Varmblod KAN hoppa!!!
kolla denna annonsen!!
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=121620&inriktning=&typ=7
ville ha, men har inte dom pengarna..
Wao vilken häst!!!

Finns hur många varmblod som helst som kan hoppa :) Alla varmblod är inte travare, om det var det su syftade på. Denna hästen har väl inte varit travare, eller?
Det är en travare men den har aldrig startat. Mitt första varmblod hoppade 120cm med mig på ryggen och han var bara 153 hög och startad, så nog kan dom hoppa om man tränar dom.
jag vet inte kanske varit tränad
Alla hästar kan hoppa, men ingen kan bli riktigt bra utan träning.

kollade på travsport.se och hon är startad på travet två ggr.

alla hästar kan hoppa, sen med vilken teknik och stil är ju en annan sak ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag provred en varmblodskille i början av sommaren. Han var ganska outbildad men jag har aldrig ridit en häst som var så känslig för vikten och skänkel. Det räckte i princip att tänka att man ville gå åt sidan eller öka, sakta.
Han hade aldrig gjort en framdelsvändning innan men han gjorde en utan problem för mig och jag anser mig inte vara speciellt duktig.
Å vilket steg!! Han hade mycket bättre steg och svikt än många halvblod som tävlar dressyr.
Så, nej, man ska inte dömma ut varmbloden för snabbt. Tycker många av dem är trevliga allround hästar.
Sara
Det är rätt, alla hästar kan hoppa, även shire-hästar men det är ju inte så högt :P
Hänger på #2
jag tycker nämligen att det är viktigt att sprida kunskapen om att VARMBLOD är en TYP AV HÄST!
Sen finns det varmblodiga RIDHÄSTAR och VARMBLODIGA travhästar att skilja på.
Varmblodiga ridhästar är de som till vardags kallas för "halvblod" och vad som är varmblodiga travhästar vet ni säkert.
I TRAVSTALL är det normalt att man skiljer på varmblod och kallblod, eftersom det är dessa två varianter som tävlar på travbanan (utöver ponnyerna)
Men för oss som håller på med ridsport i någon form så är varmblod så väldigt mycket mer än bara varmblodiga travhästar! Och OAVSETT om travhästen är startad eller inte så ÄR det en varmblodig travhäst, till ras och stambokstillhörighet.
(och ja, det finns många travare som kan hoppa!)

Guuid va fin. Va inte det biligt för den hästen ?

Jag tycker att det va ett helt ok pris på den.. Skönt att folk börjar våga ta lite betalt för sina travare!
Söt häst!!
fast vissa priser stiger över öronen på en, det va en för ett tag sedan som ville ha ut 55 tusen för en knappt utbildad 17 årig travare som bara sprungit in 10000, och han var då inte super i extriör till att va rid häst häller, han var riden rakt fran i alla gångarter, kunde inte galopp fattning och va svår att stanna om man red i grupp

#12 javisst är det bra att dom börjar ta mer betalt för travarna.. Jag hejar för stigande priser… skulle jag sälja min(vilket jag aldrig skulle) så skulle jag inte sälja för under 40000:-:)

#14 hihi.. min säljer jag inte för alla pengar i världen!! Hon är guld värd för mig.

Jag skulle kunna ge bort min, bara jag visste att hon fick ett bra hem…

Vad var det för häst? Annonen var borta!

tycker de är många som säger att vbl är bra på hoppa

Aannonsen fanns inte kvar

Travare brukar vara rikigt jäkliga att ta sig över hinder, dom vågar och tar i! Sen är kanske inte stilen alltid den snyggaste…
#10 Tack för att du förklarade bättre ;) Varmblod är som sagt bara en kategori.
#19 det va en travare som hoppade 155 på en billd
visst kan travare hoppa :)
våran hoppade 1.20 hos förra ägaren. och han är bara 147,5 i mkh !
och jag håller med om att det är bra om travarna blir lite dyrare…