Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4211 ggr
Between
0

Börjes regntäcke!

Någon som har eller haft regn täcke från börjes? Himalaya Regn?

Det finns i grått å lila, har beställt ett men vet inte riktigt ändå..

Någon som vet om det är ett tjockt täcke lr om det är "bara" regntäcke utan en massa varmfoder?

reddie
0

Mitt himalaya köpte jag för 3 år sedan och det håller tätt än- ett supertäcke. Tror att det fortfarande bara är regntäcke- utan foder

Between
0

#1 Kungt det var ett sånt jag ville ha haha^^

tessa
0

Det finns väl ett ofodrat himalya rain och ett fodrat vintertäcke, himalaya vinter.. eller något i den stilen ;)

Ett par i stallet har regntäcket. Verkar funka hyffsat men det man bör tänka på är ju att hästen lätt blir nerkyld om täcket blir blött och kallt då det ligger direkt på hästen, då det inte har något foder. Annars har väl börjes ett regntäcke med fleece, tyfon eller vad det nu heter..

Believer
0

det är inget foder i himalaya regntäcket. och jag tycker personligen att dom är jättebra. torkar upp fort när dom blivit blöta oxå. =)

gejsa
0

Jag har både vinter och regntäcket. Tycker dom fungerar kanonbra. Visserligen biter mina hästar sönder täckena på en säsong. Men eftersom dom är så billiga och även håller tätt så köper jag nya varje säsong. Spelar inte mig någon roll.

davidia
0

jag har dom regntäckena till mina två kusar och jag tycker dom är super bra!

Beundy
0

Jag köpte ett till min pålle förra vintern, tycker det är super :)

jen
0

jag har ett sånt ochär jättenöjd med det. men de blir lätt nerkylda om det är lite kallt, så jag föredrar börjes Typhon. regntäcke med fleecefoder som jag är ännu mer nöjd med.

Lyrik
0

Har Himalaya regn till Lyrik, funkar halvbra. Dålig passform på det.

Har 2 Haglunds regntäcke, ett fodrat och ett utan, är billigare än Börjes, bättre passform. Har även nu köpt deras flugtäcke, har sedan tidigare deras transportskydd oxå. Så jag köper nog hellre Haglunds täcken än Börjes, billigare och håller bättre.

Fabbe
0

Japp, har haft det i 2 år nu och det fungerar jätte bra Skrattande

divansson
0

Mitt funkade bra enda tills för tre dagar (?) sen när de regnade ute, skulle bara ha ut de när vi mockade så ponnyn fick sitt regntäcke på sig, efter lite mindre än en timme när ja tog in han så hade det regnat in/läckt över hele tyggen och korset! Han som är känslig mot regn.. det är ju jusst ryggen som han inte får bli blöt på.. :P Så nu ska ja köpa ett nytt, höll i typ tre år nu ska ja beställa ett nytt..

Lyrik
0

#11 Köp Haglunds, de håller bättre. 299 kr för ett ofodrat, 399 kr för ett fodrat, tror jag att det varFundersam. Har precis fått hem ett flugtäcke med hals, magplatta och bogvidd för 376 kr.

AliceL
0

börjes är helt ok för det priset tkr jag.. :)

tessa
0

#12: länk? =)

[Maari]
0

Har Himalaya regn på min häst, funkar utmärkt,

Mandysan
0
divansson
0

#12 tack för tipset, ska beställa ett utan foder, får bli ett mrkgrönt ;)

MiaMaria
0

Jag tycker dom håller blötan borta bra men de är ingen vidare passform på dom…

Between
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick täcket för nån vecka sne men det var för stort hade beställt 135 men det var som ett 145, så nu har vi skickat tbx det så jag väntar på ett 125 nu :)

hehe ja ni ser ju på bilden att det är förstort, hon ser lite små drogad ut :P

tessa
0

#16: Bra täcken?

fridak
0

jag har ett grått himalaya regn, det "ofodrade" alltså. det är väl rätt hyffsat men foderhästen och en annan häst busar i hagen så nu är det mer sönder än helt men har man hästar som inte drar i täckena så ska det väl fungera bra.

haglundstäckena som ngn länkade till tror jag också är rätt bra, jag ahr inget själv men mer än halva stallet har regntäcket robust, några ahr de tofdrade andra det ofodrade. de har väl hållit vätan ute lika bra/dåligt som börjes himalaya.

Lyrik
0

#20 Dunderbra täcken. Har både ofodrat och fodrat regntäcke, flugtäcket och transportskydden till Lyrik.

Bra passform, passar Lyrik dunderbra i bogen (han är stor och grov där). Håller mot regn bra, bättre än Himalaya.

Flugtäcket har bogvidd, svanskapp och maglapp. Passar oxå Lyrik bra. Det är tunnt oxå, så han blir inte varm sådana här dagar.

Transportskydden är höga runt om, skyddar hovarna bra.

Elinaa
0

Har ett gamalt som reserv täcke till min häst.

Han har stått ute i spö regn en hel dag utan att bli det minsta blött :D