Smycke av hästhår
Var uppe hos Lisette i söndags och fick med mig en bit av Oskars svans hem. Nån gång under dagen dök tanken på att göra mig ett armband av den upp. Egentligen hade jag velat skicka iväg det till en riktigt "hårkulla" och få det riktigt gjort, men då behövs betydligt mer hår än vad jag hade (det är en massa med att de behöver en viss längd och mängd för att de ska kunna göra det riktigt bra), så jag gjorde helt enkelt en fläta av en del, satte några metallpärlor på och fixade ändarna med ståltråd, klister och ett knäppe. Lite spret och inte världens bästa gjort blev det, men det gör inte så mycket. Tanken bakom är det viktigaste.
Så här blev det.

Vad fint!!!!
Vad fint!
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

så fiint :')

vad härligt att alltid kunna bära med sig något av sin vän.
Tackar!
#4, jo, det känns bra.. planerar en tatuering till minne av mina 2 älsklingar, men fram till man har råd med det… ;)

ok.. men då får du visa oss tatueringen sen då när du gjort den!

riktigt snyggt blev det! men luktar det inte mkt häst?? kanske man skulle haft ett likadant… om jag skickar ner hår till dig, kan du inte göra ett till mig då? *flirt*
#6. Sure, det ska jag, men det lär dröja ett par månader :(
#7. Faktum är att jag tycker inte alls att det luktar häst. Tyvärr ;) Det är klart jag kan fixa ett till dig också!

pma din adress då! =)
hur mkt behöver du?
Nej men vad häftigt, blev ju jättefint! =) Hur mycket hår behöver man?
Svårt att säga, det beror lite på hur brett du vill ha det. Mitt är rätt tunt, men du kan ju testa själv att ta en del och fläta lite för att se hur mycket det blir, sen tar du upp flätan, antingen lägger till eller tar av en del, provflätar igen och tar upp flätan igen tills du är nöjd med tjockleken. (Bara du inte låter flätan sitta i en längre stund, utan tar upp så jag får det löst men gärna med en gummisnodd eller tejpbit runt så det håller ihop.) Vill du ha med pärlor i någon form eller bara flätat?

så som du hade ditt var jättefint!
jag skickar med en bit, blir det över så kan du ju ta det… =)
Okej! Då vet jag!
Skrev i pmet att du kunde vänta med att skicka till jag kommit hem, men kom nyss på att om du skickar det i mogron bör det ju vara hos mig på fredag, och det kanske är lika bra. Men, det kan du ju välja själv!

Det blev ju superfint ju! *vill haaa* : D
# v14, jag kanske ska satsa på försäljning ;)

Ja, varför inte? hihi : )

jag tror faktiskt det lise!
*skrattar* egentligen är det inte så svårt att göra själv om man är lite kreativ, men jag kan visst tänka mig att göra det åt folk ;)

Ser jättefint ut. :)

#18 jag har inte tålamod till sånt… =) tack för bilderna förresten!
Haha, lisette, gissa om jag hade problem med ändarna på det. men efter lite pill och envishet kom jag fram till något som förhoppningsvis håller ;)
oj oj, så sött. det är ju inte varje dag man har lite man eller svans runt handen :D
#21: Du skulle gärna få göra ett sådant till mig, vore ju jättekul att ha.. =) Fast det beror på vad det skulle kosta..? ;)

fint =)
fint! =)
#23. Tessa, det kan jag visst göra. tycker du att 50 kr (porto inkluderat, ett vanligt frimärke räcker) är lagom?

ne gu va häftigt o ha ett armband utaav hästsvans =).. kan du förklara lite nogrannare hur man gör =).. spännen o så.. hur sätter man fast dom?.. mvh. sandra
#27. Vill ju inte avslöja min yrkeshemlighet som jag kan tjäna pengar på ;). Jag använder inte bara ett spänne och hår, utan tar hjälp av lite lösa hårstrån, klister och en pärla för att hålla fast fästet.

det blev ju fint! :D

#28 Undrar om du skulle kunna tillverka ett sådannt armband till mig också från min älskade Marquise.? Betalar givetvis och skickar tagel om du har lust ork och tid framöver förståss!!!
#26: Det låter finfint! Hur mycket hår behöver du? kan man blanda svarta och vita strån (från 2 olika hästar) i ett och samma armband, blir det snyggt tror du?

Åh! Du vill inte göra ett till mej också?
Det såg ju riktigt trevligt ut :)
Har ju ingen häst här att sno hår av, men marsvin kanske funkar lika bra? ;P Fast jag tror inte Sune blir så glad om jag börjar slita loss päls från honom XD "Nämen, hoppsan. Det blev en skinny" ;D
Hanna

Jätte snyggt juu :)
#33 ;D skinny är väl najs.. ;)

#28 okee:) förstår :P men om du ahr lust så får du gärna göra ett åt mej.. om du har tid ?!.. :)

Vilket häftigt armband! Måste också testa göra ett sånt någon gång. :)

zadeira är iväg på semester kan jag berätta, så hon svarar nog när hon kommer tillbaks! =)

Otroligt fint! Skulle vilja ha ett, men skulle vilja ha "håret" från en speciell häst då, som jag känner mycket för, och det har jag inte än.
#35 - Visst, men kan du ta och säga det till mina föräldrar ;P Jag har fått in flera dussin bepälsade djur här igenom åren, en naken gris tror jag inte skulle var lika välkommen ^^'
Hanna
Hej allihopa!
Tänkte bara meddela att jag är hemma från semestern nu, och skickar ett mail till var och en av er som skrivit att ni vill ha ett med prisuppgift och sådär.