Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1325 ggr
[amazingmoon]
0

shockwaves, HJÄLP

Hej. Min fyraåring har gjort sig illa i hagen och fått en mindre gaffelbandsskada samt att kotsenbenet har en förändring där ytan ska vara slät istället blivit rätt så trubbigt. Han behandlas nu med shockwaves, men vad jag fatta är det här en ny metod?

Hur som helst, är det någon som har erfarenhet av shockwaves? fungerar det?? kan ju tillägga att han redan vilat 2 månader pga förkylning och kolik och blivit Värre… vet inte vad ni skulle hoppas på då? 

alla tips råd/erfarenheter negativa som positiva är VARMT välkomna

Hälsn. en förtvivlad "mamma"…

Snigelkung
0

Det lät inte bra!

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av shockwaves.

Men jag ville bara önska lycka till och hoppas allt blir bra med "fyra-åringen" ❤️

viktoria91
0

Det är ingen ny behandling. Jag avstod det när min ponny hade en svår gaffelbandsskada. Dels för att der kan vara en smärtsam behandling dels för att veterinären själv var tveksam till att det funka.

Zaphix
0

Av min erfarenhet fungerar det bra, men bara varit med om att det använts på muskelskador, men då också tillsammans med DSMO som sprutades in i muskeln. Så om shockwaven eller DSMO'n är det som hjälper vet jag inte.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

CelsiusT
0

#2 Smärtsam behandling? Låter konstigt, det ska ju ge smärtlindring.

Vet inget om det på hästsidan, men har själv fått det på humansidan (där det används i större utsträckning och under en längre tid). Det kändes inte särskilt vid behandlingen, vet inte hur stor effekt det hade då det kombinerades med sjukgymnastik men upplevde det absolut inte negativt., tvärt om

Medarbetare på westernridning.ifokus