Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 12454 ggr
ZipZ
0

Klotterplank #2

Välkomna att fortsätta diskutera & lägga upp bilder :)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

ebengtssson
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sneak peak från idag =D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

KaninPiggelin
0

Hovavtryck :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

examynia
0

lite spänd inför i morgon då jag ska rida för en å se om hon kan hjälpa mig att hitta rätt "knappar" på min häst..

ebengtssson
4

#3 lycka till :) 

en till sneak peak =)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Alma-G
0

Åt helvete på dagens tävling, man blir så less iband. Bocka i skritt precis innan startsignalen och en del på frakmridningen. Dessutom så var han inte rädd för läktaren i första men i andra klassen..

Asså suck, som mamma sa - Idag är han billig om du frågar Alma!
Ja verkligen.. Nästan inget skämt. Har gått så dåligt de senaste tävlingarna att jag bara vill sluta rida. Känner för en hästledig vecka, men det kan jag inte. För om två veckor är det tävling!

Lellson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är Mickie( Miss Mirakel)

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

Killen
8

Min lilla pojke, fotad idag:

kissmekate.blogg.se

goldenhamsters
6

I lördags tittade jag på en löshoppnings clinic på ridskolan. Det var en ponny som inte klarar av att hoppa med ryttare på ryggen nästan men hoppar asgrymt. Hon är c-ponny och hoppade 130 cm! Hinderstöden är meter högare och hennes framben var vid toppen på hinderstöden!

Så synd att hon knappt hoppar med ryttare pår yggen. Då brukar hon lägga in värsta tvärnitarna :/

Mvh Alicia.

ebengtssson
1

#8 jävlad vilka framben! :D

satilaryttaren.se

Alma-G
0

#8 Varför hoppar hon inte med ryttare på ryggen, har hon ont? Min c-ponny kille löshoppade det hos uppfödaren, vi har inte höjdlöshoppat än :)

goldenhamsters
0

#10 Hon blir väldigt osäker med ryttare på. Det är ju en ridskolehäst och det är inte alls många som klarar av att följa med i hennes jätte språng, de drar henne i munnen så hon tycker inte om att hoppa pga av det. Så det är bara två tjejer på ridskolan som får hoppa henne, fast då brukar hon gå rätt bra faktiskt. Men hon är väldigt osäker och rädd, så läskiga hinder vågar hon inte hoppa. Riktigt synd då hon är så duktig!

Mvh Alicia.

Alma-G
0

#11 Där jag har min ponny uppstallad finns det en exakt likadan ponny på ridskolan intill, han gick MVSB innan, nu fixar han knappt banor på typ 80 cm. En guldfärgad ponny det också faktist:)

Alma-G
0

*dubbel*

goldenhamsters
0

#12 Jo, många hästar kan ju egentligen. Men det har ju väldigt mycket med psyket att göra också. Eller benen, finns många hästar som har ont i benen utan att någon vet om det :( Eller ännu värre, att någon vet om det utan att göra nåt..

Denna ponny skulle vart värd väldigt mycket om hon kunde hoppa så med ryttare också. Hon är superfin i dressyr med, superfint steg!

Mvh Alicia.

examynia
0

fick hjälp med ridningen i söndags av pappas tjej.. fick tips å råd hur jag ska få min kille att jobba tillsammans med mig.. vi använde gummisnodd… funkade hur bra som hellst så igår red jag första gången ensam utan henne å övade på de vi hade gått igenom å han har så jäkla duktig.. i alla gångarter… så i morgon ska jag testa igen å sen testa utan snodden å se om de funkar då åxå=)

Fridaaaa
6

Hej hopp!

Ny här på sidan :D
Fick medryttarhäst igår, Gazze heter han, 14 år gammalt halvblod, dressyrhäst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

niusha
4

Här är min älskling, min älskade sköthäst, Plex skrutthäst. <3333333333333333

förra vinter.

Fridaaaa
0

#17 Ser ut som en stor "nallebjörnshäst":) Ser helmysig ut ^^,

niusha
0

#18 Helt klart, nallebjörn är han, mysig också förutom när han blir för på. ^^

Fridaaaa
0

#19 Skrattande

komkoma
8

första ridningen utanför ridbanan sedan olyckan, alltså 6 månader sedan. Lycka=)

KaninPiggelin
0

#21 härligt!

Cederin
6

Från och med idag blev detta min medryttarhäst, ägaren rider inte längre, äger bara en del gamla hästar och sköter stallet så det är i princip som min egen häst :D Tillsammans med några andra tjejer som var där sedan innan kommer jag att rida där.

De Gaulle W "Golle" - Halvbloding hingst, 20 år.

Medarbetare på Naglar och Hår

Gaiezza
0

23# Gud vilken vacker!! :D

Bacon, svaret är bacon. 

Cederin
0

#24 Jaa, han är så fin! =)

Fridaaaa
0

#23 Vacker!

ska rida ons-tor :=D

Alma-G
5

Nu har lillen börjat lära sig slutor:)

komkoma
5

**Är från och med idag helt friskförklarad sedan min nackoperation! Nu JÄ**AR ska här ridas! 
**Är superladdad på stallivet nu och kan knappt vänta tills imorgon då jag ska ut på en sväng med stor gulful:)

Gaiezza
0

Min lilla Gaiezza som nu har gått bort pga Åder… :( <3

Bacon, svaret är bacon. 

