räcker det..
med en "vanlig" trimmar?
tänkte islandsklippa min häst.. men känner inte att jag vill lägga ut flera tusen kr på en klipp maskin då han antagligen bara kommer klippas en gång per år.. eventuellt 2 beror på hur de växer..
går de att klippa så lite på hästen med en "vanlig" trimmer?
nån som gjort de?
hur funkade de i såfall? eller går de köpa en hundtrimmer istället? tänkte att de har ju lite tjockare å längre päls än människor kanske?
vad tänker ni om saken?
Hundtrimmer funkar definitivt, vet folk som använt det när dom klipper ansiktet på hästen.
Men finns det ingen du känner som du kanske kan låna av/få hjälp av när det är såå lite att klippa känns det onödigt att köpa något alls tycker jag.
#1 de är de som är problemet.. hittar ingen jag verken kan hyra,låna av eller som kan hjälpa mig:( å han skulle behöva ha klippt där han svettas så mycket..
å ska bara ha islandsklippning så vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst när de bara ska klippas så lite:/ därför jag funderade på om hundtrimmer kanske fungerar..
Har du kollat med de lokala ridsportsbutikerna om de har för ev uthyrning? Vet att det fanns här förr, vart bor du och din häst?
kanske kan kolla med veterinär/djursjukhus, båda har ju tillgång till klippmaskiner men jag har ingen aning om om de kan tänkas låna ut.. :P

Där jag bor brukar det komma ut annonser på blocket med jämna mellanrum där folk erbjuder sig att klippa mot en liten avgift. Värt att kolla upp kanske?
#3bor i oskarshamn så de är en liten stad:P
#4 jag kollar på blocket regelbundet men ingenting i närheten här:(

Okej, synd. Men du kan ju lägga ut en annons, skriva vad du kan tänkas ge så är det säkert någon som kan tänkas hjälpa dig 👍