Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 900 ggr
CBA
0

I morgon smäller det

Japp i morgon är det dags för mig att debutera med Nasse :o)

Vi ska delta i Bergaritten ute i Haninge i Stockholm, det blir en 40km CR och efter denna får vi starta i tävlingsklasser…förutsatt att ritten blir godkänd, men det ska inte vara några problem om inget oförutsett inträffar !

Så håll tummarna i morgon söndag för oss :o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

elin
0

lycka till gumman :)
MVH elin

/Elin

gejsa
0

Håller tummarna att det blir bra väder också.

vetgirig
0

Verkligen Lycka till. Jätteroligt!

bubbelbubbel
0

roligt ! lycka till! :)

Wanilj
0

håller så de vitnar!

*L*
0

säg inte tack nu det betyder otur men

LYCKA TILL!

__iE
0

vad skoj !

lycka till ;P

davidia
0

lycka till!!

Marre79
0

Lycka till!!!

Wanilj
0

undrar hur det gått/går!!!

mylove
0

Hoppas det gick bra för dig för nu är det ju i morgon =)

CBA
0

Hej alla….NU kan jag tacka :o)

Det gick jätte bra och vi HADE tur med vädret….sol sol SOL och 9 grader varmt !

Idag är jag lite små öm här och var i kroppen, men vaddå det ska väll kännas lite att man ridit i snabb trav i nästan hela 4 mil *skratt*

Vi klev upp kl.4.20 på morgonen och strax efter 8 var vi på tävlingsplatsen (åkte från stallet runt 6.30).

Alla vet. besiktningar och pulsningar gick jätte bra, Nasse var lugnt som en filbunke hela tiden och sparde krutet till ridningen….precis som en häst bör fungera på en tävlingsplats :o)

Men som vanligt när jag ska göra något så ska det ju hända någonting och mycket riktigt…på vissa av sträckorna var det gropar i marken och då menar jag riktiga kratrar och såklart råkade Nasse kliva ner i ett av dom. Marken var underminerad så marken så helt plan ut men när Nasse satte ner hoven sjönk den ner och hon gick ner på framknäna. Det gick lite nedför så hennes rumpa pyttade på och hon klarade inte parrera upp det och komma på fötter igen utan gjorde en kullerbytta, som tur var han jag reagera och kastade mig av åt sidan för att inte komma under henne.

Vi krashade mitt i riktig smack lera så ni kan ju gissa hur vi såg ut :o) Hon klarade sig med två små skråmor där lite päls och skinn åkt av och vi kunde fortsätta, leriga och snygga ! Det här hände kanske 200 meter efter starten på andra varvet så det var bara att le och se glad ut resten av de 20 km *skratt*

Hur som helst….Nasse och jag är nu godkända och får starta i tävlingsklass !

Vi red dom 40 km på ca 4 timmar, första varvet gick på 1h 44min och andra varvet runt precis 2h pga mer skritt i början (glömde titta på klockan min jöns). Jag vet ännu inte hur jag placerade mig men kan återkomma med det :o)

Tack igen mina suporters :o)

Mvh CBA

__iE
0

vad kul att dt gick så bra ^^
jaa, förutom dt med leran då (;

Believer
0

Grattis Skrattande

*L*
0

Vad kul att det gick bra bortsett det med leran

gejsa
0

Oj! Det hade ju kunnat sluta illa. Det är ju livsfarligt nu när tjälen börjar gå ur marken. Tur att det gick bra för er. Förstår att du är öm i hela kroppen. Hu ja! Själv skulle jag väl orka högst 2mil.

CBA
0

Jag kan inte komma ihåg när jag sist ramlade av en häst så nu är det väl bara att köpa tårta….om jag inte lyckas förstränga det vill säga Skrattande

Lerbad ska ju vara bra för huden har jag hört Flört

Jag är SÅ glad över att hon inte gjorde sig mer illa…lilla grisen, vad jag tyckte synd om henne….först snava, sen mer eller mindre hasa fram på frambenen med mulen i marken för att avsluta allt med en prakt kullerbytta i smeten…tom hennes lila nosludd blev lerigt Ledsen Men som det lilla lokomotiv (hon tuffar på uppför som nerför som ett litet lok) hon är skakade hon av sig, kände sig för och var sen fit for fight igen….lilla gumman !

Nåja….vi hade i alla fall tur med vädret *skratt*

Mvh CBA

gejsa
0

Ja, det hade ni ju. Det var ju tur. Det hade inte varit så kul att rida i hellregn hela tiden. Skrattande

CBA
0

#18 Jag var lite orolig när vädret var urdåligt med regn och mera regn på lördagen !

Vi hade packat med massor av extra kläder och regnkläder och olika former av jackor bara för att vara beredd på det värsta :o)

Nu ligger nästa tävling i juni för våran del….

Mvh CBA

gejsa
0

Ja, då hinner du ju iaf får bort alla ömma muskler.

Wanilj
0

Grattis! Va duktiga ni är!! Kram på er!

CBA
0

#21 Nu hade jag turen att ha 4 (!) groomar…3 tog hand om hästen och 1 (min älskade make) servade mig med mat och dryck…så jag och Nasse blev duktigt bortskämda !

Nästa tävling som blir 50km tävlingsklass har jag bara en groom, men det ska väl gå….får väl äta i farten om inte annat :o)

Mvh CBA

elin
0

vad roligt att de gick bra .. o tur att du o nasse klarade er helskinande ifrån vurpan.
Du e en riktig kämpe charlotte o du har hittat din själsfrände märker jag :)
Lycka till i fortsättningen med Nasse!

kram elin

/Elin

CBA
0

#23 Tack så mycket elin :o)

Ja hon är härlig den där damen….hon har verkligen bevisat för mig att araber inte alls behöver vara stirriga som så många tror, samt att ston faktiskt är trevliga *skratt*

Det här var riktigt roligt och jag kommer göra om det igen…måste bara klura ut bekymret med skavsår i knävecken oxå *aj aj*

Mvh CBA