hej hej
Nu är jag hemma igen, och har framförallt internet!!
Så vad har hänt här medans jag varit borta?
Jag har iallafall fått en pålla

Först försökte jag sälja henne (stressade xx/trakhener (har inte papper på det ännu, men kan vara hannoveraner istället, men tror inte det)) som tänkt (till travfågelhästens ägare) men det gick lite trögt och så fastnade jag för henne, lämnade henne på bete där nere för att ägarna skulle hämta henne, och blev sedan uppringd och tackad för att de fått en ny häst :D (häst som inte var rädd å stressad och gick att klappa i hagen, de kunde fortfarande inte leda henne ordentligt tydligen :S).
Men så började jag telefon-terra min far å grina igen (jag har ägnat typ en veckas tid åt att grina över att det var en snigel i duschen å var precis klar med det - frisk som jag är grinar jag över allt just nu) å då tyckte han att jag kanske kunde bli glad om han köpte mig min lilla fjant-häst 
Så nu jagar jag stallplats till fjant-häst, har åkt upp till stockholm idag å hunnit med att vara runt i 5stall på en EM *lalala* jag tycker inte alls att alla människor är galna å alla stall för ruttna
Måste hämta henne inom ca 3veckors tid, tills dess går hon på bete och ingen rör henne i stort sett inte, mest för att hon inte låter dem göra det
Att lägga märke till att det här ändå är proff. hästmänniskor som alltså till stor del ägnar sina dagar åt att rida in och uppfostra hästar som har problem med att fånga mitt fån å hantera henne. Dock har de fler bra knepp vid lastning å jag var tvungen att ringa för att få hjälp å få in kräket i transporten en utav ggr.. lite skillnad på kompis-hästen jag släpat runt på även, ni ska få se hur det ser ut när han lastas, har filmat han :P
Bilder kommer, även på Frieser-kompis som jag jobbat med finns en hel del bilder, måste bara koppla in datorn som jag hade med mig å få upp den på internet…
HEJ! :D
Du har varit saknad! :) Kul att du har fått en pålla, vi har sålt en ='(
Heeej! Kul att du är tillbaka :D Och grattis till hästen!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hej hej, vad kul att du är tillbaka.
Det har hänt en hel del med dig då, vad roligt med en pålla iaf…

Vilken har du sålt? Varför?
Jag har oxå sålt en, men det var ett tag sen så du kanske var här då (?)
#4 Vi sålde Sally (den nya vi fick i juni) för att kemin inte stämmde…:'( Jättesorgligt men men…
nämen hej snuttan ! och välkommen tillbaka, satt faktiskt för bara nån dag sen och undrade när du skulle komma tillbaka :)

Jag har taskigt minne, kan inte komma på vilken du har sålt, kanske missat det Hästen? Vad för ngn sålde du? När?
Mandysan, blir det ngn ny istället? Jag känner en über-trevlig och social ranglig tonårs-frieser som är ful som stryk som letar ny matte ;) Ser flott ut om man inte vet hur det ska se ut när en häst rör sig 

välkommen tillbaka :) o grattis till hästen
Snuttan - Sålde för ca två månader sedan. Welshen pga att han blev för liten och vi har ju en shettis, så vi behöver inte två småkillar. Det var jobbigt men det blev bra.
Jag skrev ett inlägg i loritas tråd "Athena tillsalu", nånstans i slutet av tråden tror jag… Annars kanske jag kan uppdatera min sida imorgon, nu är jag för trött… ; P
Vi köpte en häst i maj/juni. Korsn halvblod/nordis. Det enda hon kunde var att hoppa ;) Ca 150 cm. Vi sålde henne nyligen, för 2-3 dgr sen..
Det blir ny någon gång men inte just nu..
Ojdå det var inte i slutet av tråden, jag kopierar in det här ist…
När vi började tänka på att sälja Nelen ville vi hitta en mjuk men bestämd liten ryttare, för det är vad han kräver.
Dom som mailade o ringde hade oftast en liten dotter på 8-9 år som var nybörjare och det skulle aldrig funkat i vårt fall…
Har för mig att det var i okt-nov förra året som Nelen_93 här på iFokus, blev medryttare på Nelen. Från början var det inte tänkt att vi skulle sälja, men Nelen_93 är liten o duktig. Så i maj när vi insåg att hon nog även skulle klara stalljobbet o hela köret frågade vi om dom var intresserade av att köpa honom.
Det var dom så vi sålde och nu står dom kvar här ca 1 månad till, sen flyttar dom till ett annat stall bara 500 m härifrån…
Nu när vi bara har Razz kvar så är vi ju på jakt efter en till större skogsmulle och helst vill man ju ha en prövotid först, men det är det ju inte alla som vill och det kan jag förstå, för man vill ju inte ha hem en skadad häst mitt i vintern (behöver ju såklart inte bli så), men samtidigt vill man ju veta att det fungerar mellan häst o ryttare…
Så för oss var det jättebra att sälja till Nelen_93 för då har hon provat honom i ett halvt år, skulle vara mer jobbigt att lämna bort honom såpass länge… ; P

