Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3161 ggr
mariamia
0

Stallhyra!

Som blivande hästinnehavare så undrar jag vad Ni betlar i hyra där ni har er plats? Och vad ingår i hyran? Är det olika beroende på var i landet man bor?

Mvh Mia

[Angel88]
0

jag kommer att betala 1000kr imånaden och då ingår, stallplatsen, strö, hösilage, havre. och padock. och denna platsen ligger typ i frändefors

glömnde skriva att täckes bytningar ingick oxå och mokning når jag inte hinner

Lyrik
0

Betalar 2000 kr i månaden i nuvarande stall. Då ingår det hö eller hösilage (eller båda), halm, havre, fullskötsel med mockning, in och utsläpp, täckesbyten, 3 fodringar. Ligger ca 2.8 mil från Uppsala mot Enköping.

Mulla
0

Våran stallhyra är olika beroende på storlek på box och grejer, på sommarbetet kostar det 800 i månaden! på lösdriften kostar det  1200 liten box vet ja inte men stor box kosar 2000kr. Låter kanske dyrt men då får vi foder och halm/spån, och paddock, ridhus, och jätte trevliga stallkompisar på köpet! Flört

/Malin

Qvist
0

Betalar 250 kr i hyra. Vi har schema på ut/insläpp och all foder köper man in själv. Har tillgång till paddock, täckesrum, sadelkammare, klubbrummet, bra ridvägar och roliga stallkompisar….sommarbete får man fixa själv

davidia
0

när jag hyrde ut min ena box.så betalade dom stallhyra på 400+kr i månaden.ingen mat var inräknat-+ 250 kr vid varje tömning av container.jag skötte in och utsläpp.fodring och även mockning.

mariamia
0

Jag kommer få betala 500:- i stallhyra, då ingår utsläpp & två fodringar. Man kan köpa till hösilage, ensilage, havre & mineraler där. Strö & betfor får man köpa in själv. Insläpp & kvällsfodring har man ansvar för 1g/v. Jag räknar med ca 1000kr/månad mellan oktober-maj. Under juni-september räknar jag med 750kr/mån.

Stallet ligger 7 km utanför Motala.

DojoKelder
0

Jag betalar 1400:- då ingår boxen, hösilage, halm, havre, betfor, korn, vetekli och spån.Tillgång till vinterhage och begränsad plats i sadelkammare.
Insläpp, utsläpp och fodringar alla dagar.
Mockning måndag,tisdag, torsdag, fredag och söndag.
Onsdagar och lördagar mockar och fixar jag till alla stallet hästar.
Tillgång till paddock finns hos grannen som får nytjas.
Enormt mycket ridvägar.

Stallet ligger ca 1 mil från Ronneby, Blekinge.

elin
0

Jag står i samma stall som "mulla" då! :)

Har den näst största boxen till Nisse och den kostar 1700 i månaden. Då ingår havre,kornkross,hö/hösilage, mineraler, in & utsläpp, ridhus, sandbana, morgonfodring.

Sen har vi som ett schema där vi turas om att ta lunch och kväll.

Sen för en liiten extra summa kan man använda torkrum och tvättmaskin också!

/Elin

AusaBausa
0

hyr eget stall för 200kr för 3 hästar…där ingår:ström, vatten, 2 boxar(en utebox) mkt stora hagar.

RubHel
0

Jag betalar 1300:- månaden i stallhyra. Då ingår in- och utsläpp samt fodring. Strö och foder köper vi separat.

Jill_Niss
0

Jag betalar 1600 :- /månad i mitt nuvarande stall. Då ingår boxen, in/utsläpp delar man upp med de andra som hyr stallplats. Och fodringar ingår.Ridhus och fina ridvägar. Ingen mat eller strö ingår. Tycker själv att det är rätt dyrt. Det här stallet ligger i gagnef, dalarna.

thilda-
0

har min hyra helt gratis.. och då ingår mat (hö, kraftponny, salt el.saltsten) spån, vatten, ström, ut och in släpp och  hovslagare :)

thilda-
0

glömde betfor oxå.. och måste till lägga att.. eftersom jag får gratis så får dom ju använda min ponny hur mkt dom vill.. (har hon på Solängets Ponnytravklubb) så dom använder henne på deras körlektioner och så osv.. :) snacka om bra avtal tycker jag!! :D

MiaMaria
0

Där jag hade Musse betalade vi 500 kr o då ingick spån. Delade på alla fodringar och in och utsläpp. Hade fina ridvägar, 1 km till ridplan o 50 m till "ridhus-corall". Bor utanför Östersund i Jämtland

AnnaJohansson
0

Jag har ju ingen egen häst men vet att där min medryttarhäst står, Stall Hagelyckan, så betalar man 1100:- för box, egen paddock och manege, stoora hagar, fina ridvägar m.m. Och för 400:- extra får man fyra fodringar, in & utsläpp, täckesbytningar m.m. Men vet ej om man kan köpa till mockning!

Stallet ligger i Härryda utanför Göteborg :) Ett stort stall med 23 boxplatser och stoora hagar :D

AliceL
0

2300 tror jag för en liten cponny som inte äter mkt. då ingår skitmanege 20x40 och halvkass paddock, spolspilta, allt hindermaterial, både terräng och bana. fodring sköter stallet, ut och insläppt sköter man sj..

jn84
0

Jag betalar 1400 i månaden och då ingår 5 kg (kasst) hö och man får inte ordna eget utan måste köpa mer av höet. Vidare ingår en torvbal i veckan, men ingenting mer..

Vi hjälps åt med alla fodringar och allt som ska fixas i stallet.

CBA
0

Jag betalar 1500 i kallhyra, allt foder och strö köper vi själva.

