Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 459 ggr
Cilla89
0

Sista sommarlovs dagen :(

Det känns helt konstigt! :O Dessa 2 månaderna har gått i rasande fart och jag har inte gjort hälften av det jag hade velat göra p.g.a. vädret :/ Och så himmla typiskt nu när jag ska till praktiken då ska det helt plötsligt vara jättefint väder en heel vecka :O Men sen skulle det bli ostadigt igen, tror jag..

Dessutom var detta mitt sista sommarlov ever :( Jag vill inte bli vuxen :( Tycker det är så himmla soft, bo hemma, mamma och pappa betalar xD Det enda jag vill ha som "vuxen" är ett körkort, som är påväg :)

Och det värsta är att min syster har sommarlov typ 2 veckor till och nästan alla andra också :/

Eve
0

vrf börjar du imorrn?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Alex
0

Vem har sagt att man inte kan bo kvar hemma bara för att man inte går i skolan..? Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cilla89
0

#1 vi slutade 5:e juni.. alltså 2 veckor tidigare än alla andra..

Cilla89
0

#2 Nej, det är klart, men det är ju ändå inte samma sak, man ska ju arbeta röven av sig, får inga lov o.s.v.

bubbelbubbel
0

haha ! välkommen till vuxenvärlden cilla ;)
jag hade mitt sista lov sommaren till nian tror jag, sen jobbade jag hela hela tiden, hade ett påsklov i slutet på trean, mitt första på 3 år :O annars var det baaara jobb. men du kommer glädjas av pengarna sen när du jobbar, dock kommer du sakna skolan, så gör det bästa av det :D

Cilla89
0

#5 haha, tackar ;)

fast ja, jag är fruktansvärt lat, enligt många, men inte enligt mig själv xD Men skolan är inte slut efter gymnasiet, jag hade tänkt ta ett sabbatsår ;) Men jobba då, typ i ett stall eller nått, sen plugga till veterinär i Danmark xD Men först får vi se hur långt betygen räcker ;)

Alex
0

Jag hade mitt sista sommarlov förra året, och då visste jag inte att det skulle bli mitt sista.. Fyyy vad det är synd om mig. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

jasså i danmark ? how come ?

Cilla89
0

#8 lättare att komma in där än i Sverige :) igentligen vill jag läsa till djurdjukvårdare men tydligen tar dem in färre djursjukvårdare än veterinärer.. handlar väl om att det tar 2 år att bli djursjukvårdare och 5 år till veterinär..

bubbelbubbel
0

jasså är det :) men är det på danska eller svenska ? eller rentav englska ? jösses. ja djursjukvårdare kan man ju bli i skara, har jag funderat på många gånger..
dock gjorde jag ett test på ams.se, HAHA, där stog det att jag skulle bli husdjurstekniker tror jag. lät ju skojj! tills jag såg vad jobbet innebar…:P

Alex
0

#10 Vad var det då? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

"din huvudsakliga uppgift är att seminera kor". haha.
sen även ge tips och råd till bönder.
men det lät ju fint. :)
sen fanns det massa annat att "välja" på, typ hästskötare ect..

Alex
0

Haha ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

jn84
0

Kan ju uppmuntra dig Cilla med att det faktiskt inte är så farligt att bli vuxen. Själv tycker jag att det är rätt skönt att jobba för då jobbar man och när man går hem så är man hemma. När man går i skolan har man alltid en massa uppgifter som ligger och skräpar och som borde göras och då får man dåligt samvete när man slappar istället för att göra dem XD

Anna
0

Jag börjar den 21 augusti. Usch!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cilla89
0

#10 ingen aning vad det är för språk ;) men nog danska/svenska.. många svenskar som läser där ;)

Cilla89
0

#15 haha, det är ju låång tid till dess ;)

__iE
0

uschja, börjar om 2 veckor, alldeles för snart ! ^^

Men ha det så kul på din praktik :D

Maja
0

#3 - Vi slutade den sjunde och börjar inte förrän den tjugoandra.. :P

RubHel
0

Jag börjar den 14:e =(

Lina
0

ojdå! va tidigt :O jag börjar den 22 :)

Amandaaa
0

Stackare! Jag börjar den 22augusti :)

Marster
0

Oj börjar du redan ? vi börjar den 23 augutsti :):D

HenriettaP
0

vet inte när jag börjar. den 20:e tror jag. även om vi slutade sent, vi slutade den 15 juni!

[slo]
0

#16 Jag vet inte hur det är på veterinärlinjen, men min kompis läser till läkare i danmark och det är bara undervisning på engelska och en del latin… Lycka till :)

Mitt sommarlov tog slut 30 okober… Visserligen fick jag typ två månader i våras, och har 10 dagar att plocka ut så fort jag får tummen ur och byter jobb :)