välkommen itllbaka :D

Vad praktiskt med Nelen då :)
Kan tänka mig att det är svårt att få prövo-tid…
Mandysan, hur gick det att sälja henne då?

hon ser ju fin ut !
var är det hon är nu ?

Hon ser väldigt trevlig ut tycker jag =)

Hon är 7 (inriden i år). Fullblod/trakhener (kan vara hannoveraner, men antagligen inte).
Märks ofta på henne att det är fullblod i henne, har alldeles för mkt nerver och det knäpper till lite fort i huvudet på henne
Har desutom fånigt tunn hud och päls, får skav utav att någon rör henen i stort sett :S

Om ni lovar att inte mobba mig för att jag blivit fet som sjutton (har inte funnits något att göra här nere = sitter hemma å äter å inga bra joggingstigar heller så Snuttan har ägnat sista tiden åt att sitta hemma å bara bli fet) så kan ni få se bilder på när vi skuttar omkring tillsammans ;P

ser rin ut! :)
#23, promise, :P de flesta går upp på sommaren elr tvärtom - gå ner ^^

Kul att du är tillbaka =) Jättefin pålla, vet du vad hon är för stam?

Haj haj! Söt pålla! : D

Hej igen. Kul för dig med en egen häst. :)

Jag har fått stamen uppläst åt mig, men var inga namn jag kände igen så jag kommer inte ihåg den.
Så här ser jag & Fris ut. Sadeln är vidgad åt honom två storlekar jmf med min Fjant-häst och är ändå för smal åt honom. Jag hade inte riktigt ork och råd att lägga ut mer pengar å besvär på att hitta bredare järn så jag rider i för smal sadel för honom (försvårar rätt rejält för ryggen arbete) och jag rider inte med kontakt på tygeln för att jag kunde inte sköta mig med händerna så jag fick inte ha dem.
Jag har fallit tillbaka i gamal ryggproblem å sitter som en kråka :P Jag tror jag rider lätt, men det kan nästan lika gärna vara att jag inte kan sitta, men eftersom jag inte sitter ner i trav så borde jag rida lätt iallafall… (& det är ett nattlinnes-linne som jag rider i )
Ni kan ju gissa själv varför mitt huvud blivit bort-kapat :P

Där ser han ju riktigt snygg ut. Hur hög är han?

Han är lite över 1,65 ungefär.. Är inte alls särskilt snygg enligt mig, har massor utav grova extriöra fel :S Och rör sig som en padda då han har bla har det stora problemet som knä-lyftande hästar får, dvs han *glömt vad det heter nu* gör stora cirklar med frambenen i varje lyft.
Lyckades locka ner min syster å lät henne busa runt lite med honom, syns mkt tydligt på denna bild hur mkt han viftar runt på benen större delen utav tiden… Han är en klump desutom och ni kan få gissa på hur hans ben ser ut, är 4 år och hela senbenen är fylga utav överben :S

Den påminner (huvudet) om en häst i stallet som är fullblod/ ?hannoveranare/thrakener el likn. Han är efter Sir strakovits (något åt det hållet m stavningen.

Jag har faktiskt bilder på en ridtur på fr. Fjant där jag rider med hjälm
Så här ser det ut när jag inte kan sköta mina händer på min fröken (ja, det händer ofta, absolut i början utav varje pass å eftersom min fotograf tröttnade efter en kvart (iofs red jag oftast bara 20-30min som max, han missade sååååå mkt) så får ni se det en hel del).
Här försöker jag tvinga mig själv att böja och svänga till höger, vilket oftast brukar gå förrutom när jag sitter fast så mkt nertill i sista svängen utav ryggraden så ingen vridning alls går egenom… :S

Mazze, du tänker itne på fullblodshingsten Stravinsky?
Han är iofs polack i grunden tror jag? Min pålla är lettiska, med tysk stam i botten (hon anses vara väldigt bra för att vara lett alltså, men är väll enligt våran standard inte ngt vidare speciell alls haha).

