wintec 17,5"
Har en wintec sadel… Har inte bytt koppjärn i den förrän jag började märka att något är fel! (joppjärnet är i rätt storlek och sadeln sitter Bra) MEN min häst började svänga skarpt vänster, och visade tydligt missnöje. Så jag öppnade sadeln, tog bort allt… Och hittar felet! "plasten" som sträcker sig förbi "gullet" (koppjärnet) är av! På bägge sidor! Nu funderar jag på om det finns reservdelar? Eller ska jag (efter typ en månad) byta sadel igen? Jag är så nöjd med sadeln i övrigt! Den sitter bra är skön och lättskött. Finns det fler delar är koppjärn?
Har du köpt den ny? Reklamera!

köpt begagnad tyvärr. Vet inte om dem var av när jag köpte den, jag kollade inte igenom den där. Visste liksom inte att problemet fanns :S
Vad tråkigt när du har hittat en sadel som fungerar till din häst! Tyvärr verkar det som din sadel är bara att kasera. Finns inga "reservdelar" som man kan byta ut. Kan du fota och lägga upp bilder så jag får se.
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Jag ska försöka få in bilderna på datorn. Jag kan inte lägga in bildwr vis mobilen. Återkommer.