Hur många schabrak???
Hej! Som titeln lyder så undrar jag om man ska köpa sin allra första häst hur många schabrak man borde köpa? 3? 4? 5? Tack för svar!
Det väljer du helt valfritt :) jag har bara 3 schabrak men jag har bara haft sadeln i 2 månader (har övergått från allround till dressyr) så det blir väl fler ;) men satsa på 2 st så kan man köpa något nytt då och då :)
2 räcker MEN konstigt nog så tror jag att min sadelkammar har något som lockar till sig schabrak! Hur jag än gör blir de bara fler och fler!,
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Tja två räcker ju, men det är ju alltid roligt att ha fler (A) Jag tycker jag rensar och rensar bland min schabrak men någon lixom lägger dit nya hela tiden!! xD
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Jag började med att köpa 3 enkla för typ 100 kr. Sedan på 3 månader har jag köpt till mig ca 20 schabrak haha… Man kan aldrig få för mycket!
Tycker inte 2 räker eftersom de fort blir skitiga . Jag har typ 25 så många behöver man inte men jag gör jag tränar ofta och jästen blir svettig så jag måste ta hem och tvätta och man hinner inte alltid tvätta tills nästa tävling eller träning men 7 för varje dag man behöver inte byta varje dag men så fort de blir skitigt för att motverka skav . Jag är totalt allergisk mot skitiga shabrak kliar under naglarna när jag ser de och dessutom ofräscht
#5 Visst är det bra med flera schabrak men till en början räcker det med två, tycker jag. Alla tävlar ju inte och många hästar blir inte svettiga och schabraken håller sig därför fräscha en längre tid.
Men det är klart om man tävlar och träna mycket behöver man ju fler :)
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Två räcker ju till en början, jag har dock massvis 😃
Lite OT men #7, jag visste inte att du red? Haha vad "lurad" man kan bli :P Jag tycker det räcker med två till en början, sen så får man ju välja själv om man vill ha fler såklart ;) Av någon anledning så förökar sig högen med schabrak här i stallet ;)
#8 Heh jodå, en liten medryttarfjording har jag 🙂
#8 ahh.. Så underbart ;D

Jag har haft min häst i åtta år, varav sex "ridna" år. Han har tre schabrak varav det ena används bara vid tömkörning, longering och sånt.
Skynda långsamt så går det fortare.
På min medryttarhäst har jag padd under westernsadel och det finns det bara ett av, men den är å andra sidan dunderkvalité, tjock och mysig så den borstar man bara av håren på ibland ^-^
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
Jag ska byta stall, räknade till 24 schabrak fast trodde faktiskt jag hade fler 😇
Räcker nog bra med 2 till en början :)
Min kompis har 3 schabrak tror jag och hon har haft sin häst i typ 4 år, så det är ju väldigt individuellt hur man vill ha det :)
Har man en häst som jag hade som svettades även på en skrittpromenad på långa tyglar behövs det fler om man inte är flitig att tvätta. Hon svettade ner dom varje dag, kunde använda max 2 dagar. 😛Så jag hade 5 schabrak.