Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 961 ggr
AliceL
0

Hoppträning :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja, tänkte visa lite bilder från hoppträningen igår. :) första riktiga hoppträningen sen i juni. ni får gärna klaga och kommentera ;)

Bild 1; framhoppning på kryss. :) vet att mina tår står ner, hade lite långa läder tror ja. hon hoppade ganska "mycket" också.

AliceL
0

Bild 2; vanligt räcke, 85 kanske. blä på min hårda hand, tänker jag på att ta in armbågarna så blir handen stum. :'P

AliceL
0

Bild 3; lite långt kanske? xD 90 ligger det på. ^^

SofiaR
0

Fina bilder. Tycker allt ser bra. Men som du säger att du blir förhård i handen när du tänker på att ta in armbågarna, hade det problemet förut jag med. Men då gjordejag så att när jag skulle ge eftergift så lade jag armbågarna så att de vila lite i mot hästens hals o så nu tycker jag de är bra xD Iaf ingen som kommenterar de mera iaf xD

AliceL
0

Bild 4; liten vattenmatta…

AliceL
0

#3 tack, och tack för tipset :D

Mandysan
0

Jättefina bilder! :D Jag har inte hopptränat på riktigt sen i februari x) Eller jo om några hinder i slutet av dressyrträningen räknas ;)

jag fatttar inte hur du vågar hoppa så högt på lilla bellis :O

AliceL
0

#6 inte jag heller, eller asså, hon hoppar ju LB i sömnen, känns onödigt att ha en superponny och inte använda den, typ. det känns som om jag är för dålig för henne, och att en annan ryttare skulle kunna ta henne till LA direkt.. så då får man leka modig, typ. jag vill ju tävla LA och högre, man får typ leka psykolog m sig sj och tänka på hur dåligt många i ponnyeliten rider, och tänka; kan dom så kan jag. (a) sen känner jag ju bellis ga bra, litar på att hon klarar det åså.. x)

hej jag pratar luddigt XD

SarahPeace
0

wiiie ser as kul ut : D

Mandysan
0

#7 Jag har haft som ursäkt att Foxen inte har hoppat högre än 95 (dvs det vi har hoppat) tills medryttaren hos de fd ägarna säger att hon hoppat 120 med Foxen Generad Så nu har jag lite press på mig… Jag vill ju tävla hoppning på hög nivå, jag älskar att flyga över hindrena med Foxen<3. men grejen är den att jag är hinderrädd.. Fast jag vill hoppa.

Svårt det där, allt sitter ju i mitt egna huvud =/

AliceL
0

#9 jag har samma problem -.- fast jag har kanske på sätt o vis mindre press; jag är ju den enda som har hoppat bellis..

man är lite konstig, allt. x)

Mandysan
0

#10 Vi kanske ska bilda konstiga klubben XD

Loa-bg
0

Oh, ser snyggt ut!

AliceL
0

#11 haha viisst :D :D