Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 419 ggr
LindaKarlstrom
0

Utan uppstallning :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har ryttarmeddelandena o uppstallningen kommit ut på internet. Men jag har inte fått någon uppstallning o det är en tvådagars tävling :S Hur gör man då? Ursäkta mig att jag är så virrig men det kommer vara min första tävling så jag har ingen aning.

AnnaLundin
0

varför har du inte fått någon uppstallning då? Har du bett om det vid anmälan? I så fall måste du kontakta arrangören!

LindaKarlstrom
0

Japp, jag bad om uppstallning men platserna tog slut

SofiaR
0

se om det finns ett stall i närheten somkan ta emot er 2 dagar bara.

LindaKarlstrom
0

Finns inga andra stall i byn :P

__iE
0

är det långt hem  ?

LindaKarlstrom
0

Nej, det är en hemmatävling och det är en ridskolehäst jag ska tävla. Men altså det känns inte så lockande att låta han ströva omkring i en stor hage med lera (o gräs förståss) + en massa andra hästar, då kommer jag ha en gris utan möjlighet att spola av honom =O

Jag är nog kinkig, men usch jag hade hoppats på att få uppstallning för änkelhetens skull.

Rita-S
0

Många löser detta med att sätta på ett flugtäcke på hästen så blir det mindre smuts att ta hand om, och benen kan svampas med hink och svamp i så fall :) Så bada innan och sätt på flugtäcke, så kanske han håller sig renare iaf!
Får man inte uppstalling så får man gjöra det bästa utav situationen :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

__iE
0

jahaa .. men imed att det är en ridkolehäst borde den ha egen box/spilta - är den utlånad då ?

LindaKarlstrom
0

#7. Okej :) Går det lika bra med svett-täcke? för han har inget flugtäcke… Tack för dom tippsen =) Jag antar att det inte är så smart att ha benen lindade utomhus? Om du undrar varför jag undrar över det är för att jag vill att hans strumpor ska vara vita :P

#8. Den är utlånad :)

Rita-S
0

#9 ett svettäcke, sådan hålig nät-täcke, kommer ju skydda mer enn inget, och skulle va bättre enn ingenting om du frågar mig :) Lite smuts kommer kanske tränga gjennom, men det lär nog inte bli en mudder-gris iaf! ;)

Benen borde nog inte va lindat i hagen, i fall det skulle lossna och han trampar på så kan han ju sträcka lite här och där. men om du tar inn honom tidligt före kan du svampa benen rena så dom är vita och fina. Många använder även en gnutta baby-talkum på vita markeringar så blir dom även vitare och det döljer kanske lite grönskefläckar med ;) (NB FÔRE HOVOLJA ;D)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LindaKarlstrom
0

#10. Tack för alla dina tipps! :D Dom är guld värda!