Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1273 ggr
Gullan_J
1

Hoppa dressyrhäst?

Om man har en hopphäst är det väldigt viktigt att den är dressyrriden av den enkla anledningen att man behöver kunna svänga, bromsa in och öka på snabba kommandon. Sen måste hästen vara lösgjord och eftergiven för att bli en god hopphäst. En allroundhäst ska kunna både hoppning och dressyr, det hör man ju på namnet. Men hur är det med dressyrhästarnas hoppning egentligen? Ni med dressyrhästar, hur viktigt tycker ni att det är att era hästar hoppas? Hur ofta hoppar ni med era hästar? Varför är det viktigt att hoppa hästarna eller varför är det inte särskilt viktigt?

-Bättre ökänd än okänd

Peppe
0

Viktigt och viktigt. Att det är BRA är väl de flesta överens om, att det är nödvändigt är inte så många övertygade om 🙂

Den matnyttigaste träningen för en dressyrhäst för man väl över markbommar och inte över 1 m hinder 🙂 tror de flesta dressyrryttare använder bommar i träningen då och då.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

rebeckastenmark
0

Jag har en dressyr häst som jag tränar mest dressyr på. Men jag har bomövningar mellan en till två gånger i veckan vilket jag tycker är bra eftersom hästen lär sig att titta vad han sätter fötterna. Så en till två gånger per vecka tränar jag bommar och kan lägga upp dom på sockerbitar då och då.