Gaiezza
0

Ålder*

Bacon, svaret är bacon. 

alexxandra_
3

Var och red min häst första gången i ridhus! Var väldigt spännande i början men det gick jättebra efter ett tag! Fast han kunde inte galoppera där inne haha:D

examynia
2

snacka om att man har träningsvärk från ridpasset i går.. galopptränade.. värk i muskler jag inte ens visste att jag hade haha:P de var behövande för oss båda tror jag..så idag blev de bara skritt för våran träningsvärks skull:P

Arkan
3

har märkt att min häst kan galoppera dubbelt så fort som jag trodde. Han tyckte det var lajban att skena på rakbanan, de var ju så fint underlag där ^^, och när matte inte har stångbett så kan man ju ösa på hur snabbt som helst.
gick i härlig form stundvis trots att jag bara hade tredelat eggbet, de börjar ta sig :D

Gaiezza
0

#33 Otroligt fint ekipage!! :D

Bacon, svaret är bacon. 

Alma-G
3

Min lille hoppade högt över 120cm på söndagens löshoppning:) Kulkul! Innan han kom till mig är han löshoppad 130cm.

WinterPrince
3

Igår körde jag min häst för första gången!

selfrejection
0

Idag insåg jag att jag redan hade vinterdäck på bilen så jag missade att titta på Pia Paulson kurs helt i onödan förra veckan pga frost och minusgrader :(

Arkan
1

#37 Tjejen med kollen Flört Det kommer nog fler chanser!

Min häst kan bara inte sluta skena. Han har nu insett att han är i bra form och faktiskt orkar springa fort och gör det varje ridpass. Men nackdelen är att han blir rädd för sig själv när han sticker iväg. För efter ett tag fattar han inte vad han springer för och är det ungefär som att han tror att han skenar för att han är rädd. Han är lite splittrad den killen.

Fridaaaa
4

Tog en ridtur i skogen med Gazze idag. Galopperade lite i skogen med, gillade han då han inte har fått göra det på flera veckor :D

selfrejection
0

#38 Haha, ungefär så kände jag mig när det upptäcktes :p

Alma-G
0

Beslutat mig för att sälja min lilla. Känns tungt, men rätt. Slutar inte riktigt på topp kanske, menmen, vilka framgångar vi har gjort! Från ingenting till LB/LB på ett år tävlingsmässigt. Sen kan det såklart ta ett tag att sälja, men bara beslutet är jobbigt.

Föralltid älskade Lasse!

komkoma
0

#41 varför ska du sälja då?

Gaiezza
0

#39 vad hater Gazzes mamma och pappa? :)

Bacon, svaret är bacon. 

examynia
2

jag är såååååå nöjd med min häst idag.. eller ja de brjade med igår där han fick springa av sig lit ei paddocken å så tänkte jag att försöka få honom att hoppa över de läga hindret som stod kvar sen dom som va där innan å styrde honom dit å han hoppade över å tyckte de var jätte skoj.. han har ju varit rädd för hinderstöd å liknande innan.. så han var super så tänkte att jag hoppar upp barbacka å ser om jag kan få honom att gå över.. å de gjorde han utan att protestera.. jätte nöjd!

sen idag så tänkte jag att försöka få över honom över den lilla "bäcken" vi har på vår lilla terrängbana som han vägrat å varit rädd att gå över men jag tänkte att jag tar de lugnt å i hans takt.. med tanka på att jag fick ner honom i sjön för ett par månader sen.. visst de tog tid men jag tog de lugnt å när han väl hade fått i framhovarna så började han leka å då gick han i vattnet å över:-D fatta hur glad jag är.. å så gick jag en bit å sen vände å sa "nu går vi hem" å då gjorde han ett litet halvhopp eller vad man ska kalla de.. jätte nöjd.. får se om han går över i morgon igen.. så tar jag hela rundan då utan att vända tillbaka:-D

Fridaaaa
0

#43 Åh det kommer inte jag ihåg :) Han heter inte Gazze i papprena, bara kallas för det :)

examynia
1

jaha då har man bränt sönder två hela fingrar då på tyglarna:P

var ute å red i skogen å allt gick jättebra.. har fått över honom över "bäcken" nu så allt är frid å fröjd så jag tänkte vad bra då tar jag trav å en galopp efter.. funkar skitbra samlad galopp.. han lyssnar på ökning osv.. å så känner jag bara hur han tar några skutt åt sidan rätt in i skogen å där gliiiiiiiiider jag av.. för de är så de känns som att de går i slowmotion:P hehe men ja.. landar på mitt knä men ingenting gör ont.. min häst tittar på mig å bärjar lugnt å försiktigt traska iväg hemmåt haha.. men då känner jag en sån sjukt svidande å brännande smärta från fingrarna å ja mycket riktigt.. inget skin kvar på dom..:P men ja just då tänker jag bara på att jag ska ha tag i hästen då jag är rädd han ska trampa på tyglarna.. men ökar jag takten så ökade han takten haha så jag fick följa efter honom en bra bit innan han stannade för en tugga gräs.. tittade på mig å jag fick ta honom.. hahah ja han är rolig.. så bara att sitta upp igen å skritta en runda till.. å kolla på de som var farligt å att d eitne var farligt osv.. vill alltid sitta up efteråt å kolla läget å så=) men ja nu blir de inte ridning på ett tag..kan itne böja fingrarna..

ZipZ
3

Idag blev det en uteritt tillsammans med bästa vännen i stallet!

Släppte hästen när vi galopperade, han tyckte det va underbart, fast en annan satt och lurpassade ;)

Som tur är saktar han av så fort jag ber om det även att han gärna vill om kompisen :)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Gaiezza
0

Putt! :)

Bacon, svaret är bacon. 

examynia
6

ja nu var hästen rakad då.. på halsen å ner på bogen.. gick bättre än jag trodde.. han tyckte de var jobbigt å läskigt..både ljud å känsla på de.. men han var jätte duktig faktiskt..=)

såhär blev de.. hihi.. de är inte lätt när hästen inte står still. ser nog värre ut på bilden än var de är (inte jag själv som klippt)

Gaiezza
0

#49.

