Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1765 ggr
AnnaJohansson
0

Säkerhetsvästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Använder du säkerthetsväst när du rider?
**Om inte, varför? Om du gör det, vilken använder du?

Jag använder säkerhetsväst när jag hoppar, och rider ut. Men inte när jag tränar dressyr i paddocken eller manegen!

Men vill ha en sådan här (bild) :) Någon som har och som kan kommentera kanske?

MVH Anna

NEMi-
0

Jag använder säkerhetsväst. Dock börjar den bli för liten men jag använder den fortfarande. Kommer snart att köpa en ny. Den är rätt så klumpig och obekväm. Det jag tycker är bra med att rida utan väst är att man känner bättre hur man sitter men sen så hjälper ju västen till när man ska räta upp sej.

Alex
0

Nej, använder inte säkerhetsväst pga att jag tycker det är obekvämt och känner mig "låst" i den, kan inte röra mig som jag vill.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Gentle
0

Jag använde det förut,men jag har växt ur den jag har =) och jag rider inte så aktivt som jag gjorde för så det har inte blivit att jag skaffat mig en ny.

Keligast
0

Har alltid säkerhetsväsk på mig! Även fast jag skrittar barbacka på Rekyl

Cilla89
0

Har aldrig säkerhetsväst, obekvämt och är i vägen..

[slo]
0

Håller med Cilla och Alex. Jag har oftast hjälm på mig, det räcker mer än nog.

Men skulle jag velat ha en väst hade jag utan att tveka satsat på en klass 3!

Believer
0

rider inte med säkerhetsväst. tycker man blir så klumpig i den. men funderar skarpt på att skaffa en endå tills jag ska rida in Kiara.

lisette
0

#6 har du hjälm nu? det har du väl itne haft tidigare? ;)

aldrig väst - äger ingen. kan tänka mig att den bara är klumpig och stor. alltid hjälm!

[slo]
0

#8 Oftast skrev jag… Rider ju knappt längre, och när jag rider in flickan kommer jag ha hjälm i början ;)

CarCar
0

Jag har en sådan här: http://www.hoppla.se/racesafe2000.jpg 

Den ser ungefär likadan ut som den du har på bild. Den är helt underbar, jag har alltid hatat väst men nu händer det att jag tar på mig den även om jag ska rida dressyr.. Annars har jag bara väst när jag hoppar och rider ut.. Rekommenderar den starkt, det är en klass 3 väst =)

AnnaJohansson
0

#10 Jo, jag vet. När jag praoade på Åby Travet fick jag rida ibland och då red jag i en sån, och guuud såå sköna ^^ Nästan alla säkerhetsvästar idag är ju klass 3 och den på bilden är också klass 3 ;)
När jag rider dressyr så rider jag gärna utan, då jag själv får tänka på att vara rak i ryggen, då min nuvarande säkerhetsväst rätar upp ryggen på mig x'D

steffy
0

**jag har alltid väst och hjälm.
**när jag var 5år så trillade över halsen på en häst och hästen galopperade över min rygg, tur att jag hade väst då annars hade jag varit mosad.

Thorsson
0

Jag har alltid säkerhetsväst. Bra, + att tuttarna hålls på plats i min (A)

bubbelbubbel
0

har aldrig haft en väst, kommer nog inte ha en heller.
tror som många andra att jag skulle känna mig låst och obekväm. men alltid hjälm.

Anna
0

Har en väst med använder inte spec ofta.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

blackie
0

< jag har inte en sån men vet många som jar dom och säger att dom ä bra o´ch jag har sj provat en sån och jag tkr dom värkar super bra;)

AliceL
0

jag brukar använda den när jag hoppar och rider ut, men jag vet inte riktigt vart den är, så nu använder jag den inte.. (A) antagligen är den på samma plats som stövlarna, dom vet jag inte heller vart dom är.

vaddå, jag är inte förvirrad och håller alltid jättebra ordning på grejerna! xD

[slo]
0

#17 Va de inte ditt rum som såg ut som ett bombnedslag modell grovt i pedant-tråden för några veckor sen? :P Kan finnas en förklaring där ;)

AliceL
0

#18 nää nu förstår jag inte vad du pratar om Oskyldig jag var dum nog att köpa ett par Roecklhandskar (eller vad dom heter). jag höll faktiskt reda på dom i två månader xD (dom kosta ju bara 300)

jag är oordningsam, slarvig och alltid sen. (A) lat helt enkelt, om det inte gäller roliga grejer.

fridak
0

använder nästan alltid väst, de få turerna till hagen efter vanlig ridtur skippar jag den. märkte idag att den hade blivit lite sliten, men det kanske de får vara när de använts ca 5 dagar/vecka i dryga två år?

wewwa
0

Har alltid en klass tre väst och hjälm på mig… : )
Har tyvärr ingen bild just nu, men kan fixa nån dag…

Mandysan
0

Hehe, säkerhetsväst? Min ligger ngn stans och skräpar…

__iE
0

har alltid det sen jag flög av för ngr vintrar sen :)

NEMi-
0

Alltid alltid alltid. Kommer ha det sen jag ramlade av fastnade och blev sparkad! Jag vill inte äns tänka på vad som kunnat hända utan den. Men visst är den ivägen..

gejsa
0

#18# Det var väl Thorssons rum?

Thorsson
0

Gejsa: NÄ! Okey, mitt va värre, men det gällde hennes rum först (A)

Peppe
0

mja..jag har en väst men använder den bara på hopplektioner för att jag måste… eller inte alla hopplektioner heller för den delen, men dom när mamma är med ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

AusaBausa
0

Har provat ridit m väst en gång, på Hubertusjakten. Tyckte dock den var klumpig o rida med men vågade inte ta av den….

Kommer nog aldrig o köpa ngn förutom om jag mot förmodan skulle köpa en unghäst o själv rida in den, då hade jag absolut investerat i en!

Spader-EliN
0

rider med den när ja rider ut och hoppar avstår hälst d´å jag känner mej väldigt låst

PimTheGreat
0

har en väst som är använd 2 ggr. trivs inte i sådan. Den e tillsalu nu