Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1896 ggr
bebbe
0

chipläsare

någon som vet var man kan köpa en chipläsare för häst

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Sandra
0

Finns det att köpa som privatperson då? Sökte lite på google men fick inte fram ett skvatt.

lisette
0

darn nu glömde jag fråga veterinären om han kunde köra en läsare över calippo… vill veta om han verkligen har passet inskickat. börjar tvivla nämligen..

fråga kacka, jag tror hon är chippare!

Sehvrin
0

#2 när skickades passet in? (tog typ 6-8 månader innan vi fick tillbaka vår ansökan för att vi var tvugna att komplitera med mankhöjd….)

chipläsare har jag ingen aning om var man kan köpa, men man borde ju kunna köpa det eftersom chippare måste kolla efter chip innan de chippar

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lisette
0

jag vet inte johanna, MCR som jag köpte honom av sa att det var i oktober/november förra året. de kom inte ihåg var de skickat heller. när jag ringde för ngn månad sedan så hade de inte fått något pass. det känns lite lustigt. ska ju inte ta så lång tid tycker man.

Annette
0

Chipläsare finns att köpa genom SH, kostar 2500:-

www.svehast.se

Ove-D
0

Ja det stämmer att man kan köpa via SH! Det finns även en billigare variant men den tar inte alla chipsorter, dvs om man har en häst som tex är import så bör man ha denför 2500kr!

Men om man har EN häst som man vill kolla EN gång så är det ju billigare att ta ut en chipmärkare eller veterinär med chipavläsare som kollar!