Vilken sötnos! :)

Bacon, svaret är bacon. 

examynia
2

#50 hihi tack.. nu kan man rida å tuta å köra utan att han droppar av svett iaf.. skönt de=)

examynia
2

fick en försenad julklapp av min älskling idag.. en bok "ryttarens guide, till träning å tävling i dressyr å hoppning" den verkar jätte bra den tar upp de mesta inom hästsporten..=) från unghästen å inridning till balans å sits å allt man kan behöva.. å jag behöver ju lite till dressyren ävenom jag bara är hobbyryttare så vill man ju änd träna ibland.. ska bli spännande att börja.. ska börja ihelgen med min balans å sits då jag har tendens att sitta snett i sadeln( tror de beror på mitt bäckene) men då b lir de utan stigbyglar på lina så jag kan koncentrera mig på balansen å inte på om hästen kommer springa ifrån mig eler inte..=) ska bl skoj=)

Denna kommentar har tagits bort.
Kristall
1

Löshoppade knäppgöken för första gången idag. 13 år och som en unghäst i sinnet =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Cederin
1

Vet inte om man får annonsera såhär i klotterplanket Skäms men ville bara säga att jag precis har startat en hästblogg för första gången, i samband med att jag tillslut har hittat min rätta medryttarhäst! Så man kommer kunna följa oss hela vägen från början och se utvecklingen :)
Egentligen tänkt lite som en loggbok för mig själv, men skulle vara kul att ha några läsare som tittade in!

Obs, ingen header just nu utan det kommer!
Länk i signaturen. :)

Cederin
0

Sorry för förra inlägget, missade HELT tråden där det faktiskt kunde skriva upp sin blogg, haha…

Slänger in en bild istället här på mig och Mary!

komkoma
0

Hinner knappt få lönen innan den är slut. Underbara sjukskrivningshelvetesår kommer förfölja mig hela våren med gamla räkningar viftandes i ansiktet på mig. Livet är underbart♥

Alma-G
0

#42 Såg först nu! Nu ligger det lite på is dock. Ska söka gymnasium långt bort och då vill jag inte ha med mig honom, förutom till ett, så om det blir där får han stanna. Så himla krångligt. Annars är det dax för vidarutbildning på storhäst Glad

Fridaaaa
0

Ska till veterinären med medryttarhästen någon gång nästa vecka. Något krux med bakbenet :(

examynia
0

#59 usch.. tråkigt att höra.. hoppas att de inte är nåt allvarligt..

Fridaaaa
0

#60 Ja jag är lite orolig så hoppas det inte är något allvarligt :( Men bättre att kolla en gång för mycket.

examynia
0

#61 alldeles riktigt..=)

WinterPrince
0

Igår var vi på kliniken för ponnymätning.

På treårstestet i september mättes min grabb till 147cm.

Jag var säker på att han gått över ponnymåttet vid det här laget. Men icke! Han låg kvar på 147cm! Jag blev så glatt överraskad!

Fridaaaa
0

Splittrad sena och 4-6 månaders vila med bara promenader eller skritta på halvlånga tyglar. Pga sparken han fick.
(var hos veterinären i måndags).
Men allt för Gazzeman<3

examynia
0

#64 ajdå de låter inten så skönt de.. hoppas han blir helt återställd iallafall *håller tummarna*

Fridaaaa
0

#65 Ja veterinären sa att det var tur att den inte var av, då skulle det ta minst 1 år innan han är återställd.
Men han trodde det skulle gå bra att få han återställd, ska dit om ca 2-2½ månad igen för att se hur det har utvecklats.

viktoria91
0

Alltid kul när en stallkompis halvt förskräckt berättar hur min ponny kan bocka, sparka bakut och leva rövare i en hage på 3 ggr 4 meter. Hon är konvalecent sen buköppning för ca 9 veckor sedan och älskar snön som kom i förrgår! XD

examynia
0

har nu börjat att ge hästarna middagshö.. nä rjag ändå går hemma å oftast är uppe på dagen så har vi i vår hage bestämt att jag ska slänge ut lite hö till dom runt om i hagen i småhögar så dom får "leta" å gå runt lite så allt inte ligger på samma ställe.. så slänger dom inte i sig så fort.. tyckte jag var en bra idé:D

Fridaaaa
2

Busiga hästar i hagen ;)

komkoma
0

Min stackars häst trampade in tåkappan i sulan idag, gud så mycket blod!
Nu står hon med omslag och jag hoppas verkligen att det läker som det ska nu.

Dipsie'n'Poo
1

Ridning idag! ^^
Hoppning med en hyfsat ny häst. Får se hur det går…! :3

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Tovab]
4

Min fina lilla häst som mer än gärna ligger och gosar med mig i solen. Dock en bild från i höstas :)

Dipsie'n'Poo
0

Kommer sakna dig Dutch <3

bambiiii
0

FRÅGA! hur tar man en häst till vet?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Tovab]
0

Transport..?

eller går dit med den, beroende på vad som är fel på hästen. :)

Fridaaaa
0

#77 Hästtransport såklar :)

Dipsie'n'Poo
0

Nu är du borta Dutch <3
Kommer alltid vara saknad.

examynia
0

# 80 R.I.P

Fridaaaa
0

#80 Vila i frid <3

komkoma
2

Vlideoklipp från ridningen i helgen, Vi har en ganska bra bit kvar men shit va bra allt känns just nu. Det bästa av allt är att jag inte alls känner mig rädd längre! =)=)=)

http://komkoma.blogg.se/2012/february/film-fran-i-forrgar.html

Dipsie'n'Poo
0

#81-82 Tack…!

