Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1547 ggr
MangoMelon
0

TM Rain täcke!!

En (kanske lite) dum fråga:

Ni som har ett TM rain täcke från Hööks (den billigare modellen), tycker ni att ert täcke luktar illa efter att det har blivit vått några gånger?

Har ni några andra kommentarer angående Hööks Thermo Master täcken?

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Believer
0

jag har det ljusgröna regntäcket (det billiga), det tycker jag faktiskt är helt OK. Luktar inte alls.

Men jag tycker däremot inte om TMs klarblåa vintertäcke. Det tar tusen år för det att torka samt att det luktar. Fundersam

gejsa
0

ja, det luktar illa när det har blivit blött ett antal ggr. Usch!

Believer
0

#2. Menar du vintertäcket?

Denna kommentar har tagits bort.
mylove
0

Alla mina täcken är av märket TM. Jag har köpt 2 av den billiga modellen på vintertäcken men det är bara ett av dem som får en äcklig doft. Det beror säkert på något inslag av material. Det är lite konstigt ändå. Tycker lukten sitter kvar även när jag haft iväg dem på tvätt.

gejsa
0

Nej, hon frågade om regntäcket. Det är regn som jag har fast inte använder längre pga lukten.

mylove
0

Mitt TM regntäcke luktar heller inte gott. Men då skulle ni känna på det ena vintertäcket. fy attan!

MangoMelon
0

Phuh vilken tur att veta. Jag trodde att det var jag som inte skött om täcket ordentligt. Har inte haft mitt täcke så länge, men det har nog blivit vått ett antal gånger. Försvinner inte lukten fast man sätter det i tvätten? :o

gejsa
0

Jag har inte prövat att tvätta det ens. Eftersom det luktar så mycket och inte håller det tätt heller tycker jag. Det är dåligt helt enkelt på många sätt.

Believer
0

Jag tvättade mitt blåa vintertäcke just för att det luktade. Det luktade ju gott för stunden, men så fort det snöade och täcket blev blött, så luktade det lika illa igen..tyvärr..

gejsa
0

Ja, jag anade det faktist. Inte mycket att göra än att kasta det och aldrig mer köpa täcken från Hööks.

mylove
0

Jag lämnar iväg mina täcken till en tvättare och det är som någon sa att efter första gången luktar de igen. Är det någon som har tips om något annat täcke man kan ha som är bra. Funderade på att skicka efter från börjes, tyckte bara det blev dyrt med frakten. Vill byta ut dessa sunkiga täcken.

mylove
0

Är det bara jag här eller? Typiskt att jag är ledig när tydligen de flesta jobbar och tvärt om. Ska ut och tura i skogen nu innan jobbet.

Believer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12. Horse Saver har riktigt bra täcken. Har ett av deras vintertäcken. Riktigt varma och slitstarka som sjutton! (se bild)

Jag tycker ju även om Börjes lila vintertäcka (Himalaya). Ett kaontäcke för en billig peng!

MangoMelon
0

# 12 vilken mysig färg på täcket :D
En kamrat till mig äger 2 hästar och hon använder sig av jacson. Har ni ngn erfarenhet av dessa täcken? de verkar hålla bra, särskilt på hennes 2 åring, som väldigt gärna hittar på olika hyss för att få bort täcket :P

Stübben har väl oxo täcken, men de prisen vill jag inte ens tänka på.

Believer
0

#15. Jaa jag tycker färgen är helcool =P

Det enda Jacson täcket jag har är ett fleecetäcke. Så ang. deras utetäcken kan jag tyvärr inte yttra mig.

nalleballe86
0

Jag har bara haft ett TM av billiga modellen och det var ett vintertäcke som stank! Hjälpte inte att tvätta luktade lika illa ändå. Men den dyrare modellen har jag både regn och vintermodell och jag är supernöjd med dom.

Horseware Rhino wug. har jag också och dom rekomenderar jag verkligen. Ett Supertäcke.

MangoMelon
0

# 17 var någonstans får man köpa dessa Horseware Rhino wug? Får man dem på postorder, eftersom jag bor i finland.. :)