Windy ledarhingsten - böcker sökes
Kanske fel grupp o fel forum, men jag chansar!
Min tioåriga dotter vill läsa Windy-böckerna av Elyne Mitchell. Första boken har jag kvar, men resten… O problemet är att på biblo i vår stad finns bara de två sista! Bibliotekarien sa åt min dotter att man säkert kan börja med "Windys sista strid" även om man inte läst de innan, och jag blev nästan skogstokig. No way att man kan förstå den om man inte läst de innan. Men, de finns inte. Så nu undrar jag, är det nån här ute i cybervärlden som har kvar de här böckerna och kan tänka sig sälja eller låna ut dem?
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Åhh, dom kommer jag ihåg. Tyvärr har jag inte kvar dom efter att en pyroman tyckte att jag inte behövde ha någonstans att bo.
Men vill tipsa om att man alltid ska titta på bokbörsen:
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja, jag kollade där, men… Kalla mig snål, men 200 spänn för en begagnad bok? Då övertalar jag nog hellre biblo-tanten att ge sig på fjärrlån, för böckerna finns på andra ställen i landet. De tycker bara det är såååååå besvärligt att göra sånt åt barnen i skolan. *morrar*
Ebmfh
Trollcaféet
#2 Fjärrlån går ju att beställa själv via datorn.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 - bara om ditt mottagande bibliotek stödjer det. Det närmaste biblioteket som är med är Skövde högskola, men det hjälper inte för de ordnar bara fjärrlån till studenter.
Ur Libris fjärrlånsregler: "Beställt material hämtas som regel på biblioteket, som därför måste vara beläget på din hemort."
Skulle inte förvåna mig om Skövde stadsbibliotek INTE är ett av de 1350 bibliotek som är anslutna till Libris och kan beställa där…
Ebmfh
Trollcaféet