Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 885 ggr
Chestnut
0

Favorittränset?

Vilket är ditt favoritträns? Märke, modell?

Jag är supernöjd med mitt pullarträns från Hubertus Classic som jag haft på mitt sto och använt mer eller mindre dagligen i 5 år nu och det är fortfarande i perfekt skick. Inget bling bling utan bara ett svart, enkelt pullarträns med silverspännen och där nosgrimman träs utanpå nackstycket. 

Håller dock på och kikar runt efter träns till min valack så söker lite inspiration och tips! 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

CelsiusT
1

Gillar verkligen mitt träns som jag gjort själv. Ett läderträns i brunt, men svart laskrem lindad om kanterna. Och pannbandet är V-format med en stjärna i mitten av svart lask, med bling-bling-'diamanter' i spetsarna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

strong.ale
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gillar detta

[Anamalar]
1

#2 Ja, det där är jättefint. Jag funderade på att köpa det när jag skulle köpa nytt träns till min ponny men jag valde ett annat brunt achenträns från hööks med en bettdekor på pannbandet. Det tränset är jag oerhört nöjd med. Det var mjukt redan från början och med lite puts blir det bara mjukare och mjukare :)

Chestnut
0

#1 Hur mycket kostade materialet osv? Var det svårt att göra själv? 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

CelsiusT
1

Pappa är ju sadelmakare så jag tog spill-bitar vilket innebär gratis. Nej tycker inte det är svårt att göra. Men har å andra sidan tillgång till alla verktyg och allt. Så mycket roligare att göra det själv, få skapa sin egen design och allt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Chestnut
0

Putt

Hur är Dyons träns stl mässigt? Är de värda sitt pris?

Med vänliga hälsningar
Chess

Zaphix
1

Jag älskar mitt körhuvudlag som min vän har sytt upp till mig efter mina önskemål. Hon är en duktig sadelmakare. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Offbeat
1

Fullkomligt älskar mitt nuvarande träns, är ett schockemöhle med remont "från början" har bytt ut pannbandet mot ett från Fortis et liber och nyligen köpte jag en riktig dressyrnosgrimma på Hööks, det är mjukt och smidigt och jättego kvalité.
Köpte det dessutom för 600 istället för 1200 så bara det gör ju tränset värt att älska ;)
#6 Dyons "billiga" kollektion är inte värd sitt pris, vet inte hur det är med den dyrare varianten, men jag var inte nöjd med läderkvalitén på mitt dyonträns jag hade, gick inte att få det att se riktigt rent och välputsat ut ens efter något år :(