Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1223 ggr
E_hjo
0

Just det där lilla extra... : D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kan du göra för att din häst/foderhäst/sköthäst m.m ska bli lite extra glad?? Jamenar, t.ex. gå ner till stranden och bada, skritta en tur i skogen, ta en snabba galopp på åkern eller kanske ge hästen en morot, för att den just älskar det?

Maggan blir superlycklig så fort hon får galoppera. Det spelar ingen roll vart, när eller hur snabbt det går, hon tycker att det är lika kul ändå.
Busa i paddocken är också en stor favorit. Stampar jag fötterna i marken, klappar händerna och springer efter henne så fart hon upp flera meter upp i luften, galopperar runt som en dåre, slänger med bena och skakar på huvudet osv. Hon skulle kunna hålla på hur länge som helst. Dessvärre klarar ju inte jag det då… ^^
Gå ner å bada ska man ju inte tala om hur lycklig hon blir!
- Och självklart, en saftig morot, eller marknadsgodis m.m.  : D

Lite dum tråd men korkade lilla jag har såna idéer för mig  ^^

Keligast
0

Hmm..att galoppera ute i det fria ´(utan paddock) är det nog det bästa Rekyl vet :)

Alex
0

Hmm.. Ta in henne i stallet och ge henne mat och låta bli att rida..? Fundersam

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

E_hjo
0

haha  ^^

lisette
0

brago, bara vara hos honom. kelsjuk så det stänker om det…

oskar, klia/borsta honom

merry - så långt har jag itne kommit än ;)

kemikal
0

Gammeltanten älskar sin mat och att dra på i en rejäl galopp… Helst ska man skynda sig på med ryktningen så vi kommer iväg ut (lättare sagt än gjort då hon föredrar färgen grå framför sin naturliga svartbruna). :)

Bönan tycker just nu att det är jätteskönt att bli ryktad, så jag tar god tid på mig. Hon har varit mammaledig, och det har gjort henne gott. I vanliga fall kan hon rentav tjura när man borstar henne. :O

Lady tycker det är roligt bara att komma ut på en ridtur, hon är väldigt lätt att göra lycklig. Men ska jag säga nåt så är det väl roligast att springa fort och hoppa, hon tröttnar snabbt på "dressyrövningar".

AliceL
0

hmm.. jag tror faktiskt att bellis är som gladast när vi tävlar hoppning, hon blir så jeefla laddad när man kmr in på banan. xD

AusaBausa
0

ludde är nog som gladast när vi tar en ridtur o galopperar eller när vi busa ri hagen som #0 beskrev. Lika tokig i att leka som E_hjo: s häst …

kefir; få mat! äpple, morötter, havre allt ätbart;-)

Kelda: att bli kliad, tappar fölpälsen o det är sååå skönt o bli kliad då.

Anna
0

Windy blir helt gaaaaaaalet glad när hon får sträcka ut över ett fält någonstans. Det är verkligen JÄTTESVÅRT att sakta in igen, så jag brukar försöka rida åtminstone på inhägnade fält, så kan hon iallafall inte sticka med mig på samma sätt.

Så galoppera verkligen älskar hon. Helst så fort det bara går.

Sedan blir hon väldigt glad när hon får godis. Hon tigger så fint! Inte liksom "Ge mig nu då!!" utan "Skulle jag inte kunna få lite?". Hon liksom sänker huvudet och "mullrar" fram en dov gnäggning. Så söt! Så godis tycker hon också om.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Julia
0

Jolly älskar när man rider ut och gallopperar ;)

fridak
0

roger älskar mat så ngt ätbart gör honom glad.
nya saker som man kan undersöka är också kul, kvittar om det är nya stigar i skogen eller en plastpåse som flyger in i hagen bara det är ngt nytt och oupptäckt.
få fria tyglar och kuta bredvid åkern och över ängen är kul, för då har vi börjat i paddocken vilket är skittråkigt enligt honom så när han kommer ut ur den "trånga" inhägnaden är allt kul.
löshoppning är otroligt kul också, både springa och äta ju! såpass kul att man vill testa att vända direkt efter hindret och ta det från fel håll tills matte skriker nej och viftar med armarna hejvilt…

Mandysan
0

Hoppa eller rida i busbacken, för det är sånt vi båda gillar :)

Maja
0

Det allra, allra bästa hästarna i stallet vet är när man, efter en ridtur, spänner upp sadelgjorden.. ;)

__iE
0

Ballerina - maaat ;) haha, det är faktiskt det, vad jag kmr på nu :P
Pigall- myyyysa o kela :P
Hotte- vet inte ännu ^^
Gordon- typ mysa, vet inte rriktigt ännu :P

Murre_Uddiz
0

Monessa älskar att få hoppa i skogen :P Och att få bara galoppera i den takt ho vill ( alltså skitfort) i skogen :)

Kamé älskar att få springa av sig på ridvolten. shiet. första ggn, hon gick inte att få tag på, fort som fasen, runt runt ^^
en bild poå Kamé första ggn hon kutar runt :)

Loa-bg
0

Mina gillar att bli ompysslade, sedan drar jag med mig någon annan ut och rejsar på fälten ^^ och sedan lattja med små hinder i skogen, det är det bästa Peppe och Casa vet.

mazze
0

Fick Bus välja så skulle vi klia varandra hela dagarna, det verkligen älskar hon. Att leka med matte el annan hästkompis fri i paddocken är oxå jättekul. Hon älskar att springa fort i både trav och galopp när vi rider ute, när det går riktigt fort i galoppen så börjar hon dessvärre att bocka ;) av glädje.
En smaskig morot el ett saftigt äpple säger hon heller aldrig nej till men så är hon ju oxå ett matvrak =)

Thorsson
0

Calle älskar när man har ridit och sedan kmr in då han får sin mat, eller när man galoperar fullt ös medvetsklös i en lång backe. Men det hjäller att ha höga händer.

OBS.
Risken för bocksprång är stora, var vänlig att stanna i sadlen under hela färden!
X|X)

Regisseur
0

Regisseur trivs med att spana på flickor, då blir han glad.
Eller när man kör honom, han är lika pigg på det varje gång =)

thilda-
0

Hmm ^^, hon får ett äpple ^^,

AliceL
0

kan ju tillägga att galoppera fort och maat är riktigt trevligt enligt ponnyn åxå, men så är det väl för de flesta ponnysar.. =)