Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 1294 ggr
AusaBausa
0

Hubertusjakt 2007

Tänkte göra lite reklam för "vår" Hubertusjakt i nordöstra skåne. Det brukar vara första helgen i oktober tror jag. Ska ge riktigt datum så fort jag fått min lapp.

Vi rider på Rinkabyfältet ca 1mil från Kristianstad i ca. 2timmar med 30 min stopp för mat o dricka(korv i bröd förra året). Där finns 10 hinder som man väljer själv om man vill hoppa eller ej. Förra året tror jag vi var 100 ekipage om inte fler. Avlslutar m upplopp, delat ponnies o hästar för kamp om svansen…

avslutas m middag på kvällen..

det är JÄTTE trevlig o kan ni så ska ni absolut vara med!

Lyrik
0

För långt bort för oss…

elin
0

för långt bort för mig o Nissepluttan

/Elin

Cilla89
0

jag ska vara med :D :D :D

lisette
0

kan man gå med hästen? mohaha

Cilla89
0

#4 haha ;) kan man nog :O men jobbigt ;)

bubbelbubbel
0

ååh ! jag vill också !!!

lisette
0

du kan springa m brago

bubbelbubbel
0

och du med merry ? :D

halludu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror ja kanske vill dit..Vi har ju också hubertus jakt med nordsvenska hästen så får se om man har ork å skjuts men vart anmäler man sig?Går det att rida med B-ponny?Hur mkt kostar det?

Lina
0

de hade jag velat va me på ! ska tjata på morsan :D Kan du skriva här eller länka till en sida med mer information?

AusaBausa
0

#3 har du varit m förr?

#4 har du ingen lånehäst du kan ta med???

#9 det går jätte bra o rida m b-ponny! tror det kosade 250 kr förra året! Ej säker…

#10 jag ska länka så fort jag fått mina papper!

lisette
0

#11 nej jag har ju inte det. har ju fått merry tills dess, men hon är nog lite väl grön för det.

AusaBausa
0

#12 får ta det nästa år m Merry!

AusaBausa
0

http://hem.passagen.se/rygheim/wmf/hubertus07.htm här är länken till sidan ang Hubertusjakten!!!!

halludu
0

Fattade inte de där med klädsel? Måste man ha militärklädsel? elr fina ridkläder?vad är fina ridkläder?

AusaBausa
0

#15 det är militärer som anordnar det så de som jobbar inom det militära ska ha sina uniformer på. Förra året red jag i vita ridbyxor o vinröd  jacka. Vårdad klädsel helt enkelt!

Jill_Niss
0

Verkar ju skitroligt ju! Synd att det var så långt bort :P

AusaBausa
0

#17 det ÄRverkligen sketa kul! Fanns möjlighet till logi…

lisette
0

nästa år är det givet!

PimTheGreat
0

Gud vad kul det låter! Hade definitivt varit med om jag haft en häst att vara med på och jag inte vore höggravid då…hög och hög…ska ha i dec, men Fontane är nog lite grön för det. Men nästa år vill jag vara med, Då kommer jag och Fontane i ilfart!!!! Ove efter med barnvagnen…….Skrattande

AusaBausa
0

Ja det hade varit skit kul om ni alla kom! kan vi gå på festen ihop också….behöver ni slagga ngnstans är det plats hos mig…har lite mer än en mil dit bara. Hästplats går säkert o ordna också i ngn hage här hemma…bokar oss nästa år då ;-D

Thinka
0

#12 Har du skaffat dig en ny häst lisette eller är det Bebbes Merry? Jag försöker läsa på fourmet fast jag inte skriver, men detta tycks jag ha missat.

Viickan_
0

Jag vill också vara med :D . Fan va kul, men var i KSåne ligger de :P? Fattade inte de ..

lisette
0

#22 ja det är bebbes merry! =) kommer ni ner på auktionen i år?

#23 det är i nordöstra skåne, utanför kristianstad.

Thinka
0

När var auktionen nu igen Lisette?

lisette
0
AusaBausa
0

puttar lite smått.

AusaBausa
0

putt

Katter3
0

Önskar jag hade en häst att rida med på. Hubertusjakter är ju så otroligt roliga!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

LinneaG
0

Jag vill vara med på hubertusjakten, men har ingen häst att rida..så tråkigt! Ska ringa och fråga om ja kanske kan få låna Hades, va ju honom ja va med på förra året.

Snuttan2
0

Jag har planerat att fotografera lite utav jakten eller vad det är de har på ryttarstadion, brukar ju vara rätt uppklätt, har aldrig varit där å sett det…

tessa
0

Vad kul! Hur höga brukar hindren vara? *nyfiken*

AusaBausa
0

på vår ritt är hindrena max 90cm tror jag…eller så rider man förbi! ngr hinder finns det högre o lägre alternativ…