Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 722 ggr
Zevzi
0

Skavsår?

Hejhej, igår så red jag c.a 45 minuter och fick världens skavsår på ringfingrarna.. någon annan som också fått de?

Har ridit utan handskar i 7år och de har ALDRIG hänt något liknande:S de ser verkligen hemskt ut och är verkligen hemskt… kan ena fingret kan jag inte vika ihop eller sträcka ut för de gör ont

Caroline L
0

Sånt kan hända när man rider utan handskar. Jag har också fått det och det blev även sånna vattenfyllda bubblor. Nu rider jag alltid med handskar. :)

Zevzi
0

#1 jag har få små blåsor om hästen är stark men ändå 7 år utan och de aldrig hänt så känns de ju lite knasigt, men har du "vanliga" ridhanskar eller ganska tunna? Provade ett par "normala" men jag kände att de va för klumpigt

Caroline L
0

När jag red min egen fick jag aldrig skav eller blåsor, för hon drog aldrig eller tog bettet. Det var just när man red starka hästar där man fick hålla emot mycket. Detta var kanske 7-8 år sedan. Så på alla utom min egen (undantag vintertid) rider jag med handskar. Jag hade både ett par riktiga ridhandskar från Hööks men ibland red jag med vanliga tunna vinterhandskar, som jag rider med på vintern med min egen också.