Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 4157 ggr
davidia
0

kläder vid ridning?

hej.nu undrar jag om alla ni använder ridbyxor när ni rider,eller om ni använder nått annat.själv så köpte jag ett par helskodda ridbyxor igår.har aldrig haft sånna förr.det är nog det obehagligaste jag haft på mig i hela mitt liv.eller är det bara stelt för att dom är nya??

mvh anna

Sessan
0

Haha! Jag köpte också nyligen mina första helskodda ridbyxor. Herregud vad obekväma de var!! Konstiga och stela, dessutom så är ju lädret inte lika elastiskt som resten av tyget är så de känns helt konstigt och när man sitter ner åker byxorna också ner lite!

Än så länge har jag inte använt dem utan nöjer mig med mina oskodda.

änglaflickan
0

man vänjer sej ;) iaf gjorde jag det, nu kan jag inte rida utan helskoning..:P så det är väl på gott och ont antar jag..;)

Believer
0

jag rider bara med helskodda! när jag väl har ridbyxor.. Skrattande

ibland blir det en lite oplanerad barbacka ritt i mjukisbyxor Flört

Sessan
0

Antar att jag måste vänja mig då för de var nog så obekväma att de var inte klokt heller!! Jag har två par och de båda är lika hemska…

[slo]
0

Jag har inte använt ridbyxor på flera år, förut blev det oftast jeans, mjukisbyxor eller annat som var lätt tillgängligt. Men köpte ett par skinnbyxor i höstas, underbarare byxor att rida i får man leta läänge efter tror jag! Skrattande

shirley
0

ehhh ridkläder? rider i de jag har på mej typ… *hi hi* men äger nog faktiskt 2 par ridbyxor…. chaps tycka om…..

MiaMaria
0

Helskodda brox är helt underbara enligt mig, men man måste få tag på "rätt" par Flört Köpte ett par på hööks för länge sen o dom ligger bara o skräpar, jätte konstiga! Men har även bla ett par från Börjes som jag är super nöjd med, konstigt nog.

Ridkläder för mig, eller ja rättare sagt kläder jag går i hela dagen är ridbyxor (oftast, kan bli långkalsonger o täckbyxor oxå..) o en skön tröja

Linda
0

Jag hade alltid förut helskodda, nu mer vill jag bara ha knäskodda med skuret uppe vid baken dvs bara tygförstärkning där.

-Men e nog som med Shirly, jag rider gärna med jeans också (konstigt kanske för en dressyr ryttare..)

LinneaG
0

Jag rider alltid i helskodda ridbyxor, det är det enda jag har.
Jag tycker att det är skönare att ha ett par byxor som sitter tajt än pösigt när man ska rida. Och samtidigt skönt att ha byxor som man inte behöver vara rädd om, och att det inte gör något om de blir smutsiga. Onödigt att förstöra vanliga kläder..

Tinka
0

oskodda ridbyxor eller jeans, nu på vintern thermobyxor.

Linda
0

Varning: Rid inte med mysbyxor barbacka ha ha jag kan knappt gå i dag efter min ridtur med Soya igår kväll..

LinneaG
0

Jag köpte mina senaste helskodda på Börjes, super nöjd med de!

davidia
0

använde dom nya igår en sväng när jag mockade.kändes lite bättre efter ett tag.jag måste ju använda dom också eftersom jag köpt dom så dom inte blir liggandes…..

Kiara
0

#11   Det låter inte så mysigtFundersam

mazze
0

Jag använder ridbyxor helt i tyg (bomull). Kan inte använda helskodda, dom skaver.

I westernsadel rider jag helst i jeans el. mjukisbyxor.

emsems
0

jag rider i oskodda tygridbyxor, dom gillar jag bäst. jag rider ibland i jeans, när jag rider ut eller så, för att jag är för slö för att byta om ;)

lisette
0

en varning till, rid inte ut barbacke en varm sommar dag iförd korta shorts… jag var helt stickig och svettig efter ridturen..

#0 så fort du rider in dina brallor blir dom säkert jättesköna. ja rider bara i helskodda.

LinneaG
0

#17 - det lät inte så skönt!

Jag rider dock alltid i ridbyxor, i alla väder och årstider =)

Linda
0

Nytvättade helskodda=fy vad obekvämt..