I stallhyran ingår:

• In och utsläpp
  • 4 fodringar
  • ett ridhus 20x40
  • en ridbana 20x60
  • uppvärmd sadelkammare
  • omklädningsrum
  • kök med micro etc + fikarum
  • spolspilta med varmvatten
  • stora sommar och vinterhagar
  • stora boxar
  • fantastiska rid och körvägar

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

wewwa
0

Vi har eget stall, men när vi hyrde ut den ena boxen till Razz (innan vi köpte honom) fick dom betala 1000 kr.
Då ingick allt foder, strö, in- och utsläpp, oftast mockning (då dom inte hade tid och inte var lika intresserade av honom längre), ja så gott som fullservice… Dock billigare på sommaren.
Tillgång till paddock o fina ridvägar finns.
Men om vi skulle hyra ut den andra boxen till en större häst så går ju även stallhyran upp. Bra förbindelser, strax utanför Göteborg.

Fabulus
0

3300 kr, inkl mat och spån men inte mockning. Ridhus, volkt, travvolt och ridspår. In-och ut. Fodring.

Utanför Stockholm

linnrisedal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi betalar 400:- i månaden, då ingår inget. Alla i stallet köper gemensamt hö och spån. Mat får man betala själv. Vi turas om att fodra morgon/kväll, släppa in och ut hästarna. Vi hjälps åt att mocka alla boxar. Vi har en pensionär som e i vårt stall och han fodrar varje morgon och släpper ut. Jag är där på alla lov och mockar m.m. Sen har vi massa ströfolk. gamla hästägare/vännet etc som kommer och hjälper till att rida nån häst eller mocka en box och koka kaffe xD

fridak
0

1400:- för hästar då ingår: box, strö, havre, korn, betfor, mineraler, in- och utsläpp, täckesbyten, paddock, fina ridvägar, 3 fodringar/dag(kraftfoder 2, hö 3), analyserat hö och 2 olika hösorter(ett grövre, ett finare), hösilage finns också. man har jour en helgdag/månad där man då sköter allt. vill man ha linfrö kostar det 60 kr/månad. ska man ha övriga tillskott tex b-vitamin eller vitlök köper man in det själv och ställer det på foderkärran. ponny tror jag det går på 1300 för…

Johanna
0

nu betalar jag 3100kr/mån, stort stall m ca 25boxar.. då ingår 10kg hö, 4kg kraftfoder,fodringar, in/utsläpp samt täckesbyte alla dagar i veckan. Mockar gör jag själv.. Detta stallet ligger ca 10min från sthlm city… tillgång till ridbana, men ej ridhus

Ska under augusti flytta hästen till ett annat stall,4st boxar, det kostar 2500kr/mån, samma sak som ovan ingår förutom på helger, då man har 2st pass nån av dagarna, antingen morgon+lunch, lr middag+kväll.. ridbana utanför stallet o ridavstånd till ridhus mot självkostandspris.

anna.
0

alis, det kostar väll 3000 för häst?

Jenniferohlson
0

Har eget stall men har en inhyrd som betalar 1000:- i månaden då ingår alla in och utsläpp, täckes byten och fodringar, strö, betfor och hö. Har ganska fina rid och körvägar, och grannen har paddock vi får använda:)

Förr när vi inte hade eget stall hyrde vi box och betalade i kallhyra 500:- per box. Fick köpa in allting själva och sköta a´lla in och utsläpp själva.

joytick
0

Jag betalar 600/mån, strö och foder och sådant står vi för själva. Vi delar på in-/utsläpp och fodringar. Har tillgång till ridplan men hemmabyggda hinder och har nära till ridskolans anläggning. Stallet ligger på frösön :)

Peppe
0

330 , ingår en box och en hagplats. resten får fixas själv, och insläpp/utsläpp/fodringar hjälps vi åt med

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

tessa
0

#1: Var i Frändefors ligger stallet, vad heter det? *nyfiken*

tessa
0

Betalar 1 750 kr/ månaden, för en boxplats i ett relativt nybyggt kallstall, med totalt 10 boxar. I hyran ingår:

- Fri tillgång till hösilage i hage och box

- Betfor och hel havre

- Torv, 1 bal/vecka

- In - och utsläpp alla vardagar

- fodring morgon och kväll, alla vardagar

Helgjour har vi tio hästägare, med rullande schema. Fungerar bra.

Stallet ligger i Vänersborg, västra götaland - ca ett par hundra meter från ridskoleanläggning, med ridhus, ridbanor mm. Det finns massor av fina ridvägar i området, bra cykelvägar, bussförbindelser och nära till två städer.

Sommarbetet kostar i år 750 kr/månad.

Thorsson
0

Betalar 100:- månaden
Ingår:
Stor rymligbox, strö, halm, hö, ensilage, hösilage, havre, mineraler, betfor, sadelkammare, hage, paddock med lyse, ridvägar.
Vi hjälps åt med: In-/utsläpp, på-/avtagande av täcken, utfodringar, ridningar, mockning, städning, mockning av paddock, sköter varandras hästar när man pker bort, ständig tillsyn då alltså.

Regisseur
0

12 450 kr/mån, tror jag det kostar.
Allt ingår.. Foder, mockning, träning osv..
Dock ej hovslagare/veterinär osv.. har jag för mig oO

Mandysan
0

#31 Va?! Vart bor du som får betala så mkt? :O

AliceL
0

Det är verkligen olik axD

E_hjo
0

750:- Box, in/utsläpp, fodringar, Hö, halm, betfor, mineraler och Havre.
De enda jag köper till är korn, kiselgur och b-jäst.   : )

Regisseur
0

#31 Eskilstuna, hästen står dock i Stallarholmen på träning hos travtränare..

Regisseur
0

Det vart fel, skulle blivit till #32 xD