-

Träningsvärk efter hästen. Seg som tusan, men ändå ung. Saknar att rida Porthos (han jag red förra gången, ny ponny). Fast saknar ju Dutch, mest.

Fridaaaa
0

Ska till Gazze imorgon och ut & gå med han om vädret tillåter:) Längtar tills vi kan komma igång och rida han igen.

Offbeat
6

Tredje tävlingen för i år, första nollan i 110 någonsin har som bäst haft två tidsfel innan, nöjd? JA!

Offbeat
0

Lite av det som shoppades igår på GHS, längtar efter vårens träningar och att vara övermatchad från topp till tå :)

Fridaaaa
3

Puss på dej Gazze <3

examynia
0

äntligen dags att prova ut en sadel som verkligen passar=) nästa lördag så åker vi nog iväg.. ska bli så skönt att få känna att sadeln kommer att sitta bra..

examynia
3

kärleksparet.. hihi

detta lilla gotlandsruss är helt besatt av min pojk:P

Dipsie'n'Poo
2

Red ut i skogen idag, för första gången sedan i höstas. Riktigt skönt var det! Glad Pigg ponny också. Flört

KaninPiggelin
1

Någon som tycker att jag är förstor för denna ponny?

examynia
1

skönt de är när man kommer framåt i träningen med hästen..  idag har vi kommit så längt att han kan gå/hoppa över en rät tupphöjd bom.. sockerbitarna å bommarna var livsfarliga fö rnågra månader sen men nu går/hoppar han över helt själv.. fick bara visa honom en gång att han skulle över:P

är så stolt! de går att träna bort rädslor.. de är bara så:D

Fridaaaa
0

#93 Nej tycker jag inte :)

Var hos vet igår med Gazze. Kan börja rida han igen, jippie! :=D

[AnnaPannas]
1

HejSvejs Skrattande

Detta är min medryttarhäst Cola hon är så söt <3 det högsta vi har hoppat är 1m :D

hoppas bilden kom med .. c: Aja isåfall vad tycker ni c: :D ?

Offbeat
5

#96 Tänk på att trampa ner hälen så blir det lättare att bli följsam med hand och sits:)

[AnnaPannas]
0

Okej då ska jag tänka på det nästa gång :D , Har du tips på banor och hinder typer man kan hoppa för jag ska nog hoppa i morgon :D , sedan så kickar hon när man använder spöet vad ska man göra .. :) ?

bunnyheart
2

Följ mig och min ponny som jag haft i 1 år och 6 månader på min blogg!

http://finanora.blogg.se

Och ni som gillar kaniner på:

www.metrobloggen.se/Johannaskaninblogg

BTW vilka ska till nellie berntssons boggträff imorgon? jag ska! längtar ihjäl mig :D :D :D :D

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Offbeat
0

#98 Mitt tips är att inte hoppa så högt innan man är följsam i de flesta språng och att rida för tränare som snabbt ser vad du behöver öva på för att komma längre. Tips på övning är fem och en halva där hästen kan sköta sig själv och du öva på att hänga med.
Kickar hästen mot spöt så lägg på det igen och igen och igen och igen tills hästen ger sig, jag menar då inte slå utan peta och reta tills du vinner och den går framåt istället.

[AnnaPannas]
0

#100 , Ja vet jag ser sjukt dålig ut på att rida ._. för hon tog ett helikopter hopp … Tack förtipset :)

KaninPiggelin
0

[W-F]
1

Åh sitter och saknar hästar, men just nu håller jag och min sambo på att tala om att skaffa en foderhäst tillsammans, han är också jätteintresserad av hästar och har ridit mer än mig. Så förhoppningsvis i sommar blir det något. Perfekt då man bara för någon månad sedan flyttat till hus.

Åh vad vi har längtat till att få skaffa oss en egen häst att rida på.

* Bild: Jag och min medryttarhäst Grållen, som var ett Svensk Varmblod, 8 år gammal och 170 cm i manken, han fick senare gå som Blodhäst* :/

examynia
0

#103 vad kul att skaffa häst tillsammans med sin sambo:D kör hårt:D

Fridaaaa
0

Gazze har fått en senskada till på samma ben, så ingen ridning i sommar, :(

examynia
0

#105 fy fasen vad tråkigt att höra:( stackarn..

Fridaaaa
0

#106 Ja känns tråkigt :( Får ta en dag i taget och promenera med honom.

examynia
2

idag fick hästarna komma ut på sommarbetet för första gången.. de kommer dock fortfarande få vara inn epå natten så magarna vänjer sig..

men snacka om att de blev glada.. blev även ihopsläpp med grannhagen så grannarna får snällt beta tillsammans iår.. toppen bra=)

Dipsie'n'Poo
0

Var ridning igår, fick en Pigg ponny. Och vi hade hela manegen (stoort!) och lite galen blev han allt. Som en liten racerhäst… Tungan ute

examynia
0

stolt över min pojk idag.. tänkte ha en helt kravlös ridtur idag å de blev de.. å han trampade på i skritten som jag aldrig varit med om innan å de helt självmant annars måste man mana på honom,, sen så fick vi galopp nästan direkt från skritt nåt trav steg sen galopp de har inte hänt innan.. bara om man haft nån framför som har stuckit iväg.. så i tvåkorta  uppförsbackar vart de galopp å sen på en plan raka:D så stolt så nu vet jag att han kan.. tror att han fått lit emer muskler så d eär lättare för honom nu

Dipsie'n'Poo
0

Gick bra med den pigga ponny i onsdags på ridningen. ^^ Han sken-hoppade på lektionen innan så jag var skräckslagen, men han var nästan kolugn när vi hoppade. xD