Varmt välkommen åter, och grattis till nya hästen.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Välkommen tillbaka!!! Trevligt att du är här igen!!
Jamen va roligt! Grattis till nya hästen!!!
Välkommen tillbaka o grattis t din häst!
Vad fina bilder snuttan.. : )

Välkommen tillbaka!! Grattis till pållan!
Grattis till en fin häst. hoppas du hittar en bra stallplats, det är inte lätt. Min kusin letar förtvivlat efter en.

Nä är inte lätt.. Finns som tur är rätt gott om stallplatser å leta bland. Jag har väll tur som kan låta henne gå iallfall en månad på bete i letande innan det kostar mig något alls… Efter det får jag hosta upp 1k i månaden för att de ska ha henne inne å sköta om henne där nere…
#14 Jag gjorde en tråd om det men kan skriva här med :) Vi sålde henne till ridskolan där vi står. Vi känner ju ridskolechefen och vet att hon kommer ta bra hand o,m hästen. Sen älskar ju Sally uppmärksamhet och det räcker inte med att en person gosar utan minst 10 ;) Så det känns jättebra.

Men heeej!! Välkommen tillbaka!! Va kul med hästen, hoppas de går bra med allt nu!!
Vad roligt att "se" dig igen snuttan!!! =) och ett stort grattis till din pålla, vad fin hon är! En pålla med mycket skalle, är väl verkligen något för dig som verkar gilla den sortens pållar.. ;)
Vad har hon för bakgrundshistoria? var hon dyr? =) Berätta mer, nyfiken ju..
Hallå hallå, du har varit saknad :) Verkar vara en riktigt rolig pålla du har fått tag på, hoppas det löser sig med stallplats också!

Hej hej :D
Folk kan aldrig säga att ens djur är fina för lite
Jag får annars oftast höra att folk är rädda för både mina marsvin, hundar och hästar för att hela bunten biter främlingar, ehum… - Jag dras nog till djur som är väldigt skarpa och riktiga enmansdjur ja, eller så kanske det är jag som får dem att bli så 
Hon är ifrån något utav de få stuterier som faktiskt finns där nere å anses tydligen vara mkt fin enligt deras standard, haha. Hon har annvänds i avel (därför kort svans), haft 2-3 föl som enligt deras standard tydligen ska vara bra föl, tävlas iallafall, inom vad?? - Snuttan ingen aning.
Är som sagt 7år, inriden i stort sett iår. Varit i Sverige i ett års och typ bara fått lugna ner sig och försöka bli mer hanterbar å blivit inriden. Är tveksamt till hur pass bra hon förstår att man ska lyfta på benen vid hovkratsning - säger något om hur hanterad hon är..?
Min far pyntade 35k för henne, han försökte inte ens pruta fastän hon är halvtokig å de inte kan hantera henne själva, borde han ha gjort tycker jag men men, han har inte lika ont om pengar som jag har
Kan vara för att han tom med jobbar
Ska åka till ett stall som jag rättså säkerligen vill stå i efter att min paj är klar i ugnen å uppäten å försöka få en kö-plats, de har iallafall just nu ingen ledig plats där… Ska även förbi ett annat stall som jag aldrig varit i å inte känner något folk i, men som jag tror rätt säkert är ett bra ställe å hyffsat säkert har någon ledig plats (jag terroriserar de som även inte annonserar
)…
Oj vad fin hon var, älskar färgen:)
Helena

Nä men hej snuttan…det var länge sedan, trodde du övergivit ifolkus nästan.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Men det är alltså inte hästen som du tog med dig från Stockholm då?

Nästan ifrån stockholm ;) Är det knäpphuvudet, japps.

Hon har annvänds i avel (därför kort svans)…varför kort svans p.g.a avel???
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

För att det finns många idioter :( Och det är inte alltför ovanligt att tro att det underlättar att inte ha så mkt svans vid fölning. Jag förstår inte varför man inte bara kan linda svansen just då istället för att klippa av svansen, mkt ttrevligare emot hästen…