Undrar .....
En jag känner (jag hatar henne) har sagt att hon har en TRAVARE och att hon hoppar 1.40 cm med honom
Men det går väl inte för det första är det riktigt högt (så högt hoppar ju bl a malin baryard) och ryttaren väger förmodligen FÖR mycket och hon vågar knappt trava över bommar
Jag har sagt att hon ljuge, tror du också det eller kan det stämma??

En travare skulle säkert klara av att hoppa så högt om den var tränad för det. Travare är duktiga hoppare
jappeloup eller hur det nu stavas gick väl OS och han va ju travare eller till större del det

klart att en travare kan hoppa så högt, men om den du säger har det, det vet jag ju inte..

Lill-Jonna.. jag tycker att du ska fundera lite över vad du har för fördommar här eg.
En travar kan mycket väl hoppa.. men som med alla andra raser gäller det ju att den är både tränad och musklad för det..
Jag men med en så tung ryttare är det omöjligt och hon har typ precis fått hästen och på så kort tid är det väls svårt att träna en häst och hon kan bara hoppa ca 40 cm med en d-ponny

Tycker det inte låter trovärdigt.
Ryttaren är en riktig Tjockis (ursäkta men säger det så ni förstår)

en tjock ryttare kan rida bra ändå, en häst kan bära mycket! det är inte tyngden som avgör hur högt en häst kan hoppa!
Om ryttaren väger FÖR mycket och ryttaren inte vågar trava över bommar och hon säger att hon kan hoppa 1.40 så ljuger hon ju, hon sa att hon skulle tävla en helg och jag sa att jag ville komma om hon sa VAR det var och tid och sånt men hon sa INGET hon sa bara (oj måste sticka) det sa hon varje gång när jag frågade , då ljuger hon ju och hon har inte sagt ett ljud till min syrra eller någon annan att hon har en egen häst och till någon sa hon att hon hade 2 hästar :S
lill-jonna, jag tycker du ska ifrågasätta henne istället.
lill-Jonna: Även "tjockisar" kan hoppa och rida övht! Jag är en "tjockis" och har en travarkorsning…

Jag förstår inte vart du vill komma med dina frågor. Fråga henne själv i stället för att fråga oss. Vi vet ju inte ens vem det är. Om du tycker det är så viktigt att få veta menar jag.
Tycker inlägget va elakt….
/Elin

Tycker detta låter som lite skitsnack bakom ryggen…..
…gillar inte sånt! Ta det med henne. Då är du rakare! Och du….ordet hatar är ett mkt starkt ord….
Helt rätt, pim!
/Elin
för det första kan de flesta raser hoppa högt om de VILL !
att skriva här på internet om att du hatar henne, att hon är en tjockis och att hon ljuger tycker jag är väldigt elakt. (det kallas för förtal)
för vi kan ju absolut inte veta hur det ligger till….
och OM hon ljuger och du vet om det så är det ju bara för dig att strunta i att lyssna på henne!

#0 varför sån betoning på travare förresten????? Har du något emot de hästarna och menar att de inte kan hoppa? undrar bara….

du verkar ju vara så säker på att det inte är sant, när dukommenterar andras svar…. så varför fråga? det låter mest som om du bara vill snacka skit bakom nåns rygg… helt onödigt inlägg!
jag har precis registrerat mig och undrar om du läste villkoren?

Man kan inte säga att bara för att man hoppat ett hinder hemma på 1.40 så är det samma sak som Malin Baryard. Det hänger på banan också, och man ska alltid klara av det!
Jag kan hoppa hinder på 1.40 men det är tveksamt om jag (än så länge) ens klarar av en LA-bana (LA=110) :S
Om din kompis t.o.m är rädd för bommar låter det som om hon pratar osanning. Men du känner ju henne bäst själv hur hon är som person :) Men jag skulle inte bli förvånad om någon sa att att han/hon hoppat 1.40 med sin travare.
Vet, men till min syrra har hon inte sagt hon har en egen häst fast den är ny, hon ville ha en sommarhäst som är lite väl onödigt om hon nu har en egen. till mig har hon sagt att hon har en egen häst och till en jag känner säger hon att hon har 2 egna hästar :S hon vill inte tala om VART hon ska tävla och sånt och en gång gjorde hon det men hon startade inte den dagen som hon sa