Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 518 ggr
PimTheGreat
0

OT..Hemmaknep....

någon här som vet ett bra hemmaknep mot solexem?? Har fått en sån äcklig jobbig blåsa under näsan som kliar och vätskar sig…vill torka ut den…antar detär det man ska göra… funkar tandkräm tro??? Det hjäper ju mot finnar. Nån som har ett bra knep??

DojoKelder
0

mm.. ska fundera lite!

DojoKelder
0

men potatismjöl torkar väl upp??

davidia
0

zinkpasta torkar väl ur eller?

PimTheGreat
0

zinkpasta är inget man har hemma…tänkte om det finns nåt jag kan ta på nu ikväll….så irriterad på denna…..

wewwa
0

Tandkräm funkar lite för mig, men jag behöver oxå tips… haha : )

CBA
0

En mild cortisonsalva fungerar uttorkande…fråga på apoteket (receptfritt).

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Loa-bg
0

Hjälper tandkräm mot finnar?! Det här måste testas…

Peppe
0

säger samma som #7!!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

PimTheGreat
0

#7+ #8 ja på mig iaf….Flört

wewwa
0

#7 o #8 Japp, på mig med. Det var min mormor som tipsade mig om det, har även flera kompisar som använder det… ; )

AusaBausa
0

tandkräm funkar här också!

aloe vera är jätte skönt på soleksem… men svårt om man inte har det hemma…;-D annars vet jag tyvärr inte!

PimTheGreat
0

Dojo: får jag låna lite av din aloe vera som du har istallet??

Zigge-3
0

Du kan köpa hydrokortisonsalva på apoteket receptfritt det hjälper men du får ej vistas i solen med denna salva på eftersom du får "pirrmentfläckar" av salvan i solen! Du kan också använda kylbalsam under natten för att minska kliandet som blir av exemet! Detta hjälper! Prova gärna

Zigge-3
0

Ojsan skrev lite fel menar piggment inte pirrment! Ha ha

Peppe
0

vadå kladdar man på lite på finnen då eller? XD

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

PimTheGreat
0

#14 tack! ska prova det om inte aloeveran hjälper!

#15 ja du duttar på och låter det torka, sen tvättar du av på morgonen och tar på ny om det behövs(och om du ska vara hemma och inte behöver vara fin..:)) ha inte samma tandkräm för länge för då hjälper det inte lika bra ha jag märkt

__iE
0

När jag får solexem smörjer jag med hydrokortison (tror jag det heter o stavas ^^) innan jag går o lägger mig, får det alltid på ovansidan av händerna ..