Vår underbara William.. =)
Som alla säkert redan läst gick vattnet i fredas kväll, mitt i sommarhagen. åkte in till förlossningen, dom tittade lite sen fick vi åka hem igen. låg hemma i soffan med verkar till å fram hela natten. lyckades "sova" en timme iaf. men vid 6 på lördagsmorgonen orkade jag inte mer så vi åkte in. fick ett rum på förlossningen och fick börja med lustgas direkt, vilket jag inte tyckte hjälpte någonting. suck. det hjälpte bara emellan verkarna. =/ sen kom dom in och satte dropp (ajaj, en stor slang rakt in i armen) plus att jag fick en morfinspruta i benet, som inte hjälpte ett dugg =/ verkarna blev starkare och starkare så vid 17.00 gav dom mig ryggmärgsbedövning (snacka om att jag var skakis, har världens sprutfobi). och dom sa att det absolut inte skulle göra ont. ajajaj, jag trodde jag skulle dö. men det blev nått knas med bedövningen så hela höger ben och skinka domna bort, på vänster sida hände ingenting. klockan tickade på och runt 19.00 hade jag öppnat mig 10 cm och i samma veva började krystvärkarna. usch vad ont det gjorde i vänster sida där bedövningen inte hade tagit. hade sån värk på vänster sida av magen. verkarna fortsatte, jag krystade men det hände ingenting. klockan blev mer och mer. runt 22.00 var jag helt slut och var såå nära att ge upp. jag bara låg och grät. tillslut bestämde dom sig att dom skulle använda en sugklocka eftersom dom upptäckt att jag hade väldigt smalt bäcken. och om inte det skulle funka skulle det bli kejsarsnitt. så, det var bara in med sugklockan. vid det laget var jag halvdöd kändes det som. men det var bara att ta i för kung och fosterland, tror jag var helt blå i ansiktet till slut.
så till slut, 22.59 (lördag 4/8) tittade vår underbara William ut. ÄNTLIGEN. pontus var så glad så han kunde inte sluta gråta. jag ville gråta men var i sån chock över all smärta så jag bara låg där. kunde inte röra mig. var bara så lycklig. vår lilla prins var då 49 cm lång (men blir lite mindre när bulan från sugklockan går ner) och vägde 3530 kg.
vi har äntligen blivit föräldrar =)

Gud så sött… grattis till er båda ni har en underbar tid framför er nu..

GRATTISfrån mig, vad underbar han ser ut att vara
oj oj oj lilla knytet ! sicken sötnos :)
känns det bra nu när han är ute ? :D

Grattis och bra jobbat!

Bra jobbat och grattis till en jättevacker pojke.
Gud så fin han är! Grattis tiöö en underbar liten William!

Ett stort grattis till er båda!
ååå grattis till er alla!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
grattis till er! :)
/Elin

Grattis =D

Grattis! En jättefin liten pojke!

Vilken lite underbar kille!! Grattis till er alla!!
Gud vilken fin liten pojke! GRATTIS!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

GRATTIS aww han är helt underbart söt juu :D

Grattis till sötnosen!

Här kommer ett JÄTTESTORT GRATTIS från mig också. Lycka till med eran lilla grabb!

så söt han är. stort grattis

grattis!!!! vad kul! vad duktig du va som kämpade på!!!
Grattis Grattis!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Grattis Grattis! =) Vilken förlossning me sugklocka o allt..!

Så ni är redan hemma?! Snacka om tidigt som man får åka hem nu för tiden. Förr låg man ju i över en vecka. hihi
Ett jättestort grattis till mamma och pappa. (er alltså) *fniss*
Grattis till den söte lille prinsen!!!
Ett JÄTTEGRATTIS!!! =) Vad tapper du var, förlossningen låter som en riktig mardröm men er lille kille ser verkligen jättefin ut! =) Lycka till med allt!

ååh tack så mycke alla =)
nu börjar man komma in i rutinerna hemma, skönt. =)
#27. jo det kändes som en mardröm hehe. önskar ingen den smärta jag gick igenom. men, så fort lille killen kom ut så var det glömt. det var absolut värt all smärta! =)

#25. så länge barnet och mamman mår bra så är det upp till en själva när man vill åka hem. dom ser ju helst att man ligger kvar iaf 3 dagar. men jag hade såna problem med att koppla av och sova där uppe, så dom tyckte det var lika bra att vi åkte hem. och det var verkligen skönt, nu är jag "mig själv" igen. =)
et stort Grattis… =)

Så söt :o)
Grattis till er lilla familj!!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

tack hihi=)
Grattis! :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Oh du må tro att jag kryste
men så blev det ju oxå en rejäl kille. många grattis kramar från mig.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
3530 kg. e inte de lite fel? :)
/Elin

3530g ;)

Hua, när man får höra om såna där förlossningar så tappar man lite av suget att skaffa barn ^^
Men grattis till er fina kille!!!

Jättejätte grattis till ett fint underverk!!
Man glömmer ganska snart allt det onda ;)

#35. mena självklart 3530 g =)
#37 det sa jag mellan alla jädra krystvärkar- aldrig mer att jag ska skaffa barn, men så fort han kom ut så släppte allt =P
#38 precis, man glömmer fort =)
Grattis!!!
Grattis!! :D Superfin kille!! :) Lycka till med allt nu!! :) <3

haha believer, du sa samma saker som mig!!! jag skrev upp alla tankar o smärtan så jag skulle läsa det om jag blir sugen på en ny bebis… ;)
grattis och skönt att det är överstökat!
jättesöt liten kille!
#37 Då vill du inte veta hur lång tid det tog när jag föddes 
GRATTIS Believer :D :D!!!!! William är exakt 16 år och 7 månader yngre än mig xD

Såååååååååå söt! Grattis! : D
#28: Det glädjer mig verkligen att höra… ;)
Åhhh…. GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Jätte kramen till dig lilla mamma!!!

#42. hehe. men det är ju en obeskrivlig smärta. det gör ju så jääääädrans ont, men man får ju nått fint efteråt. man har ju inte ont förgäves =) och tack =)
#43 #44. tack =) =)
#45. heeh att det gör förbaskat ont elleer att det är värt smärtan? =)
¤46. tack så mkt =)

Grattis till den lille och goe pojken!!!!
Men nu får ni sluta och prata om smärta hit och dit!!! Tänk på oss som har förlossningen framför oss……
…reagerade inte innan men nu börjar jag bli nervös bara för att jag redan har värk hit och dit lite var stans…..
*harkel* Mamma fick ligga på bb i 2 veckor innan jag kom, själva förlossningen tog 48 timmar. 
Åh just det, jag skulle födas den 21:a december men föddes 4:e januari.. Mamma låg på bb över både jul och nyår (A)
grattis!! :)

Grattis! =)
Grattis, vilken söt liten kille ni har fått!
Grattis och lycka till med William. Ja det gör ont men sen ler dom små liven åt en, då glömmer man smärtan. Vänta bara tills han säger mamma första gången, oj då blir man lycklig. passa på att oussa på honom nu, när han blir tonåring har man inte en chans att pussa på dom 

STORT GRATTIS :D så söt han var ! :D