Inredning med tegel?
Finns det någon som har byggt boxar i tegel??
jag ska bygga om mitt stall nästa år och tycker det är snyggt och praktiskt med tegelväggar.
Finns det några nackdelar?? Vad har ni för dörrar??
Bomba gärna med bilder!!
Nackdelar: en häst som sparkar går lättare "sönder" än om det är trä, det blir svårare att laga/byta ut bitar. Det är svårare att ändra boxarna, det blir dyrt. Fördelar: mer hållbart, estetiskt (beroende på smak) snyggare. Jag kollade upp detta när vi byggde, ville ha skjutdörrar pga bättre plats och smidigare, med väggar i tegel/blick och sen skjutdörrar och skenor och galler så blev det mycket dyrare än att specialbeställa boxar i trä. Jag har kraftigt trä och samma tjocklek i dörren vilket inte alla har!fick dessutom 20!extra fyllningsbräder som jag kan byta om det behövs. Betalde 16500 för två fronter med specialmått, två skjutdörrar och en mellanvägg med galler upptill. Öppningsbart galler åt båda håll i dörrarna. Hade blivit 4000 dyrare med block i stället och mycket mer jobb! Vi körde och hämtade själv tog en timme enkel resa. Och du har tre km längre dit än jag ( då vi nästan är grannar) du får gärna komma hit och titta och klämma och känna om du vill :) Vi sparade 2000 på att hämta själv. De tog 2500 för frakt så - bensinen så. Lycka till!!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Var bor du??? Kommer gärna och tittar!!! Kul! Ja, jag tänkte köpa begagnat tegel och hämta själv.
Jag bor i pärup, vid bygdegården :) du är välkommen, skicka pm så kan vi boka tid :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Tegelväggar är väldigt snyggt, vill själv ha det när jag blir med stall nästa gång.
Skynda långsamt så går det fortare.
Kan ni som har det inte lägga ut lite bilder? Vore kul att se :D Själv har jag ett gammalt hederligt trästall, trä, trä, trä xD Finkar bra de me ^^
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Tack för svaren!! Mina hästar sparkar inte i väggarna så det är inga problem. Jag tycker det är så trist med alla gnagmärken..
Frågan är om det räcker att mura upp en enkel vägg (mellanväggar och frontväggar) eller om man måste ha något som stöttar? (typ armering eller liknande)