Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 704 ggr
Yessica
0

Tävling 11 augusti =D

Jippiii! Längtar! Äntligen hopptäling igen! Var länge sen! Men den 11 augusti ska vi tävla på Stigsbergs Gård utanför Bålsta. Jag och Eddie alltså ;). Vi ska hoppa 60 och 80cm´. Jag hoppas han hoppar lika bra som han gjort dom senaste veckornas träningar =D

När jag började hoppa honom  för ett år senrev han allt, sen blev han jättebra ochs en halt =/ Men sen bra igen och jättefin i hoppningen, men sen satte ägaren en maxhöjd på tävling 80cm =/ Vilket betydde inga lokala tävlingar i sommar =/ SNYFT! Så i torsdags trimmade vi för instruktör och han rev 2 bommar på hela hopp-passet och flög över alla hinder och tyckte det var jättekuuuul! Vi hoppade 1m! =D Är sååå nöjd! Hoppas han hoppar lika fint på lördag!

Puss på er!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Eve
0

Ja, det ska verkligen bli kul, jag har också saknat tävlandet :).. Jag är ju också med då, fast i 1m klassen.. Hoppade igår och jag har aldrig hoppat en så bra häst nångång tidigare! Lykka överraskade mig med att hoppa perfekt med flyt både innan och efter hindretr i perfekt balans. Det var verkligen underbart!

Lycka till, vi ses där :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

RubHel
0

Lycka till tjejer ^_^

SarahPeace
0

gud va kul : D lycka till : D

steffy
0

lycka till till er båda

HenriettaP
0

Lycka till!

Keligast
0

Lycka till tjejor :)

Alex
0

Lycka till Yessica, och Lykka till Eve! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Eve
0

tack :)

Yessica
0

Gu va kul Eve! Hoppas hon hoppar lika fint på lördag =) Ska prova fota er. Har typ aldrig fotat hoppande hästar faktiskt. Och vi startar ju bara 60+80.. blää! Så tråkigt lågt! Haha! Hoppas han sköter sig.

Jag ska göra mitt bästa allihopa och kram till er. Betyder ju otur å säga tack Eve! ;)

Ha en bra dag!

Eve
0

uessica - i know, men det skiter jag i.. :P

Eve
0

sådär ja, nu åker jag och tvättar min skitiga häst ^^.. håll tummarna

__iE
0

Lycka till idag :)

Hannapanna
0

#11 Tyvärr kan jag itne komma idag! Fundersam

Eve
0

jahapp, det var det knäet :/.. Jag ramlade av över anfdra hindret, fastnade i stigbygeln och vred om hela knäet.. så var det med det :/

Hannapanna
0

#14 Nej nej Eve! Varför gör du så?? :P aj aj

Eve
0

hannapanna - lykka hoppade himla stort.. dessutom var jag efetr i språnget, tappade balansen och kämpade för att hålla mig klvar.. men lyckades inte. hamnade framför hennes framben med högerfoten fast i stigbygeln på höger sida.. ren tur att hon hann stanna, annars hade jag både varit mos och benlös.

Yessica
0

där ser duu eve! =P betyder otuur att säga tack.. ;)

tänkte bara flika in här också lite snabbt hur det gick för mig, som inte sett den andra tråden om det..
felfri i 60cm och så fick vi med oss sista hindret i fas 1 i 80 =/ Han hoppade asfiiint så synd att vi inte kom till omhoppning…

Ha en bra dag!