Och min kompis ramlade av sin pigga ponny. :s

Tessen
0

Jag var ute på världens mysigaste tur igår med hästen jag är medryttare på. Det är en valack som är 50/50 halvblod/fullblod vid namnet Angasso. Han är född 97, 163cm/mkh och han är den absolut snällaste häst jag ridit! Han kan vara lite bufflig och knuffas och leta godis i fickorna när man tar in honom och ibland när han är pigg vill han bli jagad innan man lyckas fånga in honom i hagen så trots att han inte är någon unghäst så är han allt annat än gammal i sinnet. När väl grimman är på så går han bakom en men mulen grejande på ryggen eller i nacken på en. När han står i stallgången så kan han flytta sig lite fram och tillbaks och greja, speciellt när sadeln kommit på för då vet han att han ska få gå ut och då blir det bråttom. Enda gången han skulle sparka är om någon rider för nära bakom honom eller står i stallgången precis bakom så man får alltid se till att ha hon bredvid eller bakom andra hästar när man rider eller att den andra bara håller sig en bit ifrån. I stallet måste han stå längst upp i stallgången med rumpan mot dörren om det ska ställas upp fler hästar, då är han lugn och snäll. Efter man ridit och man tagit av sadel och träns så står han mer än gärna kvar i stallgången en stund och bara myser, han sänker huvudet så man ska klia honom i i pannluggen och runt öronen och sen smeka över hela hans ansikte, ner över ögonen med hela händerna, då blundar han och somnar nästan. Han är verkligen en dröm att rida. Han har fin hoppteknik och älskar att hoppa, han är duktig i dressyr men jag brukar mest bara träna lite "skogsdressyr" för att hålla honom mjuk och fin så han får gå på tygel lite och jobba under sig, sen göra några volter tills han ställer sig fint i båda volterna, han gårbåde i öppnor och slutor och är väldigt lätt att få att göra skänkelvikningar även på en liten grusväg ute i skogen. Paddocken i närheten har bara staket på ena långsidan och ena kortsidan, det växer gräs och ligger grenar och stenar här och var vilket är lite tråkigt för det går inte träna där utan att behöva hoppa av flera gånger för att slänga undan sånt han kan snubbla på.

Men här kommer än bild på "min" fina kille när han står och myser i stallet efter en ridtur. Lite suddig mobilbild, jag vet. Ska ta med min systemkamera ut någon dag och ta några bättre bilder på honom.

/T

Fridaaaa
0

Saknar Gazze. Suger att inte kunna vara med honom nu :(

Loveu
0

Titta sötnosen :D hon är lite fläckig :P

Loveu
1

Här lös hoppar jag henne 110 cm :D

Sonso
6

En bild ifrån förra veckan! :)
Finns mer bilder på Fotostunden.blogg.se

Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se

Stall Vision Boön
1

Nadonja i lösgalopp i sommarhagen. Fler bilder finns på stallvisionboön.se/blogg-2

iidajjackson
3

min biffiga häst här då c: haha, han ser jättebiffig ut :o men sötast i hela världen ♥

examynia
0

jaha då blir de att rida för instruktör lite då å då.. känns bra att jag bestämt mig å sambon tycker åxå att jag ska de.. så ska bli spännande då jag aldrig blivit skolad så ska bli kul att se om hon kan hjälpa mig å min pojk.. men kommer ju att vara så grymt nervös haha

[Ponnyflicka]
1

K l o t t e r Skrattande slänger upp en bild också! Flört Ni kan ju vara snälla och ignorera mitt tygeltag .. hästen blev taggad och nästan skenade. Men det är fritt att skratta åt mitt ansiktsuttryck! Skrattande

KaninPiggelin
0

För korta chaps? :P

[Ponnyflicka]
0

Dem brukar skava i knävecket, så det tror jag inte ;o

Caf_Roy
6

En blyertsteckning jag gjorde på vår förra stora häst, Aladdin. Fotot jag utgick från togs samma dag som vi tog bort honom och teckningen gav jag till Anna som ägde honom tillsammans med min mamma.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[EmmaSkytte]
3

Har du häst/ponny i Skåne? 
Läser till fotograf i Malmö och riktar väldigt mycket in mig på alla typer av hästfotografi.
Söker alltid nya kunder och särskilt nu i sommar då jag enkelt kan ta mig runt i Skåne för att fotografera!

Mer information och bilder hittar ni här:http://www.facebook.com/EmmaSkyttePhotography

Hade blivit otroligt glad om ni gilla sidan då jag ska skicka vidare länken till stuterier i Europa nu under sommaren. Har nämligen ett projektarbete i trean där mitt mål är att fotografera hästraser i olika länder! :D

Loveu
0

#124 jag bor i Skåne ! Och har en ponny i Kristianstad ! Om det inte kostar så är jag lite intresserad :) det finns 2 andra hästar med :)

Stall Vision Boön
2

Var på en trevlig och givande kurs på två dagar hos min duktiga dressyrtränare Jenny Jönsson på Dressyrsprånget utanför Växjö. Var där med Welmoed och vi är ju fortfarande på “lära känna varandra”-stadiet, men det gick jättebra! Är förälskad i denna häst. Lägger upp en bild från passet, dock är den tagen i slutet och vi var båda lite trötta… Därför ser hon lite låg ut. Men bitvis kändes det så himla bra, hon jobbade i en högre form med bra påskjut och det är det vi tar med oss och ska försöka bygga vidare på!

/Johanna stallvisionboön/blogg-2

Dipsie'n'Poo
0

Ska rida WE imorgon! ^^ Med en fin häst vid namn Waldemar.