Matilda
0

Jag rider för det mesta i helskodda ridbyxor. Nu under vinter med täckbyxor på när jag inte rider i ridhus. Brukar även ibland ta en barbacka tur i mysbyxor, men har då innetäcket på hästen.

PimTheGreat
0

Jag rider alltid i ridbyxor, men har inte alltid ridbyxor på mig för jag ska till stallet. Har det när jag rider bara för jag tycker det är bekvämt och sitter där det ska sitta. Red i mina termoridbyxor när det var som kallast med guuuud så bökigt och jobbigt med de stora byxorna….

lisette
0

# 21 i vintras red jag i vanliga termobrallor… mmm det var varmt och gött… =)

CBA
0

På vintern åker mina gamla avlags skid thermbrallor fram och under dom har jag mjukisbrallor….under varmare årstider har jag antingen helt oskodda (inte ens tygskodda) bomullsridbrallor eller ett par super sköna ridjeans köpta på hööks.

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Marre79
0

Jag har oskodda ridbyxor, har ett par helskodda men tycker att de är för obekväma…på vintern har jag thermochaps de är varma o goa!!

jen
0

jag har termoridbyxor när det är svinkallt och nu innan värmen kommer på riktigt har jag fleecefodrade ridbyxor, ej åtsittande för det tycker jag är obehagligt. när vädret tillåter rider jag i mjuka jeans.

PimTheGreat
0

#22 jo det har jag provat det med, men tycker de med e förstora och ivägen många gånger…

__iE
0

rider alltid i ridbyxor.. (:
tkr dt är sköt och bekvämt elr iaf dom jag har (;

lisette
0

det beror sig ju klart på vad man gör… :D

__iE
0

jaja, håller med dig lisette, ska man bara mocka tar man bara mjukisbyxor ^^

men annars .. :D

Tummelisa
0

Jeans och chaps utan fransar.

Sandra
0

Jag har nog bomullsridbyxor tror jag. Orkar inte kolla va de är gjorda i men det är tyg iaf.

Funtade på att köpa ett par helskodda, provade en massa och jag grimaserade varje gång jag satte på mig ett par. Min mamma tyckte dock det va skitkul!

[slo]
0

Hehe, på sommarn är det förresten underbart att skritta ner till havet barbacka i badshorts! Ville bara tillägga det, hehe…

jen
0

ja, sommaren *längtar* är skööön..Cool

mylove
0

SOMMAR??!! Finns det?! Var är vårvärmen?

MangoMelon
0

Jag rider alltid med helskodda ridbyxor, eftersom jag anser att man sitter bäst i sadeln då :P fast det är nog helt hur man blir van . Så har jag alltid ridstövlar eller jodphurs skor på fötterna. Shortchaps för det mesta, om jag orkar klä dem på mig :P Och så ridhjälm såklart :D

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

mylove
0

CRW helskodda med clarino. Bästa jag haft och lätta att tvätta.

MangoMelon
0

Domino frn börjes tingsryd, skodda med clarino, de använder jag vid skogsridning och nu på vintern när det e kletigt. Annars rider jag med mina Pikör, helskodda och svindyra! Bästa födelsedagspresenten dock

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

[slo]
0

Sommaren är här, kan jag ju tala om. Eller iaf vårvärmen! Det växer och knakar, hittade knoppar på magnolian förut, blommor på gräsmattan och lallade runt ute i bara t-shirt tidigare idag Skrattande

Kiara
0

#38 Du får tänka på oss stackars norrlänningar, här i norr har solen visat sig efter flera månader i träda och den bruna lavan på tundran börjar skifta åt grönt. Roll Eyes

Liilan
0

jag rider i ridbyxor och tröjor.. Cool

[slo]
0

#39, hehehe! Om du vill kommer jag gärna upp till dina norra betesmarker på torsdag och hjälper till med dina långhåriga bestar Flört

Kiara
0

#41 Ta på dig anoraken och kom Skrattande

[slo]
0

#42, hur dags serveras dagens andra kopp kaffe? Cool

Kiara
0

Som du vet så är det bara att trycka på knappen, sonen spelar fotboll klockan fem och jag ligger plus i arbetstid så välj du. Inte före sju på morgonen det är ju påsklov, så jag drar mig liteFlört

Kiara
0
[slo]
0

Då säger vi så ;) Blir nog runt klockan tolv, jag är inte heller speciellt snabb på morran…Hemlis

Kiara
0

Skrattande(OK)