Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 369 ggr
DojoKelder
0

OT: Chefen

Vad fasen gör man om ens chef är riktigt jävla dum i huvudet? Jag jobbar ju på Willys när det behövs extra eller vikarie.. Han har pratat om en fast anställning i ca 1,5 år nu.. nu i september blir det troligtvis inga tider alls och den fasta anställningen kan man ju drömma om.. Jag behöver ju pengarna och det är ont om jobb.. Får ingen a-kassa då det blivit fel med facket så de endast tagit betalt för medlemsavgift och inget till a-kassan..
Till saken hör att jag varit där i lite mer än 5 år.. alltså även när jag gick i skolan.. men en tjej som bara har varit där i ett år har fått tider i september.. tycker att det är riktigt ruttet av honom.
Han är allmänt sur och elak.. skäller på allt och alla även om man absolut inte bär skuld till det.. Och det är ingen mening att ens tänka på att försöka försvara sig.. då blir han bara ännu argare. ALLT han säger är det enda som är rätt.. hur fel han än har. Det går liksom inte att diskutera med honom.
Hela personalen går på tå och har ont i magen så fort de ska jobba. Ingen trivs längre..
Detta var förut en kanonchef som man kunde prata med om allt men han har nu förvandlats till ett monster..

Så vad gör man??

Annette
0

Gå till facket. Du har ju betalat medlemsavgift så de måste hjälpa dig.

DojoKelder
0

#1 men vad ska de göra?

Annette
0

Om du har längst anställningstid borde du få timmarna före den andra människan. Har man varit timanställd så länge kan ingen slinka förbi till samma arbete hur som helst om det inte föreligger väldigt speciella orsaker.

På mitt jobb begicks ett fel förra året. Jag hade varit timanställd i flera år. Som säsongsanställd anställde de en annan som inte varit lika länge. Jag kollade med facket, sen gick jag in till chefen och sa att han hade gjort fel. Han fick ge mig arbete motsvarande tid. Sedan dess aktar de sig noga för att göra fel, åtminstone där jag är inblandad ;)

Stå på dig, annars gör någon annan det.

DojoKelder
0

#3 ok.. men hur fungerar det här med att de har rätt att stå över att anställa en person?? vet du det?

gejsa
0

Säger som Anette detta är ett jobb för facket. Ta alla frågor till dom så får du svar. Det är ju det som dom är till för.

DojoKelder
0

#5 jag ska prata med fackansvarig på jobbet idag och se vad hon har att säga..

gejsa
0

Gör det. Kan hon/han inte så ringer du själv till facket. Det fixar sig ska du se. :)

DojoKelder
0

#7 jag hoppas att allt löser sig på något sätt.. är rädd att behöva sälja min lilla flicka annars.. Och vad är ett liv utan sin häst?

[Lill-Jonna]
0

Hoppas det blir bra

pippa__
0

#8 Nee ett liv utan häst är inget liv om man har vant sej vid det..så det hoppas vi att det inte blir så..

gejsa
0

#8# Det ordnar sig nog ska du se. Ring i dag.

DojoKelder
0

#11 jag tänkte att jag ska prata med fackansvarig på jobbet först.. vet inte hon ringer jag facket i morgon..

gejsa
0

Gör så. Lycka till! Jag fick själv hjälp av facket en gång för länge sedan. Gick upp och pratade med dom och dom skötte allt åt mig. :)

DojoKelder
0

Ja, jag får hoppas att det fixar sig..

Annette
0

Gå inte via den facklige på jobbet, ring facket direkt i stället.

DojoKelder
0

varför kan jag inte gå via den facklige på jobbet?

Annette
0

#16. Det är en omväg, gå raka spåret istället. Bättre att prata för sig själv än att någon annan skall göra det.

DojoKelder
0

#17 det kommer en från facket till jobbet i morgon..