Stall Vision Boön
1

Så var första dressyrtävlingen avklarad, Welmoeds första någonsin och vår första gemensamma. Och är jättenöjd! 65,71% och en femteplats i LC:2, fin kritik med mycket sjuor och bl.a. omdömet “trevlig uppvisning” stallvisionboön.se/blogg-2

isadem99
0

#124 är lite intresserad om de inte kostar! Har en ponny i Vik - Simrishamn som jag GÄRNA skulle villja ha lite fina bilder på! :)

isadem99
0

Btw en bild på min D-ponny Nikita från förra veckan XD

ewelines
5

Dagens outfit!

Stall Vision Boön
4

Wella i rosa lindor, man kan ju inte alltid ha vitt Skrattande

/Johanna stallvisionboön.se/blogg-2

Loveu
0

någon som säljer tretorn advenc ridstövlarna , spelar ingen roll vilken färg storlek 39 Glad

iidajjackson
4

min töntis och jag förra fotograferingen c: vi är cooooooola (y)

Dipsie'n'Poo
0

Träningsvärk efter veckans igångsättningslektioner på ridskolan. ^^

Loveu
4

igår köpte jag till mig ett par tretorn advance för egna pengar ! så stolt :D

ewelines
1

#136 Åh, vad snygga!!! :D

[LejonTjejen]
0

Vet att bilden knappt syns men här är en bild när jag rider en B-ponny Sam <3

Från vintras. Visst är jag för stor :/

iidajjackson
5

om ni vill så kan ni gärna kika på den här videon som jag har gjort till min älsk! c: har gjort en till, så den kan ni med kika på min kanal! :)
har inte gjort en på ett tag nu eftersom jag ska köpa ny videokamera, funkar nt så jättebra på iphone längre ;) och minnet är fullt, så har inte filmat så jättemkt och sånt ^^

[LejonTjejen]
0

#139: Soo amazing :)

Stall Vision Boön
1

Så spännande, nu får vi hoppas att allt går bra Glad

/Johanna stallvisionboön.se/blogg-2

iidajjackson
0

#140 tackar! :D

Loveu
0

137 , ja visst är dom , dom är så sköna att ha på sig :D

Ponnyparadiset
7

Jag och min underbar sagoponny, gud vilket bra team vi börjar bli.

Stall Vision Boön
2

Sensommar i hagen. Unghästarna njuter.

/Johanna stallvisionboön.se/blogg-2

iidajjackson
2

#144 underbart fina! :)

delar med mig en ny video jag precis har slängt ihop! har typ inga nya videoklipp om ni läser där uppe på mitt förra inlägg ;) och detta är min första i Vegas så den är nog lite huller om buller heheh ^^

Spiritinthesky
0

Kika in på hemsidan! Lägg gärna en kommentar om bilderna, hästarna m.m :) www.stallequino.se

Isa Aronsson

www.stallequino.se

iidajjackson
1

här kmr en video till! haha, känns som om jag spammar denna tråden :( men denna blev klar för någon timme sen och är några nya klipp de senaste 3 dagarna! ^^

kika in så får ni en kaka! c: och ni får kladdkaka om ni kommentera eller gillar! :3

Haannii
2

Min alldeles egna drömponny. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar henne, hon är nu skadad och veterinären säger att det inte längre finns något hopp om att hon kommer bli bra.. Gråter

examynia
0

#149 usch vad tråkigt att de inte kommer bli bättre..=(

Frosstis
0

#149 Hanna det var ju en fin bild på enya Kyss

viktoria91
0

#149 Usch så trist. =( Får man fråga vad som hänt?

Loveu
0

#149 åh stackare :( , styrkekramar :)

examynia
0

usch idag var ett jobbigt ridpass för instruktören..de gick sådär då vi jobbade på hans rädsla i paddocken så var några gånger sm man höll på att flyga åt skogen. men jag satt kvar:P

annars så last tränade vi.. lugnt å sansat med bara jag, han , grimma å grimskaft…efter ca 30min var han inne i transporten utan några sura miner från nån.:D de går framåt:D stolt över minpojk

iidajjackson
4

#149 åh vad tråkigt! :( hoppas det blir bättre!!

igår var en av de bästa dagarna i mitt liv jao ♥ red min älsk utan någon utrustning [halsring iofs..] och han lyssnade hur bra som helst! den här ponnyn är fkn bäst i hela världen, snällare får man leta efter hihi c:

Spiritinthesky
1

Stallets nya stjärna! E: Nobel UE: Hamilton

Ägare: Madeleine Gustavsson

www.stallequino.se

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Haannii
1

#152 korsbandet i högra bakknät har smällt av på något underligt vis.. hon hade dock en gammal omkullridning när vi köpte henne så det kan vara gamla skadan som blivit ännu värre :(

examynia
0

jaha då har min häst å två av hans kompisar varit på rymmen ikväll nu då.. så de blev skallgång å sen lagning av staket.. vi hitade dom efter 1,5 som tur var innan de blev mörkt.. en älg eller nåt som gått genom å öppnat för dom.. dom sprang runt på en äng som tillhör stallet på andra sidan skogen.. så vi fick tag i dmo tillslut. så ibatt får dom allt stå inne å lugna ner sig

Snakebiite
0

Wihoo ska rida för första gången på typ 8 år på torsdag nästa vecka dårå…

Är sååå nervös vet ju hur mycket jag älskade det som barn hoppas det är lika underbart nu =)

examynia
0

vad kul att höra.. de är uderbart:D

iidajjackson
1

hoppade för första gången 80 cm på min lilla ponnipöjk idag!! så lycklig, för han tvekade ingenting, fast jag bara amg, kmr vi klara detta? ;)
här är en fin bild höhöhö, nej men printscreen från film på iphone ^^

virdarnas kalops, mitt liv, min gud, mitt allt. ♥

iidajjackson
1

hoppade för första gången 80 cm på min lilla ponnipöjk idag!! så lycklig, för han tvekade ingenting, fast jag bara amg, kmr vi klara detta? ;)
här är en fin bild höhöhö, nej men printscreen från film på iphone ^^

virdarnas kalops, mitt liv, min gud, mitt allt. ♥
ojsan råkade dubbelpublicera..

