Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 2869 ggr
ElinSvensson
0

Maskeradhoppning =)

Vi ska ha maskeradhoppning i vårt stall ;) skriv lite vad man skulle kunna klä ut sig till :D

Jag och min häst ska vara indianer xD men hur skulle jag kunna få han skäck ? :P Han är brun, och vill ha vita fläckar på han ;) finns dte ngt tips, som sitter länge och som inte är farligt för hästen ? :)

MVH Elin

Cilla89
0

finns väl sånna ofarliga sprayfärger? typ som graffitifärg fast helt ofarligt och går att tvätta bort? på skolan när vi hade öppethus hade vi spryat hästarna rosa randiga på maskeraden ;) haha..

ElinSvensson
0

haha okej x) vart kan man köpa det ? :P går det med sådant hårfärg spray? som man tvättar bort ? eller det är nog kemikalier i det !?!

Cilla89
0

har ingen aning vad det var för spray, kan se om jag kan hitta nån av klasskompisarna på msn nån dag och fråga om dem vet vad det var för spray ;)

ElinSvensson
0

åhh, tack :D var det lätt att tvätta bort ? xD

Cilla89
0

#4 jaja ;) de var det, badade hästarna en gång efterår och då försvann det mesta, sen slets det bort och efter en vecka var allt borta ;)

mixxxan
0

vanlig krita kanske?

ElinSvensson
0

#6 vet inte om det håller :P

Inga mer förslag om vad man kan klä ut sig till ? eller hur jag kan få han skäck ? XD

Katter3
0

Skulle vara coolt att klä ut sig till cowboy! JIIHAAA!! xD

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ElinSvensson
0

haha joo, det ska jag ta upp xD kan ju jag bli jagad då som på gamla goda tider xD HAHAH, neä skojjar :P

Ngr fler ? vi är ngr stycken så vi behöver mååååånga tips ;O

jn84
0

När vi hade maskeradhoppning i stallet var jag och en kompis Bananer i pyjamas. Jag sydde blå-vit-randiga pyjamasar och en varsin bananhuva. Vi såg väldigt roliga ut, men huvorna var inte tillräckligt styva så de åkte ner över ansiktet på mig =)

De andra lagen var utklädda till Barbie och Ken och Bamse och Lilleskutt. Sen hade vi två tjejer med käpphästar som sprang samma bana som vi och de hade monstermasker på sig och var Lordi. =D

[Jennniie]
0

HAha det var roligt det Johanna. Skyller på banahuvorna att vi kom sist =)

Jag klädde ut mej till Barbie en gång. Inte så svårt, allt i rosa bara.. Svårare var att komma på va man skulle ha på hästen.

AusaBausa
0

sy ett täcke i svart vita alt brun/vita färger som du kan "klä" hästen i..lättare än o spraya hästan skäck…

ElinSvensson
0

#10 haha låter kul x) får jag tipsa dom om ;)

#11 haha okej :P vad hade du på hästen sedan då ? :P

#12 joo, fast ändå jobbigt att hoppa i täcke på slutet av sommaren =/

fler roliga ? XD

[Jennniie]
0

Jag gjorde nosludd och "benskydd" i rosa hårigt tyg, och sprayade honom med glitter spray och sprayade Barbie på hans rumpa med glitter oxå. Skrev ut en mall på datorn så det blev jätte bra :)
Fast kanske skulle skrivit "Ken" på rumpan ist =P

jn84
0

Men jennie, lägg in en bild på er. Finns ju i ditt album =)

Har tyvärr ingen bild på oss i pyjamas… tror inte jag har några från då alls faktiskt ='(

[OliviaT]
0

haha MJÖL :D

WornOut
0

jag var zorro en gång när vi hade maskread :) hade en svart häst, och helsvarta grejer (schabrak o så), och så hade jag hatt och mask för ögonen, och så en "kappa" :)

[Jennniie]
0

Haha jaa men jag kan inte få in den här i det format som den måste vara i… Har ju inga bilder kvar på datorn efter att jag fått formatera om den .. O jaa om jag ska ta bilden från fotoalbumet är det bmp nånting.. MEnne det är väl bara o kolla inmitt fotoalbum för dom som är intresserade.. Ska försöka en sista gång o få in den här.. Ananrs får ni kolla på den själva.. =P

[Jennniie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nuu så , fick ändra om lite.. :)

Ps. Klaga inte på dom låga hindrena, volten där var minimal och han var inte så sväng bar. Hoppade 50 & 70 cm..

LindaKarlstrom
0

Jag har varit brandmann, Lucia, crossförare & Batman ^^

jn84
0

#19 Tydligen räckte väl den höjden för att du skulle flyga av? =P

[Jennniie]
1

Haha .. Det var på framridningen jag åkte av =P Han ville springa åt sidan men det fick han inte så blev lite missförstånd och han halkade till i leran och sparkade bakut och sprang ännu mer åt sidan istället. Så då for Barbie ner i leran .. Haha.

RADiOACTiVPiG
0

Haha, jag hade tänkt vara Ipren mannen i maj då vi hade en maskerad hoppning på min ridskola, men jag sket i det då jag inte fick ihop rätt grejer och ja hästen ajg red hon var lite för het för att ha en stor vid mage :P

ElinSvensson
0

tror ni mjöl funkar ? :P

#17 cooolt ;) synd att vi inte ha ngn svart häst bara Fundersam

#19 Haha , barbie, får jag säga till om, x) coolt xP

#20 hoppsan det var mkt ;O hur fick du tag i brandman grejorna ;O

#23 hahah ipren xP joo lite jobbigt med en kudde på magen, eller nått xP hur hade du tänkt få till hästen ? :O

LindaKarlstrom
0

#24. Inte så svårt, pappa är brandman ;P Men minsta kläderna som fanns att låna var för dom som var 180-190 cm XD

http://i16.tinypic.com/6exzgit.jpg
Banjo tycker låga hinder är lika tråkiga som jag xD Men vi var tvugna att hoppa lågt då vi tävlade bland annat mot en häst på 170, o om vi skulle hoppa samma höjd skulle inte vi haft nån changs.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/10720000-10729999/120x120/10723068.jpg

RADiOACTiVPiG
0

hehe, jag hade typ tänkt att hästen skulle ha vita lindor och typ vitt schabrak men jag hann inte lägga så mkt tanke i det då jag tyckte det blev lite komplicerat ^^'

Lina
0

kan du inte ta ett vanligt titt scharak och måla/ sy fast fläckar på det?

ElinSvensson
0

#25 fick du låna det på brandstationen då eller ? :P snyggt ;)

#26#27 alltså, jag ska inte ha schabrak :P  jag ska ha barbackagjord ;P vi hoppar ju ändå inget högt. Men spraya ? ni som har gjort det, vad skulle man ha för spray burk ? eller kemikalier och så :P

LindaKarlstrom
0

#28. Japp :) Hjälm och jacka fick jag låna, byxorna var två kilometer för stora XD

ElinSvensson
0

#29 haha okej :P ska jag säga till om ;) häftigt ;P

Katitzi-Linn
0

Måla fläckar med vattenfärg. lättt att tvätta bort efteråt:)

Marri
0

När vi hade maskeradhoppning i stallet var det en tjej som var indian, hon stoppade fjädrar i manen och svansen, blev jättefint. Kan tillägga att hästen hon red var en fux men de var ett jättefint ekipage iaf =)

[Lill-Jonna]
0

Man behöver inte spary :P man kan ha vitt shabrak, vira benlindor och ett vitt ländtäcke hehe