Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 652 ggr
Trongutten
0

Hälta

Jag har ett litet mysterium med min häst, när jag rider honom i trav så springer han normalt ett par steg och börjar sedan halta på höger fram och sedan börjar han i stort sett att hoppa fram. Det märks allra mest i höger varv men även i vänster. Veterinär har varit ut och hittade en svullen senskida i höger knä, han fick antibiotika men efter behandlingen är han fortfarande inte bättre, så vi tog ut en fysioterapeut som kände igenom honom och efter den behandlingen var han halvbra i tre dagar innan det började igen. Någon som har någon aning om vad det kan vara utifrån egna erfarenheter? Jag behöver dock ingen som berättar för mig att ringa veterinären eller fysioterapeut igen för det ska vi självklart göra :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Trongutten
0

Kan även tillägga att han sjunker ner med bakdelen, så min fundering är om det kan vara ryggen och sadeln.

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

WornOut
0

en inflammation i en senskida kan orsaka väldigt hög grad av hälta. Jag skulle avvakta tills efter nästa veterinärbesök. förmodligen så behövs en ny kur av något antiinflammatoriskt.

hannah96
0

Min häst hoppade fram i traven då och då, kom fram till att hon hade varit med om trauma i bogen och vätska i armbågsleden. Har du röntgat och kollat på ultrahjulet?