Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 515 ggr
Fabulus
0

Vad skulle pållen viska?

Om din häst skulle skriva dagbok, vad skulle denskriva då om dig och eran dag tillsammans?

Fabulus
0

Tror människorna är nästan som vi hästar. De tycker om vissa av oss lite särskilt. Jag älskar min lillmänniska, hon och jag passar så bra ihop. Tjocka tanten är också lite speciell, hon försöker verkligen förstå vad jag vill och menar. Jag har två extra småmänniskor ockå men de ser jag inte så ofta.

Men männsikor är också lite lustiga. Under hoppning tycks jag alltid komma av lite före i sprången. Undrar hur jag ska göra för att komma mer i fas med lilltjejen?

Under dressyr vill inte lilltjejen riktigt ge stöd i ytterbettet, jag brukar söka mig iåt för att bättre komma åt stödet men det funkar inte alltid.

Tjocka tanten brukar jag ge så mycket kärlek jag kan, vi rider ju inte ihop menjag tycker hon är värd en del uppmärksamhet i alla fall. alla människor kan ju inte vara ryttare, hon rider ibland men inte mig. Jag brukar kela med henne, ge henne varma pussar och det bästa jag vet är att lägga mulen i hennes nacke.

Tänk, jag tycker inte om när andra hästar ger dem uppmärksamhet, jag vet att jag borde dela med mig till de andra i stallet sominte har egen människa men jag är nog lite självisk…

Nu ska jag lägga mig i gräset och sova. I morgon hoppas jag vi ska hoppa, hoppas lilltjejn är med på det och inte tycker vi ska bara gå i skogen.Jag ska försöka lura upp henne till hindren.

tjocka tanten ska jag ge en extra lång puss i morgon.

Spader-EliN
0

min förra sköthäst skulle förmodligen tala om att han tyckte om mej… det var vi två vi kunde stå i evigheter och bara mysa.. borstade jag på rätt ställe i ansiktet föll han som en sten.. stod och höll hans ansikte och när han tog bort det var halva tröjan nerdräglad xD saknar den ponnyn nått otroligt.

Mangis
0

Mangis har skrivit dagbok ett par år på www.mangarella.se. Hon är en ganska ironisk bitch. Just nu skriver hon inte så mycket eftersom det mest skulle bli negativt…

Loa-bg
0

I Peppes hade det nog stått en hel del om att han inte förstår mig och blir ledsen när jag blir besviken på honom. Men jag tror också han hade skrivit att han tycker väldigt om mig och tycker om att jag inte gormar och skriker som andra har gjort mot honom…

Haha, det hade vatt kul att läsa Casas! Det skulle nog gå i vågor… Han skulle nog mobba Peppe lite eftersom han inte tycker om att behöva dela på matte, han skulle nog mobba ut mig också eftersom jag inte tillåter allt bus han hittar på och sen skulle han skriva om hur kul det är att leka kurragömma med Lovisa för det är inte Peppe och Samme med på ^^

Samme… Han skulle nog mest skriva hur synd det är om honom för han får inte åka på träning och tävling som de andra. Han skulle nog berätta om alla gånger han rymt och hur lurigt han kommit undan med allting. Han skulle berätta att han hatar ögondropppar men det går an när man får knäckebröd. Sen skulle han nog skriva att det är skitkul att dra iväg med Lovisa hängande i ett grimskaft rakt ut på ängarna och genom brännässlor och allt :D

Loa-bg
0

#3 Jättefin sida och jätterolig dagbok!

Mangis
0

#5 Tack för ditt besök, och extra mycket tack för att du skrev i gästboken. Det uppskattas verkligen!

Mandysan
0

Tanken var att jag och Foxen skulle skriva varje dag på våran blogg men det har inte blivit av… Utan bara jag har skrivit ;-)