Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 502 ggr
[Lill-Jonna]
0

Film

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte länka till sidan men funkade inte med denna jävla cp-datorn.     Gå in på www.youtube.com och sök på "Lill-Jonna" så finns mina 3 filmer där om henne. Hon har varit min sköthäst väldigt länge och jag hyrde henne i sommar i 7 hela veckor :D  Väldigt lite människor tycker om henne för hon är så busig :'(   På ridskolan finns där många som är MYCKET duktigare än jag men vissa av dom vågar inte ens rida henne. En av dom sa till min syrra för några dagar sen "hur vågar hon rida den sjuka hästen?" Det är för sorgligt, hon är inte en sjuk häst. Hon bockar ibland av lycka och ibland av envishet. Hon gillar mig, hon har till och med kommit galopperande i hgen till mig, önska jag hade pengar så jag kunde köpa henne.  Hon gillar mig för att jag accepterar henne, vissa rider henne en gång och vill aldrig rida henne mer men det gör jag. Vissa gråter när dom ska rida lektion med henne så hon går sällan lektion och blir då även ganska sällan riden. Jag ÄLSKAR henne!

[Lill-Jonna]
0

Tänkte säga att innan Lill-Jonna hade jag en häst vid namn Lara som sköthäst. INGEN häst kan ta hennes plats, hon var den tryggaste och bästa hästen jag någosin komemr att rida på. Nu är hon dessvärre såld. Hon finns med på min förtsa film om Lil-Jonna och bilder på henne finns i mitt fotoalbum, hon vänar sitt andra föl som kommer i september :) Önskar att hon aldrig blev såld. Vi tog snabba galopper över fält och varken bockade eller skenade en enda gång. Förr brukade hon riva och vägra på hinder men i slutet hoppade hon ganska höga hinder. ( en tjej sa till mig: hon brukar aldrig hoppa så högt utan att vägra, hon gillar nog dig)  Jag var väldigt bestämd mot henen så det var säkert det.