.. jätteobekvämt. Så jag privade juniorstövlarna med. o de var i alldeles perfekt höjd! men dem gick inte om mina vader..:( så är det ngn här som har tips på bra ridstövar när man inte har så långa ben?????

Mandysan
0

#1 Höga kusten/Carlskrona Rider/Graninge är typ samma stuk, prövade du höga kusten? De är rätt stora i vaden och inte allt för höga…

RADiOACTiVPiG
0

Asså jag kan inte ha t.ex höga kusten antinget avr dem förstora i vadel eller för foten så jag köpte ett par vinterridstövlar när jag var i hööks i sundsvall, namnet komme rjag inte ihåg men dem är lite ljusbruna/bruna och det är en dragkedja på utsidan av stöveln och dem är jätte sköna ska se om jag hittar en bild på hööks.

RADiOACTiVPiG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dem ser typ ut såhhär fast dragkedjan är på utsidan och det är en annan typ av spänne högst upp också och det ligegr som horisontelt med stöveln ;)

Scandi
0

alla stövlarna på hööks är förstora! :( pust…

AliceL
0

älskar königs :D

Regisseur
0

Skulle vilja ha namnet på ett par stövlar, dem där som har räfflad undersida med tillhörande stigbygel.. skulle vilja veta om dem är bra oO Testade ett par och dem satt som smäck. jag har rätt långa ben och stora fötter, men benen är smala .. "/

Mandysan
0

#7 De kommer  från Mountain Horse, vet ej modellens namn….

Regisseur
0

#8 Jag har funderat på såna att använda när jag börjar på travgymnasiet nu i höst, men vet dock ingen vikt eller så på stigbyglarna eller om stövlarna överhuvudtaget är bra.. "/ Hmm, det är krångligt det där..

AnnaJohansson
0

Jag funderar på Hökks "hopp"modell med snörning eller Mountain Horse "High Caliber" som den modellen heter ;D (Som någon av er snackade om) ^__^

Någon som har erfarenhet av någon av dom? :)

Snuttan2
0

Bra ridstövlar måtbeställer man! ;) Då kan man få anpassat efter smala, breda, långa, korta osv :)

Gå till en välsorterad ridsportsbutik så kan man få hjälp!

AnnaJohansson
1

#11 Fast då är som oftast jättedyra x) Och jag nöjer mej med någon av dom ;D

Snuttan2
0

Nejdå, behöver det inte alls vara. Eller det beror ju på vad du anser är dyrt?

Och om man kollar på dyrt i jämförelse med att de håller längre, passar bättre, är skönare, högre andrahandsvärde osv så blir det inte så dyrt längre kanske?