Virka en hopp luva?
Hej!
Jag funderar på att virka en hopp luva och skulle gärna
vilja få lite hjälp av någon som vet hur man ska gå till väga.
Om det finns någon som själv har gjort en och skulle vilja
berätta hur, så skulle jag vara väldigt tacksam för hjälp!
Tack på förhand! :D
Tror det fanns en tråd här tidigare med någon som hade gjort en, kolla om du kan hitta den.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
ok ska kolla :)
är fortsam tacksam för fler svar :)
Jag har virkat en.
Använde i princip mönstret efter en jag redan hade, men ändrade efter måtten på huvudet.
Den övre delen är gjord med stolpar. Började med delen bakom öronen, mellan öronen och på sidan. Sedan virkade jag partiet framför oronen.
På pannan virkade jag som synes på bilen ett mönster med tre stolpar och en luftmaska har jag för mig. Virkas alltså uppifrån och ned såklart.
Virkade sedan en kant runt med smygmaskor att sätta passpoalerna på. Som kant runt virkade jag med ett mönster av smygmaska, halvstolpe, stolpe, dubbelstolpe, stolpe, halvstolpe och fast maska.
Sydde på passpoaler för hand och satte på öron som jag måttat efter hästen och sytt.
Gick rätt snabbt att virka, en luva är ju inte så stor.
Här är en halvklar bild..
#3 Superfin! Jag är sugen på att virka en i lite klatschiga färger, eftersom det sällan finns några för små shettishuvuden…
Ok tack för hjälpen! :) hur virkar man stolpar??… :S
#6: Kolla på någon virksida på nätet eller en bok om virkning, kan inte beskriva i ord utan bild behövs.
Ok tack 😃
Hej igen! :)
Jag undrar hur man kan vända virkningen (?) för att få det finaste resultet möjligt.
Tack på förhand! :)
Hur menar du med att vända virkningen?
Greppar inte riktigt frågan. :)
Jag menar, att efter att man har virkat till exempel stolpar hela vägen till höger och sedan tar det stopp. Hur ska man göra efter det för att kunna fortsätta me virkningen? :S
Hoppas du förstår lite av vad jag menar.. Lite svårt att förklara :P
Fortsätter virka stolpar ovanpå de andra stolparna. I de två översta maskorna på varje stolpe gör du nya stolpar från höger sida.