Stall Vision Boön
8

Pluggar på olika dressyrprogram. Tur att man har en ambitiös och engagerad häst som även läser på programmen helt själv Flört
/Johanna stallvisionboön.se/blogg

examynia
0

jaha då har man lagt ut annons om att skaffa medryttare.. nervös… hoppas nån svarar..

Dipsie'n'Poo
0

Ridningen gick superbra i onsdags! Dock kände jag mig lite klumpig men det var kul. :D

Offbeat
3

Har haft igång min häst i två veckor nu efter en kortare sommarvila och allt känns bättre än innan vilan! Hopptränade i Onsdags och avslutade då med en oxer på 130+ :D

Dipsie'n'Poo
0

Fick en stor häst för typ första gången! Kändes som om man flög om man jämför med dem små ponnyerna jag brukar få rida…! Gu' vad jag längtar till hoppningen på onsdag. :D

IloveKina
1

Saknar världens bästa d-ponny!
Var medryttare på Jumping Colorado.. bästa tiden i min hästhistoria, vet inte om han är såld nu eller vad har gjort på senaste.

Baybye
1

Ett täcke jag gjort till min shettis/ponny blandning Flört

Dock inte helt klart än!

Galopptjejen_98
4

Ska kanske få bli delfodervärd eller medryttare till en häst snart Skrattande Min pappa har ridit så han kommer hjälpa mig och jag rider också på en ridskola, där rider jag nästan bara C-och D-ponny, men jag kommer att få börja rida storhäst snartGladJag är lite nervös men det kommer nog gå bra Flört

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Galopptjejen_98
0

#169 Vilket fint täcke du har gjort, det passade din shettis/ponny ;)

examynia
0

att de ska avra så svårt att hitta en medryttare. fattar inte!! borde finnas massor som vill rida å ta hand om häst.. men inte ett enda svar alls har jag fått:-/

examynia
0

oj.. gjorde maskanalys nu.. förra året vi denna tiden hade han över 200 denna gången hade han 150.. så de har gått ner.. fasen vad bra.. nu ska jag bara vnta på odlingen å sen får man se vad man ska maska av med.. men tror inte odlingen viar något heller

nadilda
0

Har fått godkännadnde av mina föräldrar att skaffa medryttar häst, har eventutellt hittat en också! Glad! SkrattandeSkrattande

Offbeat
5

20 veckor sedan jag tävlade sist, idag var det äntligen dags! Dubbelnolla i 100 cm och en tiondeplats till oss, bra flyt, rätt antal galoppsprång osv! Så grymt nöjd! Tyvärr fick vi ett tråkigt pet i 110 men det är sånt som händer ;)

examynia
0

i morgon ska jag träffa en eventull medryttare.. ska bli lite spännande=) äntligen

Berlau
0

Idag åker jag hem till Göteborg och i helgen ska jag provrida fem hästar, riktigt kul! Sedan åker jag "hem" igen lagom till RGB clinicen. Härligt höstlov!Glad

Offbeat
0

http://www.videofy.me/vuhv9twx/660978
Typ det bästa jag någonsin ridit på tävling, är så nöjd med grundomgången! Men på söndag tänkte jag göra om det då ska vi hoppa 110 och debutera 115! Längtar!

Dipsie'n'Poo
0

Fick rida en ny ponny på ridskolan i onsdags. Han var jätte rolig att rida, men jag fattar inte varför man spänner snodden så hårt (ellr, jag tycker det är hårt, andra kanske tycker det är bra..) :/

Stall Vision Boön
2

Min söta frieserhingst Jop H. Fler bilder finns på min blogg stallvisionboön.se
/Johanna

bunnyheart
0

Är det någon här som har/har haft/ska ge sin häst vintervila? Själv ville jag från början inte ha det detta året men det fick bli någon vecka eftersom jag var sjuk :P /Johanna ( http://FinaNora.blogg.se )

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

JustMySelf
1

Julshow i stallet idag! Skrattande

Började med Luciatåg där jag var Lucia, red en superfin frieser, en av de mindre tjejerna i stallaet fick låna min häst. Hästarna var lite fjantiga eftersom de inte är vana vid att gå i ett släckt ridhus, men vi fick beröm för sången iallafall!

Efteråt var det gymkhana, två lag med varsin häst. Var inte i det vinnande laget, men kul hade vi!

Sedan var det något spexnummer med ponnytjejernas mammor, fick se en riktigt snygg käpphästkadrilj med kavajer, vita ridbyxor, hjälmar/hattar och sporrar Flört

Sista delen var maskeradhoppning, gick ut på att man var i lag 2 och 2, utklädda enligt ett tema och med egen låt till. 8 hinder uppställda och man fick sätta ihop sin egen bana, alla hinder skulle hoppas minst en gång och varje ryttare skulle hoppa 6 hinder. Stilbedömning på ritt och utklädnad, tycker det var ett bra sätt Glad Ville dock inte hoppa min egen häst då han fick vaccin i förrgår, så dom satte upp mig på min kompis häst som jag aldrig ens suttit på förut! Hindrena var ju jättelåga så det var ju inte så svårt på det sättet, men ändå nervöst att hoppa på en häst man aldrig ridit förut. Riktigt rolig häst att rida och vi kom runt felfritt så jag är nöjd! Och vi var rätt snygga som Barbie Flört

Jessicahagstrom94
0

Åh vad jag saknar ridningen.. typ 3 torsdagar utan en ridning nu och mer kommer det bli.. tänk om jag inte kan rida förrän om flera år?

