Ridskor :)
läderridskor med stålhetta o ibland shortchaps… : )
När jag var mindre hade jag ridstövlar.
Jag har ett par jodphurs, svarta. Sitter bra och är är enkla att ta av och på. Tillsammans med de använder jag ett par svarta chaps också.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 Så hette det ja, Jag har oxå jodphurs… haha

#4 gud va snygga dom va, vart har du köpt dom???

#5, eko:- men lär väl finnas på fer ställen tror jag :)
#4 - Var och kollade på såna på Eko:- i Borås för några dagar sedan, köpte dock ingenting. Och sedan två dagar efter att vi varit där, så var det någon som brände ner hela skiten ;P
Hanna
Själv rider jag i mina Jackson "kängor" dom är grymt varma och ganska klumpiga, men så länge man sitter på hästen så duger dom. Dock har vi kollat på Jodphurs nu ist. då dom är svalare på sommaren. Hittade ett par jättesköna på Eko:- men dom var inte gratis, så vi tänkte "fundera" på det och återkomma. Men nähä, då bränner dom ner stället -.-' Jag får väl spana vidare.
Så brukar jag ha chaps till också.
Hanna

jodphurs. har både svarta och bruna.

nu när det regnar har jag ett par ridstövlar för 800kr

Jag har ridstövlar (tror att det är de superbilliga från börjes) eller gympaskor med klack och schortchaps
har ett par jacson vinterkängor, sköna är dom, men klumpiga :P
och ett par jodphurs, svarta. och shortshaps.

Är det någon som har MH´s jordphur med stålhätta?
vill ha ridstövlar, men vet ej vilka jag ska köpa.. Hööks modeller passar absolut inte mej, funderar på MH´s stövlar med snörning eller någon annan dressyr/allround stövel :)

jacson ridskor ibland ridstövlar

Sådana som __iE, jodphurs, svarta "vanliga" ridskor och massa annat. Hihi : D

Jag har mountin horse stallkängor med stålhetta, ridstövlar kommer dock inte ihåg märket, nå tjorvigt namn… Samt som sommaren blir de ofta gympaskor

Vanliga rid-stövlar :)

Har svarta jodphurs med stålhetta vet inte vad det är för märke,men jag köpte dem i våran lokala hästbutik.Det var rea så jag slog till 299 kr och så fick man välja valfria ridstrumpor (rutiga) =) jag är supernöjd.

Jag har ett par supersköna stövlar med dragkedja från mountinhorse med någon ny säkerhetsgrej undertill

#7 vaa är det nedbränt?!

jag rider på vintern med JollyJumpers, annars är det jodphurs och chaps. eller sånna skor som AnnaJohansson.
Flippisar!! ^^ Haha.. Det måste jag testa att rida i någon dag.. :P
Nja, jag har vanliga svarta ridskor som för tillfället är gråa av damm.. ^^

HAr mina vinterskor, varmt blire om fötterna kan jag lova!
Så svårt att hitta nå bra skor i min storlek :/

jag har ridstövlar när jag rider, men ska ner och köpa ridskor på hööks så fort jag får tillfälle för jag har inga och det är jobbigt att behöba ha stövlarna när man håller på i stallet (har inga vanliga skor att ha då heller). dessutom så måste jag ha ridskor nu när jag börjar på strömsholm om ca en månad för jag kan ju inte gå i ridstövlar när vi har stalltjänst ju :)

har ett par likadana som _iE, sen ett par från börjes, den billiga typen. sen ett par bruna jodphurs. använder alltid shortchaps oavsett typ av sko.

samma som #2

Ridstövlar kan inte rida i annat tycker jag. Det klämmer om jag har shaps och skor.

Hööks höga jodpurs med snörning sommartid. Daphne, eller Dafne, eller Dafna (minns inte vad de heter) vinterdojjor med uttagbara ulltossor näår kylan sitter in. Gudomligt sköna!

Har antingen ridstövlar (Carlskrona) el shortchaps o Easy rider Steel el Graninge skor
I augusti köper jag dessa, läderstövlar från Börjes, 1200kr.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Ska nog köpa Cavallo eller Mountain Horse stövlar :)

Ett par jodhpurs och mina fula shortchaps, i september blir det nya Gaiters istället :P