Första intryck hemsida.
Hej,
Jag håller på och fixar om min hemsida lite. Jag är varken nöjd eller missnöjd och undrar därför om ert första intryck på min hemsida? Bra/dåligt? Kan något bli bättre?
Tack!!
Jag vill ha klarare text. Mer kontrast. Ljusgrått på vitt är jobbigt att läsa!
Bloggen behöver tydligare avgränsningar mellan inläggen och tydligare rubriker tycker jag. Jättefina foton! :-D
Jag ser för många olika fonter, bestäm dig för vad du ska ha som header och brödtext. Vet inte om du kan påverka typsnittet överallt i bloggen?
Linjära typsnitt är enklare att läsa på skärmen. Tänk på den som följer din blogg i mobilen. En ljusgrå färg kan vara svår att se och vara jobbigt för ögonen, även om det passar i i ditt färgkoncept. Du kanske kan välja en mörkare ton?
Vackra foton, bra jobbat!
Välkomnar och tackar för alla era tips och råd
#1 Hur kan rubrikerna inte vara tydliga, de är typ 10 ggr så stor som texten i bloggen? ;)
#2, faktiskt samma font överallt, men det var olika storlekar överallt.. Har nu fixat så alla är samma storlek, det ser mycmet bättre ut :)
Förstår inte att färgen kan vara så ljus hos er? Min är väldigt mörkgrå, och syns både i mobil och dator?! Hmmm..
Tack så mycket! :)
Jag skulle ändra twitter, facebook, instagram länkarna till färgen du har på rutan där det står SIMPLY INSTAGRAM: MY LATEST PHOTO.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Layouten är bättre nu! Skulle ändå valt ett linjärt typsnitt till brödtexten, dvs. dina bildtexter. Smaksak I guess. Ett tips till dina foton bara, tänk på att ha en rak horisont. Det höjer verkligen. Exempel på när hästen står och tittar på dig med det vita staketet. Även om huvudobjektet är rakt måste bakgrunden också vara det, om du nu inte använder den för att få fram en viss effekt såklart :)
Välkomnar och tackar för alla era tips och råd
#5 Vilket typsnitt skulle du rekomendera? :) Jag gillar det jag har, men det är kul att se vad andra tycker.
Med bilden med hästen och staketet, så är det fler staket i bakgrunden, ett trä och ett vitt.. Om ett är rakt är det andra snett, därav är bilden som den är :)
När jag byggde upp min hemsida tittade jag runt väldigt mycket på andras hemsidor och hämtade massa inspiration. Sedan gör man det till sitt eget på sin hemsida :D
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"