[RidskoleRyttaren]
0

Fin men komplicerad ponny på min ridskola ;) Marco Boy ❤

bunnyheart
0

Äntligen börjar jag komma igång med ponnyn! 

HÄRLIGT!😃 Nån som har haft snö hela vintern som jag fast utan ridhus? Är ni igång med era hästar nu?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

examynia
1

jag har haft snö hela tiden å har fortfarande mängder.. inget ridhus så har varit lite tråkigt i vinter.. men försöker nu iaf att pulsa lite i snön e är nyttigt=) så är de bara att komma igång med traven sen när snön är borta.. så slippe rman de tråkigaste då hehe

bunnyheart
0

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

bunnyheart
0

Nu kan ni intresseanmäla er till en tävling på min blogg! Du vinner en proffsig film till dig och älsklinghästen helt efter egna önskemål och förslag! Jag har gjort en film till den kända bloggerskan Linn Olsson, och den publicerades både på hennes blogg & FACEBOOK (jag såg det från en printscreen på hennes blogg, jag är själv inte vän med henne). Den har idag 1385 visningar och du har chansen att få en vacker/cool/härlig/spännande film till dig och hästen! Intresseanmäl dig - för om tävlingen drar igång- vad har du då att förlora? Klicka här.

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

bunnyheart
2

Gud vilken härlig påsk jag haft, och att det än ej är slut är ju awesome! Älskar påsken, en mysig högtid :).

"Bra inlägg" om ni håller med!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

bunnyheart
0

Wiiii! Nu är tävlingen igång!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

MalinLussmann
1

I förrgår träffade och provred jag hästen i mitt liv, Mr Devil Boy. Vi kommer förhoppningsvis kunna få hem honom på lördag. Min första häst! Devil

examynia
0

grattis=)

MalinLussmann
0

Tack =D

examynia
1

själv så har jag en tjej som ska komma i titta på min häst i morgon som vill bli medryttare.. så håll tummarna för att vi alla kommer överens..:D

MalinLussmann
0

Japp, nu är det bestämt. På lördag åker vi och köper hästen i mitt liv! Devil

bunnyheart
0

Gaaah! Imorgon smäller det - b-l-o-g-g-t-ä-v-l-i-n-g-e-n 😮

14 anmälda, gryyymt pris, kör på !

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

MalinLussmann
0

#194 Kul! Hur gick det?

MalinLussmann
6

JAG HAR PRECIS KÖPT EN HÄST!!! ;D ;D

bunnyheart
0

Är såååå besviken, en grej jag jobbat med i 7 månader är förstörd tack vare ett slarv. såargattjagbaravillslånågon😇

Allt står lite kort här om någon är intresserad.

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Galopptjejen_98
0

Detta är min sköthäst som jag har varit skötare till sen ett halvår sedan 🙂❤️

sofielundinn
0

Här är min älskade tjej som jag haft nu 3år och utbildat den grunden, gårt msvB hopp och gjort allt med. Men tyvärr säljer jag henne till Söderhamn nu då jag ska byta upp mig på storhäst p tävla vidare på!

sofielundinn
0

Plutten

[RidskoleRyttaren]
2

Min medryttarhäst Diakon

bunnyheart
0

Var det rätt vinnare av bloggkampen? JA/NEJ?

Jag tycker definitivt JAA!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Dvärgvädur
0

Tävlat idag…. Felfri!

Kanske blir fodervärd snart 🥳

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

bunnyheart
0

#205 Klass/gren? :D Grattis!🏆

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Kennelblågul
0

Hoppas att jag la inlägget rätt :)

Hej!

Jag söker en medryttar häst som står i Småland, Kronobergs län. En radier på ca fyra mil.
Jag vill har en stor häst. Jag är 1,76 cm lång och väger ca 70 kg.
Jag är 42 år och har ridit sen jag var barn.
Jag har körkort.

Intresserad?

PM:a mig :) eller skriv till sweden2@home.se

Vill rida 2-3 ggr i veckan och helger passar bäst.

Kennelblågul
0

Hej! Jag är en mamma/fru på 42 år. Söker en häst till mig och ponny till min flicka att rida på. Hon är 11 år. Jag har ridit sen jag var barn. Vi har ridet på ridskola i ett antal år. Just nu rider vi på en ridskola som ligger i Kronobergs län som ligger i Småland. Men vi tycker att det är för lite att rida en gång i veckan så vi söker efter en ponny/häst att rida 1-3 gånger i veckan. Vi kan rida i alla gångarter, Jag har hoppat enklare banor, och kan grunderna i dressyren. Vi bor i Kronobergs län så vi skulle vilja att hästen stog så nära som möjligt, högst 30 - 40 km radier. Jag anpassar ridningen efter hästen. Hjälper gärna till med andra stallsyslor. Låter det intressant? Har du hästen/ponnyn för oss? Så hör av dig!

Jessicahagstrom94
0

Står inte ut.. MÅSTE få ett jobb NU så jag kan börja rida igen.. får nå fel annars, så mycket som jag saknar ridningen och att pyssla med hästar……

Offbeat
1

Var på terrängträning igår, första gången för både mig och min häst, han skötte sig prima efter att gramanen åkte på (innan dess bockade han av mig, haha.)
Hoppade däck, dike, vagn, båt, bank, soffa, stock och sten. Blev sjukt stolt över oss när vi dessutom tog oss över hindret på bilden! Ser ni hur smalt det är eller!? Bästa Nicke!

mmaddes
0

Min finaste Sensi

Do what you live for, and live for what you doRegnbåge

Zebra02
0

Läste lite på en blogg. http://equiss.webrider.se/

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.