Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1507 ggr
LindaKarlstrom
0

Rastlös häst

Jag behöver tips på hjärngymnastik till en otroligt rastlös häst! Hon vilar tyvärr i en rätt liten sjukhage, och får inte utlopp för allt som händer i hennes huvud.

Caf_Roy
0

Klickerträning och NH-lekar. Om hon gillar leksaker kan du också binda upp lite tuggvänliga borstar och sådant i snören och sätta på staketet.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Lina
0

Lägg in en gren som hon kan tugga på?

LindaKarlstrom
0

Tack för tipsen! Ska läsa lite om klickerträning och nh lekar och hitta något man kan göra typ i boxen eller i träns, och kolla med ägare nså det är okej såklart ;) Det är inte så bra om hon skulle få för sig att springa :-)

Caf_Roy
0

Targetträning är roligt att göra med klicker! Jag tog ett styvt dressyrspö som jag lindade wetrap runt knoppen på så den blev stor rund och mjuk. Jag höll spöt och klickern i ena handen och en godis i den andra, lyfte upp knoppen till i närheten av hans mule och så fort han nuddade den med mulen klickade jag, gömde spöt bakom mitt ben och gav en godis. Upprepade några gånger tills han förstod att han skulle peta på den och började aktivt leta efter den. Då kan man börja hålla den längre och längre bort.

Lycka till!

LindaKarlstrom
0

Att träna target är väl som ett förstadie till apportering? :-)

Tack!

Caf_Roy
0

# Det vet jag inte, att sätta näsan mot och bita tag är för mig väldigt olika.