Vad tror ni?
Kan ju säga mina egna åsikter och det är att hon har väldigt kort hals för sin lite längre rygg + att hennes rumpa just nu är kantig och hon har en väldigt kraftig svansmuskel. Men med hennes långa bakben så trampar hon igenom fint när vi har longerat henne. Hon är väldigt högrest så hon ses högre än vad hon egentligen är.
Vad jag tycker så har hon/kommer att ha svårt med att hitta en bra sadel med det sadelläget hon har eller vad tror ni?
Omöjligt att säga bara på den bilden tyvärr.. Men tycker att hon har en fin kropp. Långa ben vilket jag älskar. Tyvker däremot inte att hon har en speciellt lång rygg!
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Jag tycker hon har en fin grundexteriör, något lång i sin rygg, men halsen tycker jag är rätt lagom. Hög fin svansansättning. Sen att hon är lite muskelfattig, det är inte så konstigt, hon har ju inte gjort något säger du. Det kommer med tiden.
Hon tilltalade mig, jag som inte brukar tycka om halvblod.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Gud va kul att höra, jag är ju van vid små kompakta ponnyer så kanske bara jag som tycker att hon är lite krokig. Då hoppas jag med alla mina tummar att med rätt träning så blir hon en super fin häst.
:)
Snygg häst. Tror du får lätt att hitta sadel, hon ser ut som min över rygg och det mesta passar henne. Bra ben som kommer ge snygga steg när hon orkar. Ett bra grundarbete så hon orkar bära sig själv annars blir det en tu g häst att rida. Mycket fin. Jag gillade henne:)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Hon ser ut att ha platt kors och öppen hasvinkel samt korta framben, men det kan bero på hur hon står.
Hon står i lite nerförsbacke men gud vad kul att höra :) Tack såjätte mycket!
Tror inte hon har så himla platt kors, tror hon behöver muskler och lite hull bara. Ser ur och ha ben som trampar bra under. Tar hon långa steg? Det gör min och hon är go och sitta på! Men det är gärna lite vingligare i början :)
Just nu har hon älgtrav och showtravar för det mesta men när hon börjar slappna av och får ner huvudet lite (ganska högrest) så får hon ett lägre och längre steg. :) Finns film på min blogg sealic.blogg.se när vi longerade henne med våran s.k testpilot (han är under uppbyggnad) Men han väger ca16kg :)
Har aldrig använt testpilot, har tränat hängt suttit upp suttit av hängt suttit upp osv. Men alla sätt är bra utom de dåliga :)
Jobba mycket avslappning på henne, lång och låg, hon är på väg att utveckla hjorthals/underhals och med tanke på att hon redan är högställd plus lite showig och tittig så skulle jag vara noga med avslappnande och ge eftergift på allt som är huvud i höjd med manken och lägre.
Kommer hjälpa hennes överlinje och få henne rundare också, för om hon har den formen hon har på bilden, dvs något sänkt rygg (kan vara detta som gör att hon ser lång ut i ryggen!) och överdrivet rest nacke så kommer hon inte hålla för någon långvarig träning utan att få problem med ryggen. Hon är som en hängbro just nu, hon behöver vara som en stenbro ;)
Men en tjusig häst, gillar hennes ansikte väldigt mycket!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Här är en bild från igår, första gången hon vistas i ett ridhus och kunde verkligen inte bli mer avslappnad. Allt går framåt och hon är så positiv till träning. Hon börjar även komma fram till mig i hagen och för 2 veckor sedan sprang hon bara iväg. Man kunde inte heller ta på henne grimma eller träns för att så fort man rörde hennes öron så blev hon irriterad idag går allt mycket bättre speciellt lilla jag som får stå på tå behöver inte stå på tå längre. :)

Sadeln ligger väldigt långt fram. Kan säkert bli en fin häst!
Jag gillar hennes exteriör och ansikte grovt mycket. Det kan nog bli en riktigt fin häst! Bra att hon verkar mer sammarbetsvillig och att hon är lugn i nya situationer. Bra jobbat!
Håller med #13 sadeln ligger för långt fram, lägg den en 10 cm längre bak så kommer bogbladet gå fritt + att du får bättre anläggningsyta över ryggen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Sadel ser inte alls ut att ligga för långt fram. TS på bilden med sadeln tycker jag hästen ser ut att ha en fin normal kropp. Blir nog bra de där :) Skynda långsamt!

Sadeln ligger på bogbladen

som tidigare har skrivit, dra bak sadeln 10 cm. Så som den ligger där ligger den inte bra, sadeln ligger väldigt mycket i bakvikt sen om det beror på att den ligger på bogbladen eller inte passar hästen låter jag vara osagt.
Hmm svårt och se om sadeln ligger bra utan att kunna känna, är hon som min ligger den bra. Känn med handen precis i framkant på sadeln och dra handen neråt, så känner du om bogbladen ligger under sadeln eller inte, gör de det får du dra bak den lite. Ser trevlig ut din Pelle!
Sadel är inte anpassad för henne vi har den när vi longerar för att vänja henne så ingen kritik över det jag vet att den inte passar men som sagt "unghästsadel" som inte gör så mkt om den blir illa behandlad om vi säger så. :)