Letar ridskola
Hej!
Jag har haft funderingar nu i snart 3 månader om jag ska byta ridskola eftersom jag inte trivs på den som jag går på nu. Jag har letat runt lite och hittat en ridskola som heter Ale-jennylund så min fråga är alltså om det är någon som tycker att den är bra? om man får rida ute mycket och så, för på den ridskolan jag går på nu får vi nästan bara rida ut 2 ggr per år vilket jag tycker är tråkigt.
Det finns en ridskola i Älvängen som heter K ridcenter - om jag red på ridskola skulle jag definitivt välja den. Den vänder sig till vuxna/äldre ungdomar - alltså inget spring och stoj i stallet och lugnare hästar.
Om jag fattat det rätt kan man få en "egen" häst och man kan få låna den och tävla med :D Har bara hört positivt om den ridskolan, både vad gäller hästar och instruktörer!
För kanske 20 år sedan red jag ett år på Jennylund och vi kunde ibland få skritta av ute, men det finns inte jättemycket ridvägar där (vandringsleder och motionsspår får man ju inte rida på), så aldrig någon uteritt. Men man kan ju mixa ridskola plus en uteritt i månaden, typ?
Men mitt tips är att du åker ut till ridskolan, tittar på någon lektion på "din" nivå, pratar med instruktören och med några elever. Det är ju jättesvårt att säga om DU skulle trivas på den ridskolan eller inte ;D
#1: Länken fungerade inte, lägger in en ny. http://www.k-ridcenter.se/
Och tack för vackra ord om "mitt" stall!
Var ligger den ridskola #1? Antar att det inte är i Skåne? ;)
Det verkade trevligt =) men tyvär så är det lite långt för mig det är ju så tråkigt när man bor mitt inne i stan att det inte finns några mindre stall där :(
Hade facktiskt tänkt att gå och kolla på en tävling på Ale-jennylund så jag kan ju gå runt och kolla hur det ser ut och så :)
#4: Fast med nya Ale-pendeln vete 17 om det inte är enklare att ta sig till K än till Jennylund 😉. Hoppas i alla fall att du hittar ett bra ställe där du trivs. Jag har bara varit som hastigast på Jennylund, men det verkar vara en stor anläggning med aktiva medlemmar.