Pinsamt för mig, roligt för dig ^^
Igår var jag på dressyrtävling och skämde ut mig som vanligt =) ponnyn har känts lite trött, gick asbra på träning i torsdags, men efter det var hon somsagt lite slö. alldeles säkert träningsverk, 1½h dressyr i 27C ger väl vem som helst träningsverk..
Bild 1; framridning.. alldeles för lång och allt, men hon gick inte framåt helt enkelt..

Hihi, fina bilder.. : )

#2 det är min trogna slav emelie som har fotat xD

Roligt, och roligt vet jag inte. Irriterande kanske? ;)
Aja, det kan ju inte gå bra varje gång!

#5 det går aldrig bra i dressyren, på tävling -.- hon är så svår det där djuret. min första och enda start på häst gav 67% och fjärdeplats, LB. men det är min enda placering av säkert 20 starter i dressyr. :'p

Aj då :( Vad för klass var det du red?
Tror att 1,5h i 27grader inte bara kanske ger träningsverk utan fungerar som rätt utmattande så att man blir slö i både kropp å huvud ;P
Fina bilder :) Ser väldigt elegant ut med sina långa smala ben (man får koncentrera sig på vilka söta öron ens häst har när det går sämre ;))
Funderar lite på hur du sitter i sadeln, den ser ju rätt för stor ut i sätet för dig, blir det inte obehagligt och svårt att sitta så långt fram i sätet? Tycker det är rätt imponerande att du värkar sitta kvar så långt fram i sätet iallafall, blir ju inget stöd alls 

#7 jag red LB:1. LC:2 är det värsta jag vet och funkar inte alls på min ponny, även om jag borde ha ridit LC. det är bla ett varv i skritt, alla långsidor är rakt fram och alla volter vid A och C.
Jo, hon är väldigt fin i kroppen, och har en jefla gång som hon nästan bara visar i hagen, (A) och visst är hon söt ^^
jo, den är förstor och lite för lång i ryggen. påpekar jag det för mamma blir hon väldigt arg och säger att sadeln ligger bra och att nya sadlar är dyra. x/ den är ju trots allt 16½, och 16 är vääldigt svårt att hitta begangnat. och då är dom oftast gjorda för små tjockisponnysar med bred rygg och platt manke.
Jo, inte för man ngt stöd, men sitter jag längre bak blir det stolsits och grejer. men jag är van vid det, har nog aldrig ridit i en sadel som passar riktigt x)

#6 Jag har startat Casa en gång, fick också 57%. Jag kom sist med annan Lovisa (weird)
#8 Vad har du för sadel? Om sadeln är för lång för hästen kan det bli problem med ryggen, att hon får ont osv.

Jag kan tänka mig att du får problem! Antinge får du ju sitta framtill där du inte får stöd och som inte lär vara så skönt emot ditt underliv eller så hamnar du ju i direkt stolssits…
Du kan få mer fläsk på baken ifrån mig så kanske du passar bättre i sadeln ;)
Loa, tror inte Alice sadel är för långt bak, ser iallafall inte ut som det.

#10 nä, såå lång är den inte. men hon skulle kunna ha kortare ;) den fröken är otroligt känslig; minsta grej att skydden skaver, man tar för mkt i munnen, osv, så säger hon ifrån rejält.
en sjua, på en galoppvolt, resten femmor och sexor, yiiha. xP