Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1380 ggr
Thorsson
0

mäta säkerhetsväst? :S

Hur vet man att man kan i en säkerhetsväst i cm? Lill-jonna sälger en som är 62-70cm? vad menas med det? är 62-omfång, och 70 längden på ryggen? eller tvärstom?

SVARA SNABBT!!!

jn84
0

Fråga henne?

Thorsson
0

hon kanske inte vet, men visst..

jn84
0

Jo, men jag menar att det inte finns några regler för vilket man skriver först. Förmodligen har hon mätt själv och då vet hon väl vad hon har mätt?

jn84
0

Såg annonsen. Skulle gissa på att den är 62-70 cm runtom. Alltså om du sätter den på det hårdaste så blir den 62 cm och om du sätter den så löst som möjligt så blir den 70 cm. Förstår du?

Snuttan2
0

Alltså det kan ju vara allt ifrån att den kan i omfång ändra sig ifrån 62 till 70 cm eller att den har måtten 62cm omkring och 70 i längd…

Står det värkligen bara så, ingen bild? Vad för sort är det?

[Lill-Jonna]
0

Jag vet inte vad det betyder, det står i västen 62-70 cm

AnnaFreds
0

Vart räknar man? magen, midjan, axlar?

jn84
0

över bröstkorgen tror jag

jn84
0

Vad har du för storlek i kläder Thorsson?

jn84
0

Förresten, viktigast är inte måttet runtom utan hur lång den är i ryggen. Det är oftast den delen som ställer till problem. En för lång säkerhetsväst går inte att rida i, då fastnar man bara i sadeln.

Som exempel på storlek kan jag säga att min 11-åriga lillasyster som är strax över 1,40 lång och normalviktig tror jag har en säkerhetsväst i storlek child large..

[Angel88]
0

62- 70 betyder måttet som är runt bysten altså runt brösten, tror den hon säljer är barn S. jag är 88 runt bysten och har xl barn till xs vuxen på säkerhetsvästen. Xl barn är 72- 86 tror jag och vuxen xs är 86- 94..

Thorsson
0

jn84: Jag har, 158 ca

Angel88: Jag 81 runt, så jag tror inte jag kan ha den då.. :S:)

AliceL
0

Jag är 155 och normal till tunn, har child large..

[Angel88]
0

jag är 169 och är 88 runt med sportbhn på och har xlbarn till xs vuxen

Peppe
0

måste du stryka under och srkiva med stora bokstäver hela tiden? blir så jobbigt att läsa…

har ingen aning om vad jag har för storlek i min väst…använder den aldrig..

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

wewwa
0

Jag har minsta vuxenstorleken, inspänd på max, men jag är lång så jag kunde inte ha stor barnstorlek… Jag är ca 80 runt bysten..

Thorsson
0

#15. Sorry ;) Jag måste ha väst på annars får jag inte rida för mamma xP men vad gör man ;) Haha, måste man inte ha väst vid tävlingarna vid målilla ridoch kör sällskap?