Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1035 ggr
hannah96
0

Hur gör ni under storm?

Låter ni hästarna stå inne? Isåfall hur mycket blåser det hos er?

Lorita
2

dom fick mat i väderskyddet istället för ute igår kväll 🙂sen får dom bestämma själva om dom vill gå ut i blåsten Skämtar

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Linnea
0

Våra gick in tidigare igår, dom sista gick in vid 15. Dom är fortfarande inne, ska släppa ut om en timme ungefär. Här har det varit riktigt blåsigt, lät som om taket skulle ryka.

Skynda långsamt så går det fortare.

Peppe
0

Mina är ute som vanligt. Har dock lagt på åringen ett täcke. Bor i södra sverige 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

CelsiusT
0

Här både det regnade och blåste rejält igår. Dom andra i stallet tog in redan vid 14-tiden och lär sedan stå inne hela natten. Men jag ser inte varför det skulle vara roligare att vara instängd i en tråkig bur än att vara ute i tråkigt väder. Jag anser att sålänge hästarna inte far illa av vädret och har skydd (igår hade mina två täcke och dom har skog och berg att gömma sig bland) så är det inte farligt att vara ute även om vädret är tråkigt. Mina fick komma in någon timme tidigare än vanligt. Hade jag haft dom (på box) hemma så hade dom fått komma in ännu lite tidigare men eftersom jag hade kvällsfodringen i hela stallet så ville jag inte vara där allt för tidigt. Mina hästar var väl inte lyckliga i hagen direkt, men dom mådde inte dåligt och jag kan med stor säkerhet säga att dom inte hade varit gladare av att stå inne.

Men hade jag haft egen gård så hade jag haft lösdrift och då hade dom absolut inte blivit instängda, då hade dom fått välja själva ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

PogoPedagog
0

Mina går på lösdrift så det var ingen skillnad i stormen. Dock såg jag nu på morgonen att de varit ute mycket o var väldigt snöiga så jag undrar om jag inte borde satt täcke på dem. De fick täcke nu på morgonen istället. Jag tycker det skulle kännas läskigt att stänga in dem i storm då jag hört vad som kan hända i form av skador på en häst som får panik i ett stall:( Blåsten låter ju så väldigt mycket.

engelmaark
0

Det snöar som fan här och är typ -2 grader, min pålle fick 300 grams täcke med helhals idag haha…  Känns lite overkill men va fan liksom ;)

Han är iofs klippt och hostade några gånger när jag red igår så därför får han värsta overallen. 😂

[NellieLavec]
0

Stallägaren tog in hästarna tidigt. Min hästs täcke hade blåst av hästen och ut en bra bit på åkern. Sen är vi rädda att grenar ska komma och ta itu stängsel så hästarna rymmer eller så. Bor så långt ner i landet man kan komma, så vi brukar ha det lite mildare, men med hav på 3 sidor så blåste det REJÄLT :/

Linnea
0

#3 Tråkigt och tråkigt.. Det är tråkigt om hästen träffas av en kringflygande plåt eller liknande. Det är mest därför våra är inne. Här blåser fortfarande över 20m/s, det var mycket värre i natt.

Skynda långsamt så går det fortare.

[Smári-Alva]
0

Det snöar och blåser och min pålle har täcke och går på lösdrift

imsuchadiva
0

här i Arboga har det varit ganska så lugnt, hästarna har gått ute som vanligt :)

viktoria91
0

Hästarna har varit inne, träd har vält över hagar, elband blåst sönder, tak och tegelpannor har trillar till höger och vänster, portar har blåst av m.m.!