Ridskor?
Hej :)
Jag har nu börjat följa med min bästa kompis till stallet eftersom att hon rider och jag har blivit kär i det!
Jag funderar på att börja rida nästa termin och så är jag med min kompis i stallet de veckor som är kvar.
Jag skulle behöva ett par billiga ridskor med stålhätta i.
Eftersom att jag inte är säker på om jag ska börja rida vill jag inte lägga ner en förmögenhet på skor.
Gärna bara ett par 100 lappar.
Skulle bli rikigt glad om ni vet någon webshop eller någon affär i nära mölnlycke <3
Hööks brukar ha bra men billiga grejer :) www.hooks.se
Även Börjes (www.borjes-tingsryd.se) brukar ha bra billiga saker :D
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
Tips är att också kolla tex blocket, tradera mm.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Du borde kolla blocket :)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Kolla också gärna skor som inte kallas "ridskor", de brukar vara betydligt billigare och går precis lika bra att använda.
#2 #3 Jag har kollar blocket men det finns inga ridskor med stålhätta i det område där jag bor. Kan ju inte åka till Upsala för ett par ridskor. Men tack :)
#5 Det går ju skicka :P
Sen som #4 säger så kolla även sånt som inte heter _rid_skor.
Vet inte om de fortfarande har det, men förra veckan så hade Biltema ridstövlar i olika storlekar för 200 kr paret. Så om du har Biltema nära dig så tipsar jag om att åka dit och kolla ;)
#7 Det är väl standardsortimentet tror jag. Så borde ju finnas sålänge det inte är tillfälligt slut. Dock ingen stålhätta vad jag vet.
#8 Det vet jag inte. För på Biltema i Malmö så hade de liksom riktigt skyltat upp de i affären. Men det kanske är standardsortimentet? Nej det fanns ingen stälhätta i de ;)
#9 Finns med på hemsidan iaf.
#10 Ja då borde de nog vara i standardsortimentet ;) Tack för att du sa det! :)
Vill n ha stålhätta i blir det mycket dyrare. Jag har svårt att hitta vanliga skor för under 300 kr som håller mer än två månader.
De ridskor jag har är mountain horse, ganska säker på att det är den här modellen. Dom har jag misshandlat i över två år nu och jag kommer köpa likadana igen. Börjar bli dags att göra det nu, för jag kan inte längre stå i en vattenpöl upp till fotknölarna utan att bli blöt och fodret bakom hälen sitter löst.
Men om man tar på dom med skohorn och går runt de djupaste vattenpölarna håller de nog för något års användning till. Vill du ha dom? Strl 41
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#12: Dem har jag också, de får utstå allt med ringa underhåll och brukar hålla i 2-3 år. Och då menar jag allt, de är med från det jag tar på mig stallkläderna tills jag är hemma igen, hagvadning, mockning, ridning i alla väder … Fettas väl kanske varannan månad under torrsäsong och varannan vecka under blötsäsong. Brukar vara vattentäta tills ovanlädret släpper från sulan.
Om man rider på ridskola en eller ett par gånger i veckan håller de förmodligen i 10 år eller mer. Så det kan vara värt investeringen!
#13 Mina rengjordes och fettades så fort de blev smutsiga första halvåret. Även om de bara var dammiga torkades de av med en fuktig trasa och fettades in. Sen blev det mer och mer sällan och nu var det väl ett halvår sedan sist.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Jag köpte mina ridskor på Ullared för 450 och kanooon bra! Älskar dom! Råder dig att åka dit och titta om du bor nära.
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Jag bor inte nära Ullared men min kompis ska dit i veckan.
Har även hittat ett par väldigt snygga ridskor med stålhätta för rimligt pris :) Så allt är ordnat ! Tack för hjälpen allihopa!
Var har du hittt de ridskorna? Vad kostar de? :)
Jag föredrar utan stålhätta på grund av det estetiska ;) Jag har ett par med stålhätta från mountain horse - lite äldre och fula tycker jag, slitna i "färgen", ett par smalare läderskor med dragkedja från CRW, ett par vinterfodrade från jacson och ett par vinterfodrade stövlar (bra i djupsnö) Men jag tipsar HASTNET.se
#17 jag hittade ett par på hööks för 500 kronor. Eftersom att det är stålhätta så tycker jag att det är ett rimligt pris :)
#18 hela grejen med "ridskor" var att jag skulle ha stålhätta. Både jag och mina föräldrar ville att jag skulle ha stålhätta, det var det som var meningen. Annars skulle jag använt ridstövlar eller vanliga skor utan stålhätta.
Men tack för tipsen, det är bra för framtida inköp :)
#17 nu skrev jag helt fel!
Jag hittade dem på http://webshop.borjes-tingsryd.se/ :)
Tänkte fel eftersom att jag kollat hööks för andra ridkläder.